Fraud Blocker

Στοχευμένη στρατηγική email marketing [Όλες οι συμβουλές]

Συνάδελφοι συζητούν για τη στρατηγική email marketing, έχοντας ανοιχτό laptop, σημειώσεις και φωσφορούχους μαρκαδόρους.

Με δεδομένο ότι το 59% των ανθρώπων δηλώνει πως τα emails επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις του, είναι αναγκαίο να σχεδιάσεις και να εφαρμόσεις μια αποτελεσματική στρατηγική email marketing.

Πριν απ’ όλα, όμως, ας δούμε τι ακριβώς είναι το email marketing.

Το email marketing, λοιπόν, εντάσσεται γενικότερα στο ψηφιακό μάρκετινγκ και αποτελεί ένα είδος διαφήμισης, με το οποίο στέλνεις μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους (υφιστάμενους ή δυνητικούς) πελάτες σου.

Σκοπός είναι η προώθηση των υπηρεσιών αλλά και των προϊόντων σου.

Απώτερος στόχος του είναι η εγκαθίδρυση στενότερων σχέσεων με το κοινό σου και η δημιουργία εμπιστοσύνης.

Ένα email είναι προσωπικό, με την έννοια ότι μπαίνει στη λίστα μηνυμάτων του χρήστη και το άνοιγμά του θα τον οδηγήσει σε μια αλληλεπίδραση με το περιεχόμενο.

Αυτή η εξασφάλιση της δέσμευσης του καταναλωτή με το μήνυμα που στέλνεται εξηγεί γιατί το email marketing είναι τόσο αποτελεσματικό.

Έτσι, η συγκεκριμένη μέθοδος θεωρείται ιδανική για αύξηση των πωλήσεων της επιχείρησής σου!

Οπότε, δε σε συμφέρει και ιδιαίτερα να μην το εντάξεις στη γενικότερη στρατηγική σου.

Email marketing στρατηγική

Τώρα γνωρίζεις τι είναι το email marketing και γιατί είναι σημαντικό.

Αυτό που μπορεί να μην ξέρεις είναι τι ακριβώς πρέπει να περιλαμβάνει μια αποτελεσματική email marketing στρατηγική.

Αν θέλεις, λοιπόν, να αυξήσεις τις πωλήσεις με email, πρέπει να εφαρμόσεις κάποιες από τις πλέον βασικές στρατηγικές email marketing που θα σου παρουσιάσουμε.

Πάμε να τις δούμε!

Δημιούργησε λίστες με τους συνδρομητές σου

Η δημιουργία λιστών με emails συνδρομητών είναι το πρώτο βήμα για τη δημιουργία αποτελεσματικών email marketing εκστρατειών!

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να δημιουργήσεις μια λίστα συνδρομητών. Ένας απ’ αυτούς είναι ο εντοπισμός σχολίων (π.χ. στις αναρτήσεις σου στα social media) και κριτικών, και η δημιουργία λίστας από εκεί.

Επίσης, εξαιρετικά βοηθητική θα είναι η προσθήκη newsletter στο site σου!

Έτσι, προσκαλείς τον επισκέπτη να σου αφήσει το email του με τη θέλησή του. Στη συνέχεια, εσύ θα το αξιοποιήσεις στο μέλλον σε μια εξαιρετική newsletter καμπάνια email marketing για την παροχή νέων και προσφορών!

Ακόμη, μπορείς να ομαδοποιήσεις τους συνδρομητές σου, με βάση τον τόπο διαμονής, το από πού σε βρήκαν, τα ενδιαφέροντα, το φύλο, την ηλικία τους, κ.ά. Με τον τρόπο αυτό, θα στέλνεις πιο στοχευμένα μηνύματα.

Για παράδειγμα:

Μπορείς να στείλεις προσφορές με email με αφορμή τη γιορτή της γυναίκας ή κάποιο ειδικό κουπόνι για όσους επισκεφτούν και το φυσικό σου κατάστημα.

