Fraud Blocker

Social Media Analytics: Τι είναι & πώς να τα εκμεταλλευτείς;

Θεματική εικόνα για το τι είναι τα social media analytics. Νεαρός άντρας μελετά στατιστικά στο λάπτοπ του.

Στην εποχή της ψηφιακής συνδεσιμότητας και των συνεχών διαδικτυακών αλληλεπιδράσεων, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας.

Μάλιστα, προσφέρουν εκπληκτικά οφέλη στις σύγχρονες επιχειρήσεις που θέλουν να προσεγγίζουν ευρύτερα κοινά. Βέβαια, η απλή παρουσία στα social media δεν είναι αρκετή∙ είναι απαραίτητο να κατανοείς επίσης τον αντίκτυπο των διαδικτυακών σου δραστηριοτήτων.

Και σε αυτό μπορούν να σε βοηθήσουν τα social media analytics! Τι είναι, όμως, αυτά και πώς μπορείς να τα εκμεταλλευτείς;

Αν ενδιαφέρεσαι να μάθεις την απάντηση, συνέχισε να διαβάζεις!

Τι είναι τα social media analytics (sma) – Ορισμός

Social media analytics είναι η διαδικασία συλλογής, ανάλυσης και ερμηνείας δεδομένων από διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube κ.α.), με στόχο την απόκτηση πληροφοριών σχετικά με την απόδοση, τον αντίκτυπο και την αποτελεσματικότητα της διαδικτυακής σου παρουσίας (είτε έχεις κάποια επιχείρηση, είτε είσαι επαγγελματίας των social media, είτε είσαι influencer κ.λπ.).

Η συγκεκριμένη διαδικασία περιλαμβάνει την παρακολούθηση και τη μέτρηση διαφόρων στατιστικών, όπως likes, shares, σχόλια κ.α., για την αξιολόγηση της επιτυχίας των social media στρατηγικών σου.

Με πιο απλά λόγια, τα στατιστικά των social media και η ανάλυσή τους θα σου επιτρέψει να κατανοήσεις πώς αποδίδει το περιεχόμενό σου, ποιο είναι το κοινό σου αλλά και πώς αυτό αλληλεπιδρά με το brand σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτές οι πληροφορίες είναι ανεκτίμητες τόσο για ιδιώτες όσο και για επιχειρήσεις, καθώς τους βοηθούν να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις και να βελτιώνουν τη διαδικτυακή τους παρουσία για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

Παρεμπιπτόντως, μπορείς στον σχετικό οδηγό μας να βρεις όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις για τα στατιστικά στο Instagram!

Τα οφέλη των social media analytics στο marketing

Η κατανόηση της σημασίας τους απαιτεί μια πιο προσεκτική ματιά στα οφέλη που προσφέρουν τα social media analytics στη marketing στρατηγική σου.

Πάμε να δούμε τα βασικότερα από αυτά!

1. Βελτίωση της λήψης αποφάσεων

Τα social media analytics σου παρέχουν συγκεκριμένα δεδομένα και πληροφορίες σχετικά με το κοινό και την απόδοση του περιεχομένου σου.

Τα δεδομένα αυτά μπορούν να σε καθοδηγήσουν και να σε βοηθήσουν να λάβεις πιο ενημερωμένες και τεκμηριωμένες αποφάσεις βάσει δεδομένων και όχι αυθαίρετα.

Και αυτό θα είναι ένα ασύγκριτο κέρδος για τη social media marketing στρατηγική σου!

Με την ευκαιρία, αν δεν γνωρίζεις τι είναι το social media marketing, ανακάλυψε όλα όσα πρέπει να ξέρεις στο άρθρο μας!

2. Καλύτερη κατανόηση του κοινού-στόχου

Γυναίκα κοιτάει στο λάπτοπ της στατιστικά από social media.

Ένα ακόμα σημαντικό όφελος των social media analytics είναι ότι μπορείς να κατανοήσεις καλύτερα τα δημογραφικά στοιχεία, τα ενδιαφέροντα και τη συμπεριφορά του κοινού σου.

Και αυτή είναι μια εξαιρετικά πολύτιμη γνώση, η οποία θα σου επιτρέψει να προσαρμόσεις το περιεχόμενό σου στα social media αναλόγως, ώστε να έχεις μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό-στόχο σου.

