Fraud Blocker

Στρατηγική content marketing: Ο Απόλυτος Οδηγός

Στην ψηφιακή εποχή, το content marketing ή μάρκετινγκ περιεχομένου έχει αναδειχθεί σε ένα ισχυρό εργαλείο για τις επιχειρήσεις και την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.

Είναι, λοιπόν, απαραίτητο για κάθε επιχείρηση να έχει μια καλή content marketing στρατηγική, εάν θέλει να εξασφαλίσει την επιτυχία της στον κλάδο και στην αγορά.

Στον παρακάτω πλήρη οδηγό θα μιλήσουμε για όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το μάρκετινγκ περιεχομένου, οπότε δώσε προσοχή για να βοηθήσεις την επιχείρησή σου (ή για να βελτιώσεις την εργασία σου, στην περίπτωση που είσαι επαγγελματίας marketer)!

Τι λες, ξεκινάμε;

Τι είναι το content marketing;

Πριν απ’ όλα, πρέπει να δούμε τι είναι το content marketing.

Το content marketing, λοιπόν, είναι μια κατηγορία του digital marketing και αποτελεί μια στρατηγική προσέγγιση προώθησης που επικεντρώνεται στη συστηματική δημιουργία και διανομή πολύτιμου και σχετικού περιεχομένου για την προσέλκυση και την αλληλεπίδραση με ένα συγκεκριμένο κοινό-στόχο.

Σε αντίθεση με την παραδοσιακή διαφήμιση ή με άλλες πιο προωθητικές ενέργειες, το content marketing στοχεύει στην παροχή ενημερωτικού, εκπαιδευτικού ή ψυχαγωγικού περιεχομένου και όχι στην άμεση προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

Στον πυρήνα του, το marketing περιεχομένου αφορά στην οικοδόμηση μιας σχέσης εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας μεταξύ επιχείρησης και κοινού, με την πρώτη να παρέχει περιεχόμενο που ανταποκρίνεται και καλύπτει τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες του δεύτερου.

Δεν πρόκειται, λοιπόν, για καθαρή προώθηση, αλλά περισσότερο για την εγκαθίδρυση μιας διαρκούς σύνδεσης με το κοινό.

Είδη content marketing – Παραδείγματα

Πέραν της δημιουργίας ποιοτικού και χρήσιμου περιεχομένου, το content marketing απαιτεί και την παρουσίαση και διανομή του περιεχομένου αυτού με διάφορα μέσα και σε διάφορα κανάλια, ανάλογα με το είδος και τις προτιμήσεις του κοινού, τους επιχειρηματικούς στόχους κ.α.

Πάμε, λοιπόν, να δούμε κάποια από πιο δημοφιλή παραδείγματα content marketing:

  • Blogging

Η δημοσίευση ενημερωτικών και ελκυστικών αναρτήσεων ή άρθρων στο εταιρικό σου blog μπορεί να υπογραμμίσει την εμπειρία και τις γνώσεις σου γύρω από ένα θέμα και να αυξήσει την αξιοπιστία του brand σου.

Παρεμπιπτόντως, στο koalla θα βρεις συγγραφή άρθρου από επαγγελματίες copywriters, για πραγματικά ποιοτικό και χρήσιμο περιεχόμενο!

Ειδικά αν συνδυαστεί με το SEO, δηλαδή τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης, είναι πιθανό το site να ανέβει πολύ ψηλά στην κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης!

Βρες στο koalla τον freelancer που σου ταιριάζει για τη βελτίωση του SEO της ιστοσελίδας σου!

  • Βίντεο

Η δημιουργία περιεχομένου βίντεο είναι μια από τις πλέον αποτελεσματικές content marketing τακτικές, καθώς τα βίντεο έχουν τεράστια απήχηση.

Γυναίκα βγάζει βίντεο τον εαυτό της ως μέρος μιας πλήρους content marketing στρατηγικής.

Τα βίντεο κερδίζουν άμεσα και για μεγαλύτερη διάρκεια την προσοχή του κοινού, είναι ευκολότερο να κοινοποιηθούν στα social media, ενώ μπορούν να βελτιώσουν την προβολή στις μηχανές αναζήτησης, οι οποίες δείχνουν να τα προτιμούν.

