Fraud Blocker

Social Media Marketing: Τι είναι [Οδηγός για αρχάριους]

Χέρια και κινητό smartphone με εικονίδια social media στην οθόνη.

Για να βρίσκεσαι εδώ, ίσως αναρωτιέσαι τι είναι social media marketing.

Και αυτό θα απαντήσουμε σήμερα! 

Στο άρθρο αυτό λοιπόν, θα βρεις ό,τι χρειάζεται για να καταλάβεις τι είναι ακριβώς αυτό το είδος internet marketing αλλά και τι προσφέρει.

Τι λες; Πάμε να ξεκινήσουμε;

Περιεχόμενα

Social media marketing – Ορισμός

Το social media marketing ή αλλιώς SMM, είναι η χρήση των κοινωνικών δικτύων με σκοπό να συνδεθεί η επιχείρηση με το κοινό της, να αναπτύξει το brand της, να αυξήσει τις πωλήσεις και την επισκεψιμότητα στο website της. Όλα αυτά, με τη χρήση ποιοτικού περιεχομένου, διαφημίσεων, αλληλεπίδρασης με τους χρήστες και ανάλυση στατιστικών.

Θα μπορούσαμε λοιπόν να πούμε, ότι είναι το social media marketing είναι η προώθηση κοινωνικής δικτύωσης.

Το κομμάτι δηλαδή του ψηφιακού μάρκετινγκ, το οποίο ασχολείται με την προώθηση των επιχειρήσεων στα social media. Το αξιοποιούν επίσης διαφορετικές επιχειρήσεις. Aπό ενημερωτικά sites μέχρι το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Μέσα από αυτό δηλαδή, η επιχείρησή σου, θα μπορέσει να δυναμώσει τις σχέσεις της με το κοινό της, να γίνει γνωστή σε νέους χρήστες (brand awareness) και ως τελικό αποτέλεσμα, να αυξήσει τις πωλήσεις της.

Social media – Εφαρμογές σε επιχειρήσεις

Δύο γυναίκες με μαύρα επίσημα ρούχα κοιτάζουν την οθόνη από notebook.

Αφού είδαμε τι είναι το social media marketing, πάμε να δούμε πώς εφαρμόζεται ακριβώς στις επιχειρήσεις.

Το μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορούμε να πούμε ότι χωρίζεται σε δύο μέρη:

  • Τη διαχείριση social media
  • Τη διαφήμιση στα social media

Τα παραπάνω, μπορεί να τα κάνει είτε ο ίδιος ο επαγγελματίας, είτε κάποιος ειδικός στα social media, είτε κάποιο digital marketing agency.

Τι λες όμως; Πάμε να δούμε τι είναι το καθένα;

Διαχείριση Social media

Η διαχείριση social media ή αλλιώς social media management, αφορά ουσιαστικά τη διαχείριση των επαγγελματικών λογαριασμών της επιχείρησης.

Τώρα ίσως αναρωτιέσαι τι ακριβώς σημαίνει αυτό.

Η διαχείριση για αρχή, περιέχει τη στρατηγική που θα ακολουθήσει η επιχείρηση.

Δηλαδή, τι περιεχόμενο θα ανεβάζει, τι ύφος θα έχει, ποιες ημέρες θα κάνει δημοσιεύσεις, τι διαγωνισμούς θα τρέχει κλπ.

Το social media management επομένως, έχει άμεση σχέση με τη δημιουργία περιεχομένου (content creation).

Για παράδειγμα:

Πόσες αναρτήσεις την εβδομάδα θα κάνει η επιχείρηση; Τι θα περιέχουν; Θα είναι προϊόντα; Θα είναι κάποιο ενημερωτικό post; Τι γραφιστικά ή γραφικά θα χρειαστούν κλπ.

Δεν πρέπει άλλωστε να ξεχνάς το εξής:

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα ισχυρό μέσο επικοινωνίας για κάθε επιχείρηση.

