Fraud Blocker

Copywriter – τι είναι και πώς βοηθάει τις επιχειρήσεις

Γυναίκα copywriter γράφει σε τετράδιο μπροστά από το laptop της σε γραφείο.

Με το άρθρο αυτό θα μάθεις ουσιαστικά τι είναι ο copywriter. 

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες επιχειρήσεις προσλαμβάνουν digital copywriters και επιζητούν, ανάλογα με τις ανάγκες τους, creative, content, seo ή conversion copywriting.

Ας περάσουμε, όμως, αμέσως στις πληροφορίες που θα σου φανούν χρήσιμες.

Τι είναι ο online κειμενογράφος;

Ο «copywriter» είναι ένας όρος που έχει επικρατήσει στο ψηφιακό μάρκετινγκ και αποδίδεται στα ελληνικά ως κειμενογράφος

Copywriter σημαίνει, λοιπόν, το άτομο που γράφει διαφημιστικά κείμενα ή διάφορα άλλα κείμενα για marketing. 

Ο σκοπός του; 

Να ωθήσει τον αναγνώστη προς μία συγκεκριμένη ενέργεια: αγορά προϊόντος, αγορά υπηρεσίας, εγγραφή στο newsletter, συμπλήρωση φόρμας επικοινωνίας, κ.ά.

Ή, να δημιουργήσει ελκυστικό περιεχόμενο που θα ενδυναμώσει την online παρουσία της επιχείρησης.

Τι κείμενα γράφει ένας copywriter;

Τα αντικείμενα με τα οποία μπορεί να ασχοληθεί ένας copywriter είναι διάφορα, είτε είναι freelancer είτε σε κάποια εταιρεία.

Ειδικότερα:

Έχει τη δυνατότητα να γράψει κείμενα για ιστοσελίδες ή άρθρα για το blog, να επιμεληθεί την παρουσία σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, instagram, twitter, LinkedIn), να συντάξει κείμενο για επαγγελματικά e – mails, βίντεο, οδηγούς, διαφημίσεις. 

Γενικότερα, για να καταλάβεις τι ακριβώς είναι ο copywriter, έχε στο μυαλό σου το ακόλουθο:

Είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα σε μια εταιρεία και τους δυνητικούς της πελάτες. 

Όπλο του; Το κείμενο.

Πώς μπορεί να βοηθήσει ένας digital copywriter την επιχείρησή σου και τη διαδικτυακή σου παρουσία;

Κατά την εργασία του ένας copywriter μπορεί:

  • να κάνει έρευνα γύρω από τα ανταγωνιστικά και σχετικά προϊόντα ή υπηρεσίες, 
  • να βρει τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά – keywords και να γράψει βελτιστοποιημένα κείμενα (SEO copywriting), 
  • να χειριστεί σωστά τον λόγο, ορθογραφικά, γραμματικά και συντακτικά 
  • να χρησιμοποιήσει το ύφος που πρέπει ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεται
  • να δημιουργεί ελκυστικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο.

Ποια είναι τα οφέλη του copywriting για την επιχείρησή σου;

Κοντινή λήψη σε τετράδιο με μολύβι πάνω σε laptop. Concept για τον copywriter.

Μέσω της κειμενογραφίας υπάρχει η δυνατότητα αύξησης της αλληλεπίδρασης των επισκεπτών με την ιστοσελίδα σου.

Όσο περισσότεροι επισκέπτες υπάρχουν σε ένα site, τόσο περισσότεροι μπορεί να γίνουν οι πελάτες. 

Ένας κειμενογράφος για site, social media ή διαφημίσεις, θα περάσει το κατάλληλο μήνυμα και θα εφαρμόσει τις σωστές τεχνικές.

Για παράδειγμα:

Αν θέλεις τα άρθρα του blog σου να εμφανίζονται ψηλά στις μηχανές αναζήτησης, θα χρειαστείς έναν SEO copywriter. Ενώ, αν χρειάζεσαι ένα δημιουργικό concept για το brand σου, έναν creative copywriter.

Ποια είναι τα είδη copywriting;

Το copywriting έχει διάφορα είδη σύμφωνα με τον σκοπό του. Έτσι, μπορείς να επιλέξεις εύκολα το είδος κειμενογράφησης που ταιριάζει στις ανάγκες της δικής σου επιχείρησης.

Μπορούμε να πούμε ότι υπάρχουν τέσσερα βασικά είδη.

Πάμε να τα δούμε ένα – ένα!

Creative Copywriting

Ο creative copywriter δημιουργεί μια ιστορία, για να μεταδώσει ένα μήνυμα ή μια φιλοσοφία στο κοινό, να προωθήσει ένα προϊόν, να διαφημίσει και να καθιερώσει το brand της επιχείρησης. 