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα σχετικά με το τι είναι το βίντεο μάρκετινγκ, μη χάσεις το σχετικό άρθρο μας!

  • Social media

Η συστηματική και συνεπής δημιουργία και δημοσίευση ποιοτικού περιεχομένου στα social media (Instagram, TikTok, Facebook κ.λπ.) είναι από τις βασικότερες και σημαντικότερες τακτικές content marketing που μπορεί (και πρέπει) να χρησιμοποιεί μια επιχείρηση στις μέρες μας.

Πολύς κόσμος ενημερώνεται για οτιδήποτε αποκλειστικά μέσα από τα social media, οπότε η επιχείρησή σου πρέπει να βρίσκεται οπωσδήποτε εκεί, εάν θέλει να διεκδικήσει τις πιθανότητές της να γίνει viral!

Ανακάλυψε όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το τι είναι το social media marketing στον οδηγό που έχουμε γράψει για σένα!

  • Email marketing

Η αποστολή στοχευμένων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με χρήσιμο περιεχόμενο μπορεί να οικοδομήσει μια γερή σχέση με το κοινό αλλά και να προσελκύσει νέους πελάτες.

Ένα email καλωσορίσματος, ένα email με ευχές γενεθλίων, ένα email με ειδικές προσφορές περιορισμένης χρονικής διάρκειας κ.λπ. είναι ορισμένες έξυπνες ιδέες για μια στοχευμένη στρατηγική email marketing.

Για περισσότερα έξυπνα παραδείγματα email marketing, διάβασε το σχετικό άρθρο μας!

  • Podcasts

Εκατομμύρια είναι οι άνθρωποι που ακούν συστηματικά podcasts, κάτι που σημαίνει ότι μια σύγχρονη επιχείρηση οφείλει να δημιουργεί ποιοτικά ηχητικά επεισόδια, τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν συνεντεύξεις, αφηγήσεις ιστοριών κ.λπ.

  • Ηλεκτρονικά βιβλία (e-books)

Τα ηλεκτρονικά βιβλία παρέχουν μεγάλη αξία στους πελάτες μιας επιχείρησης, καθώς πρόκειται για μεγάλης έκτασης έργα, που μπορεί να είναι οδηγοί, έρευνες κ.α.

Συνήθως προσφέρονται με αντάλλαγμα τη συμπλήρωση μιας φόρμας επικοινωνίας. Αυξάνουν σε μεγάλο βαθμό την αξιοπιστία και την εμπειρογνωμοσύνη ενός brand.

  • Infographics

Τα infographics λατρεύονται από τον κόσμο, καθώς παρουσιάζουν μεγάλο όγκο πληροφοριών με πολύ ευσύνοπτο και κατανοητό τρόπο.

Ο αποτελεσματικός συνδυασμός εικόνας, ελκυστικών γραφικών και παρουσίασης στατιστικών καθηλώνει τον αναγνώστη, οπότε σίγουρα οι επιχειρήσεις πρέπει να συμπεριλάβουν τα infographics στην content marketing στρατηγική τους!

Πώς να δημιουργήσεις μια ολοκληρωμένη content marketing στρατηγική – 10 βήματα

Λάπτοπ σε γραφείο στην οθόνη του οποίου αναγράφεται η φράση: content marketing. Δίπλα στο λάπτοπ υπάρχει ένα ποτήρι με καφέ.

Φτάσαμε, λοιπόν, στο πιο σημαντικό και ενδιαφέρον κομμάτι του άρθρου:

Πώς δημιουργείς μια σωστή και ολοκληρωμένη στρατηγική content marketing (content marketing strategy);

Πάμε να δούμε τη διαδικασία βήμα προς βήμα!

Βήμα 1 – Καθόρισε τους στόχους σου

Το βασικότερο και σημαντικότερο είναι να θέσεις αρχικά σαφείς, ρεαλιστικούς, μετρήσιμους και χρονικά προσδιορισμένους στόχους για τις marketing ενέργειές σου.

Οι στόχοι που θα θέσεις πρέπει να ευθυγραμμίζονται με τους γενικούς στόχους της επιχείρησης.