Κάνε την αρχή με welcome email

Κοπέλα με μαύρα ρούχα, κάθεται στον καναπέ και ανοίγει email στο κινητό. Θεματική εικόνα για στρατηγική email marketing.

Μία από τις καλύτερες συμβουλές email marketing που πρέπει οπωσδήποτε να εφαρμόσεις είναι το welcome email.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να καλωσορίζεις τους νέους συνδρομητές σου!

Έτσι, θα ξεκινήσεις τη δημιουργία μιας πιο προσωπικής σχέσης μαζί τους την οποία και θα εκτιμήσουν.

Και την ίδια ώρα θα τους περιγράφεις τι πρόκειται να τους προσφέρεις, ώστε να είναι εξαρχής ενήμεροι και… ανυπόμονοι.

Βάλε ακαταμάχητους τίτλους – επικεφαλίδες για περισσότερα κλικς

Ο τίτλος είναι από τα σπουδαιότερα όπλα σου στη «μάχη» για την προσοχή του παραλήπτη και υποψήφιου πελάτη!

Πρώτον, πρέπει να είναι σύντομος.

Έτσι, θα μπορεί να διαβαστεί από το κινητό του χρήστη (ιδανικά 70 χαρακτήρες ή 6 – 8 λέξεις).

Ακόμα, πρέπει να είναι μοναδικός.

Για να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους! Να είναι ακριβής και χρήσιμος, ώστε να απαντάει σε όλα τα κρίσιμα ερωτήματα του παραλήπτη (π.χ. τι θα κερδίσει αν διαβάσει το mail, κ.λπ.).

Άλλα χαρακτηριστικά ενός πολύ καλού τίτλου είναι η προσθήκη αριθμού ή δεδομένων, λέξεων που προκαλούν συναισθήματα αλλά και η χρήση β’ προσώπου για την επίτευξη μεγαλύτερης οικειότητας.

Ένας τίτλος που συγκεντρώνει τα περισσότερα από τα παραπάνω χαρακτηριστικά θα οδηγήσει σε μεγαλύτερο αριθμό ανοιγμάτων (open rate) των emails σου!

Σχεδίασε ένα ελκυστικό email με γραφικά

Ένα καλό email πρέπει να χαρακτηρίζεται από ελκυστικό design για να τραβάει τα βλέμματα.

Πολλές φορές, το απλό κείμενο μπορεί να φαίνεται βαρετό, οπότε ίσως θα πρέπει να το εμπλουτίζεις λίγο. Εξάλλου, το 65% των χρηστών προτιμά emails με εικόνες παρά με απλό κείμενο.

Η προσθήκη ωραίων εικόνων, ελκυστικών γραφικών ή και ποιοτικού βίντεο (το οποίο δεν ταιριάζει μόνο για να κάνεις διαφήμιση στο YouTube) είναι αρκετά πιθανό να καθηλώσει τον παραλήπτη και να τον οδηγήσει να πραγματοποιήσει την επιθυμητή ενέργεια (π.χ. κλικ στον σύνδεσμο).

Να έχεις στον νου σου ότι οι εικόνες πρέπει να είναι σχετικές με το brand σου αλλά και «ελαφριές» για γρηγορότερη φόρτωση του mail, κάτι που επιτυγχάνεται με συμπίεση (η οποία θα σε βοηθήσει επίσης να κάνεις ταχύτερη την ιστοσελίδα σου).

Βέβαια, δεν αρκούν μόνο τα ελκυστικά γραφικά.

Στο σώμα του mail πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει ένα αποτελεσματικό Call to action (CTA) button.

Το CTA πρέπει να περιέχει συγκεκριμένο, παρακινητικό, σαφές κείμενο (π.χ. «Αγόρασέ το», «Κάνε εγγραφή τώρα» κ.λπ.), ενώ το κουμπί πρέπει να τοποθετείται σε εμφανές σημείο στο μήνυμα.

