Fraud Blocker

Email marketing: 11 παραδείγματα για να ξεκινήσεις!

Θεματική εικόνα για τα καλύτερα παραδείγματα email marketing. Ειδοποίηση μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε λάπτοπ.

Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μπορεί να αποτελέσει έναν σπουδαίο σύμμαχο στην προσπάθεια να προσελκύσεις πελάτες και να δημιουργήσεις σχέσεις με το κοινό σου, οπότε είναι πιθανό να αναζητάς χρήσιμα παραδείγματα email marketing.

Το στοχευμένο email marketing επικεντρώνεται στην ανάλυση της συμπεριφοράς κάθε χρήστη ξεχωριστά, με αποτέλεσμα να θεωρείται μια από τις καλύτερες μορφές digital marketing.

Email marketing παραδείγματα

Πριν προχωρήσουμε στο κυρίως θέμα, να πούμε συνοπτικά τι είναι το email marketing.

Πρόκειται για μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπου στέλνονται στοχευμένα emails με σκοπό την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών και τη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης με το κοινό της επιχείρησης.

Τώρα, όμως, ήρθε η ώρα να περάσουμε κατευθείαν στο βασικό μας θέμα.

Πάμε, λοιπόν, να δούμε ορισμένα από τα καλύτερα παραδείγματα μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου!

1. Email καλωσορίσματος

Ένα εξαιρετικό παράδειγμα email marketing είναι το mail καλωσορίσματος.

Ένα μήνυμα καλωσορίσματος (welcome email) είναι ουσιαστικά η καλύτερη πρώτη επαφή μιας επιχείρησης με ένα άτομο που μόλις έκανε εγγραφή στο newsletter ή δημιούργησε λογαριασμό στην ιστοσελίδα.

Ένα ευχάριστο και φιλικό κείμενο με τίτλο «Καλώς όρισες», θα γλυκάνει τον νέο πελάτη και θα τον κάνει να εκτιμήσει την προσπάθεια να αλληλεπιδράσεις μαζί του.

2. Υπενθύμιση επιστροφής στο καλάθι

Μια ακόμα ιδιαίτερα αποτελεσματική τεχνική είναι τα μηνύματα που υπενθυμίζουν στους χρήστες να ολοκληρώσουν μια ενέργεια που άφησαν στη μέση κατά τις ηλεκτρονικές αγορές τους.

Eίναι πολύ συνηθισμένο ένας χρήστης να προσθέτει προϊόντα στο καλάθι ενός eshop τα οποία, όμως, δεν αγοράζει τελικά ποτέ (abandoned cart).

Λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα μπορούν να δώσουν τα αυτοματοποιημένα emails (τα οποία μπορείς να προσαρμόσεις σε κάποιο template σε μια πλατφόρμα email marketing) που θα υπενθυμίζουν στον χρήστη ότι έχει εγκαταλείψει κάποια προϊόντα στο καλάθι και θα περιλαμβάνουν μια προτροπή για συνέχιση των ηλεκτρονικών αγορών του.

3. Προσφορές

Γυναίκα έχει λάβει στο λάπτοπ της email με ειδική προσφορά ή έκπτωση, που συνιστά μια εξαιρετική στρατηγική email marketing.

Οι προσφορές αποτελούν έναν ακόμα πολύ έξυπνο τρόπο να προσελκύσεις (υπάρχοντες ή μελλοντικούς) πελάτες.

Για παράδειγμα, η αποστολή μηνυμάτων με ειδικές προσφορές ή κουπόνια (με ημερομηνία λήξης ή χωρίς) ή με ανακοίνωση της περιόδου εκπτώσεων μπορεί να κάνει τους πελάτες να εντοπίσουν μια εξαιρετική ευκαιρία για προϊόντα που ίσως τους ενδιαφέρουν.