3. Εντοπισμός τάσεων

Η παρακολούθηση των αναλυτικών δεδομένων από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να σε βοηθήσει να εντοπίζεις διάφορες τάσεις (trendspotting).

Κάποιες χρήσιμες τάσεις που μπορείς να εντοπίσεις χάρη στα social media analytics είναι:

  • Για ποια θέματα μιλάει το κοινό σου;
  • Ποιες πλατφόρμες κερδίζουν σε δημοφιλία και ποιες χάνουν;
  • Με ποιες μορφές περιεχομένου αλληλεπιδρά περισσότερο το κοινό σου;
  • Influencers στον κλάδο σου που έχουν μεγάλη επιρροή ή είναι ανερχόμενοι

Η σωστή ανάλυση όλων των παραπάνω μπορεί να προσφέρει τεράστια βοήθεια στον εντοπισμό του τι αλλαγές και προσαρμογές πρέπει να γίνουν για τη βελτίωση των επιδόσεών σου.

4. Ανάλυση ανταγωνισμού

Παρακολουθώντας τις δραστηριότητες και τις επιδόσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης των ανταγωνιστών σου, μπορείς να εντοπίσεις ευκαιρίες και τάσεις στον κλάδο σου.

Αυτή η γνώση μπορεί να βελτιώσει τις δικές σου στρατηγικές και να σου δώσει ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

5. Μέτρηση της απόδοσης της επένδυσης (ROI)

Τα social media analytics σε βοηθάνε ακόμα να μετρήσεις την απόδοση της επένδυσης (Return On Investment – ROI) των ενεργειών που κάνεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μπορείς να παρακολουθείς τις μετατροπές, τα leads και τις πωλήσεις που δημιουργούνται από τις εκστρατείες σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επιτρέποντάς σου να κατανέμεις τους διαθέσιμους πόρους σου πιο αποτελεσματικά.

6. Διαχείριση κρίσεων

Η διαχείριση κρίσεων είναι ένα ακόμα πράγμα που μπορείς να πετύχεις μέσα από την ανάλυση των στατιστικών.

Και, μάλιστα, είναι ζωτικής σημασίας για την παρακολούθηση των συναισθημάτων γύρω από το brand σου και τον εντοπισμό πιθανών κρίσεων σε πραγματικό χρόνο.

Αυτό σου δίνει τη δυνατότητα να αντιδράσεις άμεσα και να μετριάσεις τυχόν αρνητικές συνέπειες στη φήμη του brand σου.

Είδη social media analytics: Τι πρέπει να παρακολουθείς!

Παραπάνω είδαμε τι είναι τα social media analytics αλλά και ποια είναι τα σπουδαιότερα οφέλη που προσφέρουν.

Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις. Και δεν είναι καθόλου ασήμαντα.

Ξέρεις ποια είδη social media analytics πρέπει να παρακολουθείς για να παίρνεις πολύτιμες πληροφορίες και να καθοδηγείς σωστά τη στρατηγική σου;

Αν όχι, παρακάτω θα δούμε 5 τύπους social media analytics που πρέπει να έχεις σίγουρα υπόψη σου:

1. Audience analytics

Όπως είπαμε και πριν, ένα από τα σημαντικά πράγματα που μπορείς να παρακολουθήσεις και να κατανοήσεις είναι το κοινό σου.

Αυτό θα σε βοηθήσει να ανακαλύψεις ποια δημογραφικά στοιχεία προσεγγίζει το περιεχόμενό σου και να σιγουρευτείς εάν ταιριάζουν με το κοινό-στόχο σου.

Σε αντίθετη περίπτωση, θα χρειαστούν ορισμένες προσαρμογές στη στρατηγική για να προσελκύεις σίγουρα τους ιδανικούς πελάτες ή followers.

Τα αναλυτικά στοιχεία του κοινού σου (audience analytics) περιλαμβάνουν δεδομένα όπως:

  • Ηλικία
  • Φύλο
  • Τοποθεσία
  • Συσκευή

2. Performance analytics

Δύο επαγγελματίες μελετούν social media analytics σε χαρτί και τάμπλετ.

