Fraud Blocker

Στατιστικά Instagram: Απόλυτος Οδηγός για Αρχάριους

Χέρι ανθρώπου με δάχτυλο στην οθόνη κινητού που δείχνει στατιστικά Instagram.

Περιεχόμενα:

Γιατί πρέπει να χρησιμοποιείς τα στατιστικά στο Instagram;

Τα τελευταία χρόνια το Instagram έχει απογειωθεί από τους χρήστες των social και έχει αναχθεί από τα κορυφαία μέσα κοινωνικής δικτύωσης τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο.

Η πλατφόρμα ξεκίνησε σαν ένα από τα social media όπου οι χρήστες του επεδείκνυαν τις φωτογραφίες τους.

Έχει όμως εξελιχθεί σε ένα κατά βάση επαγγελματικό μέσο δικτύωσης όπου πραγματοποιούνται εκατομμύρια επαγγελματικές ανακοινώσεις παγκοσμίως.

Το Instagram εξελίχθηκε με τη βελτιστοποίηση των αλγορίθμων που το διέπουν και έφτασε να είναι το 7ο website σε επισκεψιμότητα στον κόσμο.

Η αυξημένη αυτή κίνηση στη συγκεκριμένη πλατφόρμα επέφερε την σχεδόν υποχρεωτική για τις επιχειρήσεις παρακολούθηση και προβολή των στατιστικών του Instagram.

Η συγκεκριμένη αυτή πρακτική κρίνεται απαραίτητη για τις επιχειρήσεις και τους πάσης φύσεως influencers.

Η παρακολούθηση των στατιστικών της πλατφόρμας λειτουργεί συμβουλευτικά για την επίτευξη των στόχων του πλάνου digital marketing που έχουν θέσει.

Πιο συγκεκριμένα, ο λογαριασμός σου στο Instagram εμπεριέχει κάποιες πληροφορίες που αφορούν τον αριθμό των ακολούθων σου, τον αριθμό αυτών που ακολουθείς και τη γενικότερη απήχηση του προφίλ τους.

Με τις συγκεκριμένες πληροφορίες μπορούν στη συνέχεια να υπολογιστούν έννοιες όπως ο ρυθμός της απήχησης του προφίλ σου και ο ρυθμός αύξησης σε ποιοτικό επίπεδο.

Επιπρόσθετα, η παρακολούθηση των στατιστικών και η ανάλυση του Instagram προφιλ της επιχείρησής σου, δεικνύει την αποτελεσματικότητα της διαφημιστικής καμπάνιας που έχεις εκπονήσει.

Για παράδειγμα:

Όταν πουλάς ένα συγκεκριμένο προϊόν και το ποστάρεις υπό δύο διαφορετικές σκοπιές, τα analytics του Instagram θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις ποια από τις περιπτώσεις αποδίδει καλύτερα στην αύξηση των followers σου.  

Όπως προκύπτει, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα στατιστικά του Instagram  για την υιοθέτηση ενός διαφορετικού στρατηγικού πλάνου για την ανάπτυξη της επιχείρησης σου, να προσελκύσεις το κοινό που θέλεις και να βελτιώνεις συνεχώς την απήχηση της επιχειρηματικής σου προσπάθειας.

Πώς βλέπω τα στατιστικά στο Instagram;

Το βασικότερο βήμα για να παρακολουθήσεις τα στατιστικά της σελίδας σου στο Instagram είναι να μετατρέψεις το προφίλ που χρησιμοποιείς σε επαγγελματικό.

Η διαδικασία είναι σχετικά απλή και εμπεριέχει τα εξής βήματα:

  1. Πήγαινε στις Ρυθμίσεις (Settings)
  2. Από εκεί πάτα στην επιλογή «Προφίλ» (Account)
  3. Επίλεξε την μετατροπή του λογαριασμού σου σε επαγγελματικό (Switch to Corporate Profile)

Μετά την παραπάνω διαδικασία, τα στατιστικά της σελίδας σου θα είναι άμεσα διαθέσιμα.

Προσοχή όμως, στην περίπτωση που απενεργοποιήσεις το επαγγελματικό προφίλ και το επαναφέρεις σε ύστερο χρόνο, θα χαθούν όλα τα παλαιότερα στατιστικά που είχες πρόσβαση.