Για ακόμα μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, μπορείς να κάνεις στοχευμένες πωλήσεις με email, προσαρμόζοντας το περιεχόμενο των μηνυμάτων με βάση τα ενδιαφέροντα των χρηστών ή το ιστορικό αναζήτησης και αγορών τους.

Επίσης, καλό θα είναι να ανταμειφθούν οι πιο πιστοί πελάτες σου, στους οποίους θα μπορούσες να κάνεις κάποια ειδική έκπτωση ή προσφορά για να τους ευχαριστήσεις.

4. Ενημερωτικά emails

Ενημερώσεις σχετικές με θέματα που μπορεί να αφορούν τους συνδρομητές (π.χ. ενημέρωση για προϊόν ή υπηρεσία που άλλαξε ή προστέθηκε) μπορεί να αποδειχθούν εξαιρετικά χρήσιμες για τη σχέση επιχείρησης-κοινού.

Αξία μπορεί ακόμα να έχει και η παρουσίαση της εταιρείας σου σε ένα email, προκειμένου να ενημερώσεις για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, τη φιλοσοφία ή το όραμά της.

Αυτού του είδους τα μηνύματα δείχνουν πως ενδιαφέρεσαι για την πλήρη ενημέρωση και ικανοποίηση των πελατών σου, οι οποίοι σίγουρα θα σε ανταμείψουν για αυτό το ενδιαφέρον σου.

5. Προσωποποιημένα emails

Ένα από τα καλύτερα παραδείγματα email marketing είναι τα προσωποποιημένα emails.

Αυτό σημαίνει συνήθως το να συμπεριλάβεις το όνομα του παραλήπτη στο θέμα ή στο περιεχόμενο του email, προκειμένου να το κάνεις πιο φιλικό και να του ξυπνήσεις αισθήματα οικειότητας. Αντίθετα, ένα γενικού περιεχομένου μήνυμα που θα σταλεί μαζικά μπορεί να τον απομακρύνει.

Με τα προσωποποιημένα μηνύματα παροτρύνεις τον χρήστη να αλληλεπιδράσει μαζί σου, βελτιώνοντας, έτσι, τη μεταξύ σας σχέση. Και αυτή η ξεχωριστή σχέση μπορεί να δώσει μια καλή ώθηση στις πωλήσεις σου.

6. Προώθηση του blog και των social media

Ειδοποίηση email σε παραλήπτη που έχει ανοιχτό το λάπτοπ πάνω σε γραφείο.

Τα emails συνιστούν μια καλή αφορμή να γνωστοποιήσεις ή να θυμίσεις τα υπόλοιπα κανάλια αλληλεπίδρασης των πελατών με την εταιρεία σου.

Για παράδειγμα, καλό είναι πάντα στην υπογραφή (στο τέλος των μηνυμάτων) να προσθέτεις σχετικά links, προκειμένου οι πελάτες σου να δουν το νέο άρθρο που ανέβηκε στο blog ή τα νέα post στα social media της επιχείρησής σου.

7. Πρόσκληση σε event

Υπάρχει καλύτερος τρόπος να στείλεις πρόσκληση σε event της εταιρείας ή σε κάτι που συμμετέχει από ό,τι μέσω ενός ελκυστικού email;

Εμείς, πάντως, θα απαντήσουμε πως δεν υπάρχει. Με την αποστολή μηνυμάτων σχετικών με τα περιεχόμενα της εκδήλωσης, τη διαθεσιμότητα εισιτηρίων, προσφορές για κρατήσεις θέσεων κ.ά., μπορείς να δημιουργήσεις καλό «θόρυβο», να διαφημίσεις αποτελεσματικά το event και να κεντρίσεις το ενδιαφέρον του κοινού.

Έτσι, θα αυξήσεις τη συμμετοχή του κόσμου και θα τον κάνεις να σε βλέπει ως αυθεντία στον χώρο.