Οι πιο συνηθισμένοι στόχοι content marketing περιλαμβάνουν την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand (brand awareness), τη δημιουργία leads, την αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας, την αύξηση των πωλήσεων κ.α.

Βήμα 2 – Προσδιόρισε το κοινό-στόχο

Κατανόησε τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού-στόχου της επιχείρησής σου, τα ενδιαφέροντά του, τα προβληματικά σημεία του, τη διαδικτυακή συμπεριφορά του κ.λπ.

Η δημιουργία λεπτομερών buyer personas (προφίλ αγοραστών) μπορεί να σε βοηθήσει να αποτυπώσεις τους ιδανικούς πελάτες σου.

Προσάρμοσε το περιεχόμενό σου με τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους, εξασφαλίζοντας ότι θα έχει απήχηση σε αυτούς.

Βήμα 3 – Κάνε έρευνα ανταγωνισμού

Ανάλυσε τις στρατηγικές content marketing των ανταγωνιστών σου, προσδιορίζοντας τα δυνατά και αδύναμα σημεία τους, τους τύπους περιεχομένου που παράγουν αλλά και τις πλατφόρμες και τα κανάλια που χρησιμοποιούν.

Η έρευνα ανταγωνισμού που θα κάνεις μπορεί να σε βοηθήσει να διαφοροποιήσεις το περιεχόμενό σου και να το κάνεις να ξεχωρίζει.

Βήμα 4 – Διάλεξε τους τύπους περιεχομένου που θα χρησιμοποιήσεις

Το επόμενο βήμα περιλαμβάνει τον καθορισμό των τύπων του περιεχομένου που θα χρησιμοποιήσεις στη στρατηγική σου και θα εξυπηρετήσουν καλύτερα το κοινό και τους στόχους σου.

Αποφάσισε ποια είδη content θα αξιοποιήσεις: βίντεο, infographics, podcasts, άρθρα, e-books, posts στα social media, emails;

Δες τι προτιμά το κοινό σου και τις πλατφόρμες στις οποίες συχνάζει και κατάληξε στις ιδανικές μορφές περιεχομένου!

Βήμα 5 – Φτιάξε ένα content calendar (ημερολόγιο περιεχομένου)

Ένα πολύ βασικό πράγμα που θα σε βοηθήσει σε τεράστιο βαθμό είναι η δημιουργία content calendar ή ημερολογίου περιεχομένου.

Πρόκειται για ένα ημερολόγιο στο οποίο θα σημειώνεις πότε και πού θα δημοσιεύεται το περιεχόμενο που έχεις αποφασίσει.

Πιο συγκεκριμένα, σε μια στήλη μπορείς να σημειώνεις ποια ημέρα θα δημοσιεύεις, σε ποιο κανάλι επικοινωνίας, ποια είναι η ιδέα ή το concept πίσω από το περιεχόμενο κ.α.!

Ένα content calendar, λοιπόν, θα σε βοηθήσει να οργανώσεις και να προγραμματίσεις εκ των προτέρων τη δημιουργία, τη διανομή και την προώθηση του περιεχομένου σου!

Βήμα 6 – Δημιούργησε το περιεχόμενό σου

Τετράδιο στο οποίο έχουν σημειωθεί κάποια παραδείγματα content marketing (blogs, photos, video).

Σε αυτό το στάδιο, θα πρέπει να αρχίσεις να δημιουργείς το περιεχόμενό σου.

Επικεντρώσου κυρίως στη δημιουργία ενημερωτικού, χρηστικού, ποιοτικού και γενικότερα ελκυστικού περιεχομένου και φρόντισε να διατηρήσεις παντού το ύφος και τον τόνο του brand σου.

Βεβαιώσου ότι το παραγόμενο περιεχόμενο συμβαδίζει με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του κοινού σου.

Βήμα 7 – Ξεκίνα να διανέμεις το περιεχόμενό σου

Αξιοποίησε πολλαπλά κανάλια επικοινωνίας και διανομής όπως: blog, social media, newsletters κ.λπ.

Συμβουλέψου το content calendar που έχεις ήδη δημιουργήσει και ξεκίνα να διανέμεις το περιεχόμενο που έχεις φτιάξει στα διάφορα κανάλια και πλατφόρμες.