Βασικός λοιπόν σκοπός της διαχείρισης social media είναι:

Να ενισχύσει η επιχείρηση το brand name της και να αναπτύξει σχέσεις εμπιστοσύνης με το κοινό της.

Που ως αποτέλεσμα, σε βάθος χρόνου, είναι η επιχείρηση να μπορέσει να μετατρέψει τους ακόλουθούς της σε πελάτες.

Διαφήμιση στα Social Media

Το δεύτερο κομμάτι του social media marketing, είναι η διαφήμιση.

Οι διαφημίσεις είναι πάνω κάτω γνωστές.

Ίσως ήδη σου έχουν έρθει στο μυαλό κάποιες διαφημίσεις που είδες π.χ. στο Facebook ή το Instagram.

Οι διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα επίσης, δε σκοπεύουν απαραίτητα στην άμεση πώληση. 

Μπορούν να γίνουν για να αυξήσουν τα likes στη σελίδα σου, για να προωθήσουν μια δημοσίευση κλπ.

Οι διαφημίσεις στα social επίσης, δε χρειάζονται απαραίτητα μεγάλο budget. Μπορείς να επιλέξεις εσύ το ποσό που θα επενδύσεις και να τρέξεις τη διαφημιστική καμπάνια σου.

Για να είναι ωστόσο μια διαφήμιση όσο πιο αποδοτική γίνεται, είναι σημαντικό να περνάει το κατάλληλο μήνυμα.

Έτσι χρειάζεται ένα σωστό κείμενο, κάτι που αναλαμβάνουν συχνά οι copywriters, αλλά και τη σωστή εικόνα / γραφιστικό.

Πλεονεκτήματα Social Media Marketing

Χέρια ανθρώπου κρατάνε κινητό με εικονίδια από social media, όπως like, share, αίτημα φιλίας κλπ.

Αν έχεις επιχείρηση, είναι πολύ λογικό να αναρωτιέσαι ποια είναι τα πλεονεκτήματα του social media marketing και γιατί να επενδύσεις σε αυτό.

Για αρχή σκέψου ότι:

Τα social media είναι πλημμυρισμένα με πάνω από 4 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως.

Επομένως, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για να δυναμώσεις το brand και την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σου.

Πάμε όμως να δούμε αναλυτικότερα τα πλεονεκτήματα:

  • Αύξηση της αναγνωρισιμότητας: Βασικό κομμάτι της στρατηγικής social media marketing, είναι η επιχείρησή σου να δυναμώσει το brand της και να ξεχωρίσει απ’ τους ανταγωνιστές.
  • Χαμηλό κόστος: Σκέψου ότι το να δημιουργήσεις μια σελίδα στο Facebook για παράδειγμα, είναι δωρεάν. Το μόνο που κοστίζει, είναι οι διαφημίσεις, στις οποίες όμως καθορίζεις εσύ το ποσό που θα επενδύσεις.
  • Η επιχείρηση φαίνεται πιο έμπιστη: Μια επιχείρηση με παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η οποία μάλιστα ανεβάζει και ποιοτικό περιεχόμενο, ξεχωρίζει και εμπνέει ευκολότερα εμπιστοσύνη.
  • Καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών: Μπορείς επίσης να παρέχεις και καλύτερη υποστήριξη μέσω social media στους πελάτες σου. Καθώς, μπορούν να σε ρωτήσουν οτιδήποτε στο chat.
  • Αύξηση των πωλήσεων: Οι διαφημίσεις στα social media, αλλά και η ενίσχυση του brand σου, μπορούν να οδηγήσουν σε περισσότερες πωλήσεις.

Τι περιλαμβάνει μια στρατηγική social media marketing

Χέρι κρατάει κινητό τηλέφωνο με φόντο πληκτρολόγιο υπολογιστή.

Έχουμε δει τι σημαίνει social media marketing, τι περιέχει και ποια είναι τα πλεονεκτήματά του.