Ακόμα, πρέπει να είναι ευδιάκριτο και να ξεχωρίζει από το υπόλοιπο κείμενο, με τα πιο έντονα χρώματα να είναι ιδανικά.

Στείλε εξατομικευμένα & πιο φιλικά μηνύματα

Για να γίνει το email marketing πιο στοχευμένο, χρήσιμη τακτική είναι η εξατομίκευση των μηνυμάτων.

Έχοντας τα δεδομένα των πελατών σου, μπορείς να προσωποποιήσεις το email και να χρησιμοποιήσεις το όνομά τους στην προσφώνηση ή και στο «Θέμα» του μηνύματος.

Επιπλέον, μπορείς να προσαρμόσεις το περιεχόμενο του mail, ώστε να το «ταιριάξεις» με τις ανάγκες ή τις αναζητήσεις του συνδρομητή. Δοκίμασε τη λεγόμενη στόχευση συμπεριφοράς (behavioral targeting).

Ένας ακόμα έξυπνος τρόπος εξατομίκευσης είναι να «θυμάσαι» (με τη βοήθεια εργαλείων φυσικά) τους πελάτες σου στις γιορτές ή στα γενέθλιά τους.

Στείλε τους ανάλογες ευχές αλλά και ειδικές προσφορές για τις συγκεκριμένες μέρες.

Όλα αυτά χτίζουν μια εξαιρετικά προσωπική εμπειρία του χρήστη με το brand σου και δημιουργούν την πολυπόθητη εμπιστοσύνη.

Έτσι, τα emails των πωλήσεων γίνονται σχεδόν… ακαταμάχητα και η στρατηγική email marketing αποτελεσματική!

Δώσε στους εγγεγραμμένους κίνητρο να διαβάζουν τα emails

Οι προσφορές και οι διαγωνισμοί – giveaways είναι πολύτιμες τακτικές, για να κάνετε το email marketing σου ακόμα πιο αποδοτικό.

Το εκπτωτικό ή δωρεάν προωθητικό περιεχόμενο αποτελεί ένα εξαιρετικό δέλεαρ, ώστε οι παραλήπτες να ανοίγουν και να διαβάζουν τα emails ή να εγγράφονται στη λίστα σου!

Οι προσφορές και τα giveaways είναι επίσης, ένας καλός τρόπος να κερδίσεις πίσω τυχόν ανενεργούς πελάτες, στους οποίους πρέπει πάντα να δίνεται η πρέπουσα προσοχή.

Αφού πρώτα καθορίσεις τι σημαίνει «ανενεργός», ξεκίνα τις περίφημες win-back καμπάνιες, προκειμένου να κερδίσεις πίσω όσους περισσότερους μπορείς.

Εκπαίδευσε το κοινό σου

Κλειδί για να κερδίσεις ή να διατηρήσεις την εμπιστοσύνη του πελάτη είναι να του προσφέρεις συνεχή ενημέρωση.

Το email marketing plan σου πρέπει να περιλαμβάνει την παροχή χρήσιμων πληροφοριών.

Η κυκλοφορία νέων προϊόντων και υπηρεσιών, oι εκπτώσεις και προσφορές, τα ενημερωτικά νέα σχετικά με το brand σου ή και γενικότερα τον κλάδο δραστηριοποίησης κρατούν τους πελάτες ενήμερους και δημιουργούν μια διαρκή αλληλεπίδραση.

Μέτρον άριστον

Άντρας κρατά το κινητό του ακουμπώντας σε ξύλινη επιφάνεια, ενώ η εικόνα εμπλουτίζεται με εικονίδια email, μηνύματος, κ.ά.

Το πλάνο σου πρέπει να χαρακτηρίζεται από κατανόηση.

Η τακτική επαφή είναι ενδεδειγμένη μέθοδος για τις επιχειρήσεις που θέλουν να χτίσουν καλές σχέσεις με τους πελάτες τους.