Προσάρμοσε τη στρατηγική διανομής σου ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε καναλιού ή πλατφόρμας, τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά ή παρουσία του κοινού σε κάθε κανάλι κ.λπ.

Βήμα 8 – Αύξησε την προβολή του περιεχομένου σου

Φρόντισε να προωθήσεις το περιεχόμενο που δημοσιεύεις και στα υπόλοιπα κανάλια επικοινωνίας στα οποία έχεις παρουσία, προκειμένου να μεγιστοποιήσεις την προβολή και την απήχηση.

Για παράδειγμα, αφού δημοσιεύσεις ένα άρθρο στο blog σου, φρόντισε να το μοιραστείς στα social media της επιχείρησής σου ώστε να ενημερώσεις το κοινό για τη νέα ανάρτηση και να αυξήσεις την επισκεψιμότητα και την εμβέλεια του άρθρου.

Μπορείς, ακόμα, να απευθυνθείς σε influencers ή σε δημοφιλείς ιστοσελίδες για guest posting (σύνταξη περιεχομένου για κάποια άλλη ιστοσελίδα), ώστε να επεκτείνεις την εμβέλεια του περιεχομένου σου.

Βήμα 9 – Παρακολούθησε και κάνε μετρήσεις

Πολύ σημαντικό είναι επίσης να παρακολουθείς και να αναλύεις τακτικά τις επιδόσεις όλων των content marketing ενεργειών που κάνεις χρησιμοποιώντας βασικούς δείκτες απόδοσης (Key Performance Indicators ή KPIs), κάποιοι από του οποίους είναι:

  • Επισκεψιμότητα ιστοτόπου (website traffic)
  • Ποσοστά μετατροπής (conversion rate)
  • Ποσοστά δέσμευσης (client retention rate)
  • Παραγόμενα έσοδα

Φρόντισε να αξιοποιήσεις εργαλεία ανάλυσης όπως το Google Analytics, τα insights των social media, τα analytics του email marketing κ.α., ώστε να αξιολογήσεις σωστά την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής σου.

Βήμα 10 – Κάνε διορθώσεις ή βελτιώσεις

Με βάση τα δεδομένα και τις πληροφορίες που συλλέγεις, κάνε τις ανάλογες προσαρμογές στη στρατηγική σου.

Διαπίστωσε τι λειτουργεί καλά και τι όχι και βελτίωσε την προσέγγισή σου αντίστοιχα. Να θυμάσαι πάντα ότι είναι σημαντικό να προσαρμόζεσαι συνεχώς στις αλλαγές των προτιμήσεων του κοινού σου και στις τάσεις του κλάδου σου.

Πλεονεκτήματα μάρκετινγκ περιεχομένου

Το μάρκετινγκ περιεχομένου προσφέρει πληθώρα πλεονεκτημάτων για τις επιχειρήσεις που επιδιώκουν να εδραιώσουν μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία και να συνεργαστούν αποτελεσματικά με το κοινό-στόχο τους.

Τα βασικότερα πλεονεκτήματα του μάρκετινγκ περιεχομένου είναι:

  • Αύξηση διαδικτυακής προβολής
  • Βελτιωμένη αλληλεπίδραση με το κοινό-στόχο
  • Προσέλκυση νέων πελατών
  • Αύξηση κύρους και αναγνωρισιμότητας του brand
  • Αύξηση πωλήσεων και κέρδους

Στρατηγική content marketing – Σύνοψη

Είδαμε, λοιπόν, όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για μια σωστή, πλήρη και επιτυχημένη content marketing στρατηγική.

Μέσα από τον παραπάνω ολοκληρωμένο και πολύτιμο οδηγό, θα είσαι πλέον σε θέση να δημιουργήσεις την καλύτερη στρατηγική περιεχομένου για την επιχείρησή σου (ή για την επιχείρηση για την οποία εργάζεσαι) και να απολαύσεις τα οφέλη της προσπάθειάς σου!

Εάν σε ενδιαφέρει να βελτιώσεις την προώθηση και την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησής σου, βρες τώρα στο koalla τις καλύτερες υπηρεσίες digital marketing!

27/10/2023