Μετά το πρώτο σημαντικό βήμα, ήρθε η ώρα να αποκτήσεις μια πρώτη εικόνα των στατιστικών της σελίδας σου.

Επιλέγεις πάλι πάνω δεξιά την επιλογή «Μενού» και στη συνέχεια κάνεις κλικ στο ‘Insights’ ή στο “Δείτε στατιστικά”, ανάλογα τη γλώσσα.

Μενού για προβολή των στατιστικών στο Instagram.

Διαπιστώνεις αμέσως ότι έχεις αποκτήσει πρόσβαση σε διαφορετικά στατιστικά δεδομένα και analytics για τα posts και τα stories σου, μεταξύ άλλων.

Ερμηνεία Στατιστικών Instagram

Χαμογελαστή γυναίκα σε γραφείο με laptop κρατάει και 
κοιτάζει το κινητό της τηλέφωνο.

Όπως προαναφέρθηκε, η ανάλυση των στατιστικών του Instagram είναι ιδιαιτέρως σημαντική για την εκπόνηση της κατάλληλης στρατηγικής που θα απογειώσει την επιχείρησή σου.

Η δυσκολία του εγχειρήματος έγκειται κυρίως στην εύρεση των στατιστικών που θα βοηθήσουν την ανάπτυξη της επιχείρησης σου και η ενδεδειγμένη ανάλυση αυτών.

Με δεδομένο ότι κάθε επαγγελματίας έχει διαφορετικούς στόχους για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του, διαφορετικά στατιστικά στοιχεία σε ενδιαφέρουν ανάλογα με την περίπτωση.

Στις παρακάτω παραγράφους αναλύονται εκτενέστερα τα βασικότερα αυτών.

1) Λογαριασμοί που Προσεγγίστηκαν

Με τα στατιστικά στοιχεία της συγκεκριμένης κατηγορίας μπορείς να δεις πόσοι άνθρωποι επισκέφτηκαν το προφίλ σου, ποιες ώρες οι ακόλουθοι σου είναι ενεργοί και πόσοι άνθρωποι έχουν δει τα posts σου.

Πηγαίνοντας στην επιλογή «Δραστηριότητα» (‘Activity’) από τα Insights μπορείς να δεις πόσους λογαριασμούς προσέγγισες τις τελευταίες 7 μέρες.

Ή και αλλιώς, πόσοι χρήστες είδαν τις δημοσιεύσεις σου την τελευταία εβδομάδα.

Μπορείς να το επεκτείνεις ένα βήμα παραπάνω και να παρατηρήσεις τις ώρες που οι ακόλουθοι σου είναι ενεργοί κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Το στατιστικό αυτό στοιχείο μπορείς να το βρεις πάλι από την επιλογή Insights και ακολούθως από την επιλογή «Κοινό» (‘Audience’).

Κάνοντας ένα mini scroll down, θα βρεις την επιλογή «Ακόλουθοι» (‘Followers’). Θα σου εμφανιστεί ένα διάγραμμα που σου δείχνει ποιες  ώρες της εβδομάδας οι ακόλουθοι σου είναι ενεργοί.

Άλλα βασικά στατιστικά στοιχεία που έχουν να κάνουν με τους λογαριασμούς που προσέγγισες την τελευταία εβδομάδα είναι και τα παρακάτω:

  • Η συνολική απεικόνιση της πορείας των follows (Follower Growth)
  • Δημογραφικά χαρακτηριστικά (Τοποθεσίες, Ηλικίες, Φύλο)

2) Λογαριασμοί με Αλληλεπίδραση

Στη συγκεκριμένη περίπτωση μπορείς να παρατηρήσεις όλα τα ενδεδειγμένα στατιστικά πηγαίνοντας στην επιλογή «Δραστηριότητα» (‘Activity’).

Στη συνέχεια επιλέγεις «Αλληλεπιδράσεις» (‘Interactions’), όπου πάλι παρέχονται δεδομένα της τελευταίας εβδομάδας.

Με τη βοήθεια των γραφημάτων που σου εμφανίζει μπορείς να παρατηρήσεις ποιες μέρες της εβδομάδας είχες τις περισσότερες αλληλεπιδράσεις και η ποσότητα αυτών.