Ωστόσο, η υπερβολή μπορεί να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα και να καταστήσει τη στρατηγική email marketing μη αποδοτική.

Είναι πολύ σημαντικό να μην ξεχνάς τους συνδρομητές σου, αλλά δε χρειάζεται να καταντήσεις να αποτελείς μια ενόχληση.

Οπότε:

Ένα email τη βδομάδα είναι αρκετό, προκειμένου να πετύχεις την κατάλληλη ισορροπία μεταξύ διατήρησης επαφής και διακριτικότητας.

Επίσης, αν κάποιος χρήστης εκδηλώσει την επιθυμία του να σταματήσεις να επικοινωνείς μαζί του, πρέπει να το σεβαστείς.

Η συχνή παροχή δώρων, κουπονιών, προσφορών, κ.λπ. είναι μια επίσης καλή τακτική, αρκεί να μη γίνεται υπερβολικά συχνά, καθώς μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ.

Υπενθύμισε στους πελάτες να ολοκληρώσουν μια ενέργεια

Εξαιρετικά σημαντικό είναι να θυμίζεις στους πελάτες σου τα ξεχασμένα προϊόντα που υπάρχουν στο καλάθι τους (abandoned cart).

Είναι πολύ συχνό φαινόμενο κάποιος να προσθέτει κάτι στο καλάθι και να μην ολοκληρώνει ποτέ την αγορά του.

Εκεί αναλαμβάνεις εσύ μέσω αυτοματοποιημένων mails να του υπενθυμίσεις πως κάτι έχει ξεχάσει και να τον παροτρύνεις να επιστρέψει στο site σου για να κάνει τελικά την αγορά.

Κάτι που συνιστά ένα εξαιρετικό παράδειγμα email marketing!

Στείλε mobile friendly emails

Με δεδομένο ότι το 42,3% των χρηστών θα διαγράψει ένα email που δεν μπορεί εύκολα να διαβαστεί από φορητή συσκευή, κατανοείς πόσο σημαντική είναι η βελτιστοποίηση για κινητά.

Για να δημιουργήσεις ένα μήνυμα που θα εμφανίζεται σε σωστή μορφή από κινητό, πρέπει να προσέξεις διάφορα πράγματα.

Για παράδειγμα:

Καλό είναι να χρησιμοποιείς μεγαλύτερη γραμματοσειρά, μεγαλύτερο και σαφέστερο CTA button, ενώ ιδανικό είναι το κείμενο να εμφανίζεται σε μία στήλη.

Διατήρησε τον τίτλο του mail σύντομο, ώστε να διαβάζεται ολόκληρος από κινητό και φρόντισε να ενσωματώνεις μικρότερες εικόνες για να ανταποκρίνονται σωστά στη μικρή οθόνη!

Αυτοματοποίησε τις καμπάνιες σου

Η αυτοματοποίηση είναι μια εξαιρετική λύση για να κάνεις τις advertising email καμπάνιες σου πολύ πιο αποδοτικές κι εύκολες.

Αυτό μπορείς να το πετύχεις με κάποια email marketing εργαλεία. Αυτά, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη, στέλνουν αυτόματα mail στους πελάτες, όταν ικανοποιηθεί κάποια ορισμένη από πριν προϋπόθεση (π.χ. welcome mail για νέους συνδρομητές, abandoned cart mail όταν έχει εγκαταλειφθεί προϊόν στο καλάθι, κ.λπ.).

Αυτά είναι τα λεγόμενα trigger email κι έχουν τεράστια δύναμη!

Διάλεξε τις καλύτερες ώρες για αποστολή

Ένα ακόμα στοιχείο στο οποίο πρέπει να επικεντρωθείς είναι η επιλογή της κατάλληλης ώρας αποστολής emails.