Η παρακολούθηση και η μέτρηση των ενεργειών marketing σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι εξαιρετικά πολύτιμες για την κατανόηση των σημείων που οι προσπάθειές σου λειτουργούν και αποδίδουν ή που χρειάζονται βελτίωση.

Τα βασικότερα social media metrics που πρέπει να παρακολουθείς είναι:

  • Impressions
  • Reach
  • Likes
  • Shares
  • Comments
  • Views
  • Clicks
  • Sales

Διάβασε ακόμα: 12 εξαιρετικές ιδέες περιεχομένου για social media posts

3. Paid social analytics

Σε περίπτωση που επενδύεις χρήματα για συγκεκριμένες αναρτήσεις και διαφημίσεις στα social media, θα πρέπει να είσαι σίγουρος ότι οδηγούν στα σωστά αποτελέσματα.

Γι’ αυτό, πρέπει να δίνεις προσοχή στα λεγόμενα paid social analytics. Κάποιες από τις μετρήσεις που πρέπει να έχεις υπόψη σου είναι:

  • Συνολικός αριθμός ενεργών διαφημίσεων
  • Clicks
  • Click-Τhrough Rate
  • Cost Per Click
  • Cost Per Engagement
  • Cost Per Action
  • Conversion Rate
  • Total ad spend

4. Competitor analytics

Ένας ακόμα τύπος social media analytics που πρέπει σίγουρα να παρακολουθείς είναι και τα δεδομένα σχετικά με τον ανταγωνισμό.

Πόσους followers έχουν εκείνοι; Ποιο είναι το engagement rate τους; Πόσα άτομα αλληλεπιδρούν (σχόλια, κοινοποιήσεις, likes) συνήθως με τις αναρτήσεις τους;

Εφόσον ρίξεις μια ματιά σε αυτά τα στοιχεία των ανταγωνιστών σου, μπορείς στη συνέχεια να τα συγκρίνεις με τα δικά σου και να δεις τι πάει καλά, τι όχι, τι μπορείς να βελτιώσεις κ.λπ.

5. Sentiment analysis

Τέλος, η ανάλυση συναισθήματος ή sentiment analysis είναι μια ακόμα σπουδαία μέτρηση που μπορεί να μας πει πολλά για τις ενέργειες και το brand μας.

Με λίγα λόγια, sentiment analysis είναι η παρακολούθηση των συναισθημάτων που υπάρχουν για το brand σου, ώστε να καταλήξεις στο αν αυτά είναι θετικά, ουδέτερα ή αρνητικά.

Με αυτές τις πληροφορίες, θα μπορείς να εντοπίσεις πιθανά προβλήματα που έχουν ανακύψει γύρω από τα προϊόντα, τις υπηρεσίες ή το περιεχόμενό σου, να ανακαλύψεις ποιο είδος περιεχομένου έχει τη μεγαλύτερη απήχηση, να αντιμετωπίσεις άμεσα κρίσεις κ.λπ.

Τα καλύτερα εργαλεία για social media analytics

Γυναίκα κρατά στα χέρια της κινητό στο οποίο βλέπει social media analytics της επιχείρησης.

Για να αξιοποιήσεις τη δύναμη των analytics, πρέπει να έχεις και τα κατάλληλα εργαλεία.

Μερικά από τα καλύτερα social media analytics tools είναι:

  • Google Analytics
  • Hootsuite
  • Buffer
  • Sprout Social
  • Mention
  • Brandwatch
  • Keyhole
  • Talkwalker
  • Agorapulse
  • BuzzSumo
  • Rival IQ
  • Zoho Social

Τι είναι τα social media analytics – Σύνοψη

Είδαμε, λοιπόν, τι είναι τα social media analytics, ποια τα οφέλη τους και ποιοι τα βασικότερα είδη τους που πρέπει να παρακολουθείς.

Τα δεδομένα που μπορείς να βγάλεις από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι πολλά και εξαιρετικά πολύτιμα, καθώς θα σε βοηθήσουν να πάρεις καλύτερες αποφάσεις, να βελτιώσεις τη στρατηγική σου, να δεις τι λειτουργεί και τι όχι και, γενικά, να πετύχεις όλους τους στόχους σου.

Αν θέλεις να αξιοποιήσεις τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο έπακρο, βρες στο koalla τον ιδανικό freelancer για σένα και το brand σου για επαγγελματική διαχείριση social media!

05/01/2024