Ακόμα, μπορείς να παρατηρήσεις τις διαφορές με τα αντίστοιχα στατιστικά στοιχεία της προηγούμενης εβδομάδας.

Τα 3 βασικότερα στατιστικά της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι τα εξής:

  • Απήχηση  (Reach): Είναι ο αριθμός των μεμονωμένων Instagram users που είδαν το περιεχόμενο σου.
  • Εμφανίσεις (Impressions): Είναι το σύνολο όλων των χρονικών στιγμών που οι χρήστες είδαν το περιεχόμενό σου. Είναι ισχυρός δείκτης του πόσο καλά πηγαίνει ένα post σου.

    Σαν συμβουλή για τα posts που πηγαίνουν εξαιρετικά, σημείωσε από πού προέρχονται οι εμφανίσεις, την ημέρα και ώρα του ποσταρίσματος και την θεματολογία του συγκεκριμένου περιεχομένου.
  • Αλληλεπιδράσεις  (Interactions): Είναι το σύνολο όλων των likes, shares, saves και comments που αφορούν το περιεχόμενο σου.

Τα likes, comments και shares είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δεις το είδος των posts σου που ελκύει τους ακόλουθους σου. Αντίστοιχα τα saves που κάνουν στο περιεχόμενο σου δεικνύει τι τύπος posts τους εμπνέουν.

Ένα από τα κυριότερα Instagram stats που δείχνουν την επιτυχία του εγχειρήματος σου είναι τα clicks που έχεις στο προσωπικό σου σάιτ μέσω του Instagram.

Είναι δείγμα ότι το project σου έχει απήχηση στο κοινό και ο κόσμος σε στηρίζει.

3) Συνολικοί Ακόλουθοι

Ιδιαίτερο σημαντικό στατιστικό για να καθορίσεις μια επιτυχημένη στρατηγική είναι να ταξινομήσεις τους followers σου με ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά.

Πιο συγκεκριμένα:

Υπάρχουν μια σειρά από analytics που θα σε καθοδηγήσουν αποτελεσματικά σε αυτή την προσπάθεια.

Πηγαίνοντας ξανά στην επιλογή «Κοινό» (‘Audience’), πατάς click στο ‘See All’.

Στο συγκεκριμένο σημείο μπορείς να δεις μια σειρά από ποιοτικά και ποσοτικά στατιστικά στοιχεία των τελευταίων 3 μηνών που θα σε βοηθήσουν στην χάραξη της επιθυμητής πορείας σου. Τα στατιστικά αυτά στοιχεία είναι:

  • Follower Growth: Αποτελεί χαρακτηριστικό της κατανομής που ακολουθεί η πορεία των ακολούθων σου. Περιλαμβάνει τα follows, unfollows και overall growth για το τελευταίο τρίμηνο.

    Το στατιστικό αυτό είναι ιδιαίτερο σημαντικό ώστε να καταλάβεις τις χρονικές στιγμές που κάποια στρατηγική αποδίδει η δεν αποδίδει.
  • Τοποθεσίες των followers: Είναι ένα από τα πιο κρίσιμα στατιστικά στοιχεία για την δημιουργία μια επιτυχημένης διαφημιστικής καμπάνιας.

    Είναι ζωτικό να γνωρίζεις που κατοικούν οι περισσότεροι των ακολούθων σου για να κατευθύνεις και ανάλογα το μήνυμα για την προώθηση του περιεχομένου σου.
  • Δημογραφικά των followers (Ηλικίες, φύλο): Με το να γνωρίζεις τα δημογραφικά των ακολούθων σου, παρατηρείς σε τι κοινό έχεις μεγαλύτερη απήχηση και για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό.
  • Ώρες που το κοινό σου είναι ενεργό στο Instagram.

4) Stories

Σίγουρα αναρωτιέσαι:  «Τι σημαίνουν τα στατιστικά στο Instagram story»;

Για να μπορέσεις να παρακολουθήσεις τα στατιστικά που αφορούν τα stories της σελίδας σου, πηγαίνεις πάλι στην επιλογή των Insights ή μπορείς να κάνεις swipe up σε ένα Instagram live story.

Από εκεί πηγαίνεις στην επιλογή «Περιεχόμενο που Δημοσιεύσατε (‘Content You Shared’), όπου μπορείτε να βρείτε τα αντίστοιχα stories.