Τι νόημα έχει να στείλεις ένα μήνυμα, όταν ο πελάτης κοιμάται;

Το καλύτερο timing είναι συνήθως τις καθημερινές (κυρίως Τρίτη – Τετάρτη – Πέμπτη) κατά τις πολύ πρωινές ή μεσημεριανές ώρες που βρίσκεται στη δουλειά (8 – 10 π.μ., 3 – 4 μ.μ., κ.ά.).

Και η επιλογή κατάλληλης ώρας είναι ένα ακόμα από τα εξαιρετικά πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα email marketing εργαλεία!

Κάνε προεπισκόπηση της καμπάνιας με ένα test email

Μια πολύ συνετή κίνηση είναι να τεστάρεις την καμπάνια σου, πριν την επίσημη έναρξή της.

Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να κάνεις διάφορες δοκιμές στα αποστελλόμενα emails, προκειμένου να διαπιστώσεις τι αποδίδει καλύτερα.

Για παράδειγμα:

Μπορείς να «παίξεις» με την έκταση και τη μορφή του μηνύματος, τον τίτλο και το «Θέμα» του, το CTA button, το περιεχόμενου του κειμένου, τα χρησιμοποιούμενα γραφικά και πολλά ακόμα!

Στο τέλος, κρατάς τα πιο αποδοτικά στοιχεία και εκτοξεύεις την email καμπάνια σου!

Παρακολούθησε όλες τις σχετικές μετρήσεις

Νεαρή κοπέλα με μαύρα γυαλιά μυωπίας χαμογελάει και διαβάζει email.

Για να εξακριβώσεις αν η εκστρατεία σου αποδίδει, πρέπει να παρακολουθείς όλες τις απαραίτητες μετρήσεις (metrics).

Αυτές θα σου δείξουν τι πάει καλά και τι όχι, αλλά και τι πρέπει να βελτιώσεις, οπότε είναι πολύ χρήσιμο να τις έχεις υπό στενή εποπτεία.

Οι σημαντικότερες μετρήσεις σε μια email marketing καμπάνια είναι:

  • Bounce rate: Το ποσοστό όσων δεν έλαβαν το mail σου.
  • Email open rate: Πόσοι άνοιξαν το mail σου.
  • Email sign up rate: Πόσοι έκαναν εγγραφή για να λαμβάνουν ενημερώσεις.
  • Unsubscribe rate: Πόσοι επέλεξαν να απεγγραφούν από τη λίστα σου.
  • List growth rate: Ο ρυθμός αύξησης της email λίστας σου.

Όλα αυτά τα metrics μπορείς να τα παρακολουθείς μέσα από τα ειδικά εργαλεία που προαναφέρθηκαν.

Επειδή, όμως, υπάρχουν πολλά τέτοια, ίσως αναρωτιέσαι «ποιες email marketing πλατφόρμες να χρησιμοποιήσω».

Σημείωσε ότι οι πλέον χρησιμοποιούμενες πλατφόρμες email marketing στην Ελλάδα είναι οι Mailchimp, Acymailing και Moosend.

Δοκίμασε ποια σε βολεύει και πιάσε δουλειά!

Στρατηγική για email marketing – Σύνοψη

Όπως καταλαβαίνεις, δεν νοείται το digital marketing πλάνο της εταιρείας σου να μην περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη στρατηγική email marketing.

Το email marketing συνιστά έναν εξαιρετικά αποδοτικό τρόπο B2B marketing για αύξηση των πωλήσεων (αλλά και B2C marketing).

Παράλληλα, το χτίσιμο εμπιστοσύνης με το κοινό αποτελούν αξίες ανεκτίμητες.

Νομίζουμε πως έμαθες τα πάντα για το τι χρειάζεται μια πλήρης και αποτελεσματική καμπάνια email marketing.

Αν χρειάζεσαι κάποιον επαγγελματία να σε βοηθήσει να προωθήσεις την επιχείρησή σου μέσω email, μπορείς να βρεις στο koalla κάποιον ειδικό για εκστρατείες email marketing.

08/08/2022