8. Δώρο έκπληξη

Μια άλλη μέθοδος που μπορεί να αξιοποιήσει αποτελεσματικά τα πλεονεκτήματα του email marketing είναι να κάνεις κάποιο δώρο-έκπληξη στους πελάτες σου.

Τα γενέθλια, οι ονομαστικές γιορτές ή οι επέτειοι (π.χ. ο ένας χρόνος από την εγγραφή στο εταιρικό newsletter) αποτελούν εξαιρετικές αφορμές να κάνεις ένα δώρο και να δείξεις ότι σκέφτεσαι το κοινό σου.

9. Email επιβεβαίωσης

Μια ενέργεια που έχει ολοκληρωθεί στο site της εταιρείας (π.χ. ηλεκτρονική αγορά, εγγραφή σε newsletter κ.λπ.) θα είναι έξυπνο να «ανταμειφθεί» με κάποιο email επιβεβαίωσης (confirmation email).

Η επιβεβαίωση μιας ηλεκτρονικής παραγγελίας ή οποιασδήποτε ολοκληρωμένης ενέργειας δείχνει υψηλό επαγγελματισμό και αυξάνει την αξιοπιστία της επιχείρησης.

Οπότε από τη συνολική στρατηγική για email marketing που θα οργανώσεις δεν μπορούν να λείπουν τα email επιβεβαίωσης.

10. Email ευχαριστίας

Το «ευχαριστώ» είναι μια λέξη που καλό είναι να αρχίσεις να συμπεριλαμβάνεις στο εταιρικό λεξιλόγιο.

Μια ηλεκτρονική αγορά, μια εγγραφή στο blog ή η κατάθεση μιας κριτικής από έναν πελάτη θα μπορούσε να συνοδεύεται από ένα ευχαριστήριο email (Thank you email).

Και αυτό γιατί με το να εκφράζεις ευγνωμοσύνη δείχνεις πως δίνεις αξία στη σχέση με τους πελάτες σου. Βάλε τέτοια ελκυστικά μηνύματα στο σχέδιό σου και θα μπορείς να υπερηφανεύεσαι για μια από τις καλύτερες στρατηγικές email marketing στην Ελλάδα.

11. Επαναφορά ανενεργών συνδρομητών

Παράδειγμα email marketing με mail σε κινητό για επαναφορά ανενεργού συνδρομητή, προσκαλώντας τον να κάνει subscribe.

Ένας για καιρό ανενεργός χρήστης είναι σίγουρα μια κακή εξέλιξη, ωστόσο δεν θα έπρεπε να σε στεναχωρεί τόσο. Λύσεις υπάρχουν!

Ένα email που θα δηλώνει πόσο σου έλειψε το συγκεκριμένο άτομο αλλά και που θα του προσφέρει μια ειδική έκπτωση ως δέλεαρ, μπορεί να του ξαναξυπνήσει το ενδιαφέρον και να το κάνει να επιστρέψει.

Επίσης, υπάρχει και η περίπτωση ένας χρήστης να μην ανανεώσει τη συνδρομητική υπηρεσία του ή να κάνει unsubscribe.

Ούτε αυτό πρέπει να σε πτοεί. Διότι ένα «αποχαιρετιστήριο» email (π.χ. Λυπούμαστε που φεύγεις…) με μια ελκυστική προσφορά μπορεί να τον κάνει να ξαναπατήσει το κουμπί του subscribe.

Παραδείγματα email marketing για μεγαλύτερο engagement – Συμπερασματικά

Αυτά, λοιπόν, ήταν ορισμένα από τα καλύτερα παραδείγματα email marketing, τα οποία θα αυξήσουν κατακόρυφα το engagement και θα απογειώσουν την επιχείρησή σου.

Οπότε μη χάνεις χρόνο και βάλε τα emails στο παιχνίδι άφοβα.

Αν ενδιαφέρεσαι για υπηρεσίες email marketing, κάνε την έρευνά σου στο koalla και διάλεξε τον freelancer που σου ταιριάζει!

11/11/2022