Οι λέξεις είναι η δύναμη της δημιουργικής κειμενογραφίας, όπως και η τεχνική επίκλησης στο συναίσθημα.

Content Writing

Το content writing έχει ως στόχο να δημιουργήσει περιεχόμενο, ενημερωτικό ή για websites.

Τι είναι πρακτικά ο content copywriter; 

Είναι αυτός που γράφει κείμενα για ιστοσελίδες, άρθρα, blog ή newsletter.

SEO Copywriting

Ο SEO copywriter συνδέεται και συναντιέται σε πολλά σημεία με τον content writer, καθώς ο δεύτερος προσπαθεί να βελτιστοποιήσει τα κείμενά του. 

Το αποτέλεσμα του SEO ή Search Engine Optimization Content Writing είναι η συγγραφή κειμένων, που εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις των οργανικών (κι όχι των “πληρωμένων” με διαφήμιση) αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (π.χ. στη Google).

Στόχος του συγκεκριμένου κειμενογράφου; 

Να επιμελείται τις ιστοσελίδες, τα άρθρα ή το blog, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες ενός site, ώστε να ανταποκρίνονται σε αυτά που αναζητούν οι περισσότεροι χρήστες. 

Με λίγα λόγια, η SEO βελτιστοποίηση όλων των κειμένων.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα:

Καλύτερη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης, περισσότερες προβολές της ιστοσελίδας και άρα, περισσότερους πελάτες. 

Αν θες να κατανοήσεις καλύτερα το SEO και να βρεις τι ακριβώς ταιριάζει στην επιχείρησή σου, δες ποια είναι τα είδη του digital marketing.

Conversion Copywriting

Διαφημιστικά κείμενα στο διαδίκτυο ή στα social media, καμπάνιες με μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κ.ά. ανήκουν σε έναν conversion copywriter

Η “υπερδύναμη” της conversion κειμενογραφίας είναι η ανάλυση του πελάτη, ώστε να δημιουργήσει το καλύτερο δυνατό διαφημιστικό κείμενο.

Και έτσι, να αυξήσει τις πωλήσεις ή τις μετατροπές. 

Πού μπορώ να βρω copywriter;

Χέρια γυναίκας κειμενογράφου σε με laptop σε ξύλινο γραφείο με κούπα καφέ δίπλα.

Αφού έμαθες ακριβώς τι είναι ένας copywriter και πώς βοηθάει τις επιχειρήσεις, θα σου πούμε και πού μπορείς να βρεις τον κατάλληλο για σένα.

Η αλήθεια είναι πως, για να γίνει κανείς copywriter, δε χρειάζονται συγκεκριμένες σπουδές.

Σίγουρα υπάρχουν πολλά web agencies, στα οποία εργάζονται κειμενογράφοι.

Μπορείς όμως να αναζητήσεις και εσύ κάποιον freelance copywriter σε συγκεκριμένες πλατφόρμες.

Μάλιστα, υπάρχουν αρκετές copywriter αγγελίες και για Ελλάδα από επαγγελματίες freelance κειμενογράφους. Πολλές μπορείς να βρεις εύκολα στο koalla.gr. 

Στο koalla.gr έχεις τη δυνατότητα:

  • να αναζητήσεις Έλληνες freelancers (και copywriters), 
  • να δεις πόσο κοστίζει η υπηρεσία που αναζητάς, 
  • να βρεις κριτικές από προηγούμενους χρήστες, και έτσι, 
  • να κάνεις πολύ πιο εύκολα, γρήγορα και αξιόπιστα την επιλογή σου.

Ποιο είναι το κόστος ενός copywriter;

Το κόστος για τις υπηρεσίες copywriting ποικίλλει. 

Ανάλογα με το είδος του κειμένου, την έκτασή του, τον τρόπο που θα γραφτεί (αν θα είναι βελτιστοποιημένο ή όχι), τον σκοπό του και το διαθέσιμο budget.

Στο συγκεκριμένο θέμα θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ίσως και πως “ό,τι πληρώνεις, παίρνεις” – τις περισσότερες βέβαια φορές- . 

Για παράδειγμα, για να γραφτεί ένα βελτιστοποιημένο κείμενο, χρειάζεται να προηγηθεί έρευνα με εξειδικευμένα εργαλεία και κάτι τέτοιο απαιτεί περισσότερη ώρα ενασχόλησης για έναν copywriter.

Χρειάζεσαι ελκυστικά κείμενα για την επιχείρησή σου;

Στο koalla.gr θα βρεις τον άνθρωπο που θα να γράψει τα κείμενα για την ιστοσελίδα σου και θα κάνει το brand σου αξέχαστο για τους χρήστες και το κοινό σου.

03/12/2021