Τι δεν έχουμε δει;

Ποιες κινήσεις περιλαμβάνει μια στρατηγική social media marketing.

Πάμε λοιπόν να δούμε αμέσως κάποιες απ’ τις βασικότερες!

Ορισμός των στόχων της επιχείρησης

Ποιοι είναι οι στόχοι της επιχείρησής σου;

Θέλεις να γίνετε γνωστοί σε περισσότερους χρήστες, να αυξήσετε το κοινό σας; Να φέρεις περισσότερους επισκέπτες στο website σας; Ίσως κάτι άλλο;

Αν δεν ορίσεις τους στόχους της επιχείρησής σου δε θα ξέρεις ποιες κινήσεις να κάνεις ακριβώς.

Ξεκαθάρισε ποιο είναι το κοινό σου

Δεν απευθύνονται όλες οι επιχειρήσεις στο ίδιο κοινό.

Ένα βασικό λοιπόν κομμάτι σε ένα πλάνο social media, είναι να κατανοήσεις ποιο είναι το κοινό, στο οποίο προσφέρεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.

Δηλαδή του κοινού σου (target audience).

Πού απευθύνεται η επιχείρησή; Σε γυναίκες; Σε νεότερες ηλικίες; Σε συγκεκριμένους επαγγελματίες; Κλπ…

Επιλογή πλατφόρμας

Αφού ορίσεις το κοινό, θα πρέπει να δεις σε ποια πλατφόρμα (ή πλατφόρμες) βρίσκεται.

Είναι περισσότερο στο Facebook; Μήπως είναι στο TikTok; Ή μήπως ασχολείσαι με B2B και μπορείς να τους βρεις και στο Linkedin;
Έξτρα Tip: Μπορείς να ρίξεις μια ματιά στους ανταγωνιστές σου, για να δεις σε ποιες πλατφόρμες είναι περισσότερο ενεργοί.

Έρευνα ανταγωνισμού

Η ώρα της…. κατασκοπίας!

Ένα απ’ τα βασικά στοιχεία του social media marketing, είναι και η έρευνα του ανταγωνισμού.

Τι προϋποθέτει;

Δες τι είδους περιεχόμενο (εικόνες, βίντεο, κλπ) ανεβάζουν οι ανταγωνιστές σου ή παρόμοιες επιχειρήσεις.

Ποιες μέρες, πόσες φορές την εβδομάδα, ποια hashtags επιλέγουν και άλλα.

Δες επίσης ποιες δημοσιεύσεις τους παίρνουν περισσότερο engagement (likes, σχόλια, shares κλπ).

Όλα αυτά θα σε βοηθήσουν στο επόμενο βήμα!

Δημιουργία περιεχομένου και διαφημιστικές καμπάνιες

Για να μπορέσεις να πετύχεις τους στόχους που όρισες θα χρειαστείς:

Τη δύναμη του περιεχομένου, δηλαδή τις αναρτήσεις (posts) και τα stories.

Ένα post πρέπει να είναι ελκυστικό και να περνάει το κατάλληλο μήνυμα.

Σε αυτό, μπορούν να βοηθήσουν και τα κατάλληλα σχεδιαστικά για social media, που θα τραβήξουν το ενδιαφέρον του κοινού σου.

Αλλά και τις διαφημίσεις.

Εδώ πρέπει να ξέρεις το εξής:

Δεν είναι και ό,τι καλύτερο να κάνεις συνεχώς δημοσιεύσεις με σκοπό την πώληση. Θα πρέπει να δημοσιεύεις περιεχόμενο, που δίνει πληροφορία στο κοινό σου.

Για παράδειγμα, αν έχεις κομμωτήριο, μπορείς να ανεβάσεις tips για χτένισμα μαλλιών.

Παρακολούθηση της social media marketing στρατηγικής

Οι στρατηγικές στα κοινωνικά δίκτυα, θα πρέπει να αλλάζουν ανάλογα με το αποτέλεσμα.

Αν περνάει ο καιρός και φαίνεται ότι δε λειτουργεί, τότε είναι καλό να αλλάξεις πλάνο, ώστε να τροποποιήσεις τη στρατηγική σου αναλόγως.

Αναρωτιέσαι τι αλλαγές μπορείς να κάνεις;

Ας δούμε κάποια παραδείγματα:

Μπορείς να δεις ποιοι τύποι δημοσιεύσεων έπαιρναν περισσότερο engagement, π.χ. βίντεο και να αυξήσεις αυτό το είδος δημοσιεύσεων.

Μπορείς επίσης να αλλάξεις τον τρόπο που στοχεύεις το κοινό σου στις διαφημίσεις.

Ποια είναι τα πιο δημοφιλή social media στον κόσμο των επιχειρήσεων;

Τόση ώρα μιλάμε για κοινωνικά δίκτυα και ίσως στο μυαλό σου έρχονται πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram, το TikTok κλπ.

Η μεγάλη ερώτηση όσον αφορά το marketing όμως είναι, <<Ποια social media προτιμούν οι επιχειρήσεις;>>.

Σύμφωνα λοιπόν με τη Statista, τα social που προτιμούν οι επιχειρήσεις παγκοσμίως είναι:

Το Facebook, με 93%, το Instagram με 78% και ακολουθούν το LinkedIn με 61%, το Youtube 55%, το Twitter με 48%, TikTok με 9% και τέλος το Snapchat με 4%.

Βέβαια, στην Ελλάδα τα παραπάνω ποσοστά είναι διαφορετικά.

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα, ρίξε μια ματιά στο άρθρο μας για το ποια είναι τα social media που προτιμούν οι επιχειρήσεις.

Social media marketing – Τιμές και Κόστος

Μέχρι στιγμής, έχουμε δει τι είναι social media marketing, τι περιλαμβάνει, ποια πλεονεκτήματα έχει και τι περιέχει μια στρατηγική.

Είναι επομένως πολύ πιθανό να σκέφτεσαι <<Ωραία όλα αυτά, αλλά πόσο κοστίζει για να κάνω social media marketing;>>.

Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει κάποια στάνταρ απάντηση.

Το κόστος εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως:

  • Θα αναλάβεις εσύ το marketing ή θα το αναθέσεις σε κάποιον επαγγελματία;
  • Θα χρησιμοποιήσεις κάποια εργαλεία επί πληρωμή; (π.χ. Canva)
  • Θα συνεργαστείς με κάποιον ειδικό; (π.χ. γραφίστα)
  • Θα τρέξεις διαφημίσεις; Αν ναι, ποιο θα είναι το budget σου;

Το βασικότερο βέβαια είναι, αν θα αναλάβεις εσύ το μάρκετινγκ ή όχι.

Υπάρχουν social media marketing εταιρείες και ελεύθεροι επαγγελματίες, που έχουν την εμπειρία και τις γνώσεις.

Οπότε, αν αναθέσεις τη διαχείριση των λογαριασμών σου εκεί:

Αυξάνεις έντονα τις πιθανότητες για καλύτερα αποτελέσματα παρά το έξτρα κόστος.

Το βασικό λοιπόν ερώτημα είναι, αν θα συνεργαστείς με διαχειριστές social media ή όχι.

Συγχαρητήρια! Έφτασες στο τέλος του άρθρου μας!

Τώρα γνωρίζεις για το social media marketing, τι είναι, τι προσφέρει και τι περιέχει.

Πώς σκέφτεσαι λοιπόν να βάλεις σε εφαρμογή τα παραπάνω;

Θέλεις να ξεκινήσεις άμεσα να αναπτύσσεις την επιχείρησή σου online; 

Στο koalla μπορούμε να βοηθήσουμε!

Ανακάλυψε freelancers για τη διαχείριση των social media της επιχείρησής σου και ξεκίνα να χτίζεις ένα δυνατότερο brand!

18/02/2022