Εκεί κρατούνται ιστορίες που έγιναν μέχρι τους 3 τελευταίους μήνες, με τα σημαντικότερα στατιστικά Instagram story να αποτελούν τα εξής:

  • Αλληλεπιδράσεις (Interactions)
  • Εμφανίσεις (Impressions)
  • Follows
  • Η πλοήγηση στα stories (πίσω, εμπρός, επόμενη ιστορία, έξοδος από την ιστορία)

Από τα παραπάνω σημαντικά στατιστικά για τα stories σας, να δώσεις ιδιαίτερη προσοχή σε αυτά που αφορούν την πλοήγηση στα stories. 

Αν πιθανόν υπάρχουν ακόλουθοι σας που εξήλθαν κάποιας από τις ιστορίες σας, θεώρησε το ως καμπανάκι να μην επαναλάβετε κάτι αντίστοιχο στο μέλλον.

5) Δημοσιεύσεις

Για τις δημοσιεύσεις σας, ακολουθείς την ίδια ακριβώς διαδικασία με την αντίστοιχη για τα στατιστικά ιστορίας Instagram (‘Content You Shared’). Στην επιλογή αυτή τα βασικότερα στατιστικά στοιχεία δημοσίευσης είναι τα εξής:

α) Εύρος ημερομηνιών: Είναι σημαντικό να γνωρίζεις πότε είχες τις περισσότερες αλληλεπιδράσεις και αν μεταφράστηκαν σε website clicks η και αύξηση των ακολούθων σου.

β) Λογαριασμοί που προσεγγίστηκαν.

γ) Λογαριασμοί με αλληλεπίδραση.

δ) Το σύνολο των followers στο χρονικό διάστημα των στατιστικών.

6) Βίντεο

Από την επιλογή Insights μπορείς να παρακολουθήσεις τα βίντεο που έχεις ανεβάσει τα 2 τελευταία χρόνια.

Μπορείς να “σορτάρεις” τα βίντεό σου με βάση τα παρακάτω στατιστικά: Likes, Impressions, Saves, Follows, Comments και την Απήχηση που είχαν.

Παράλληλα μπορείς να δεις και τις επισκέψεις που επέφεραν στο προφίλ σου, στο website σου και στο να σου σταλεί e-mail.

Μια νέα τάση για τα Instagram videos είναι τα λεγόμενα Instagram Reels.

Αυτά αποτελούν μικρής διάρκειας (μέχρι 15 δευτερόλεπτα), διασκεδαστικά βίντεο που έχουν κερδίσει πολύ έδαφος τον τελευταίο καιρό μεταξύ των χρηστών του Instagram.

Τα στατιστικά στοιχεία που είναι προς ενδιαφέρον και εδώ είναι αυτά που δεικνύουν την απήχηση του reel (likes, comments, saves, reach, interactions).

7) Live

Τα βασικά στατιστικά στοιχεία για τις live μεταδόσεις είναι τα εξής:

  • Λογαριασμοί που προσεγγίστηκαν
  • Peak Concurrent Viewers-Πόσοι έβλεπαν το live τη χρονική στιγμή με τη μεγαλύτερη απήχηση
  • Σχόλια
  • Shares

8) Προωθούμενες

Τα βασικότερα στατιστικά που πρέπει να σε ενδιαφέρουν στην περίπτωση των προωθούμενων posts είναι ότι έχει να κάνει με τα δημογραφικά και την τοποθεσία των follower σου και των δυνητικών follower σου.

Είναι σημαντικό να περιορίσεις την στόχευση του προωθούμενου post.

Έτσι, δεν θα είναι δαπανηρή η διαφήμισή σου χωρίς λόγο και να στοχεύσεις εκεί που θέλεις αποτελεσματικά με γνώμονα όλες τις βέλτιστες πρακτικές του Social Media Marketing.

Στατιστικά Στοιχεία Instagram – Παραδείγματα χρήσης

Χέρι γυναίκας κρατάει κινητό με φωτογραφίες από Instagram προφίλ στην οθόνη.

1) Ταιριάζει το κοινό που στοχεύεις στους ακολούθους σου;

Σε συνέχεια της τελευταίας παραγράφου είναι ζωτικό για την μακροβιότητα του πλάνου σου να είναι ρεαλιστικό με βάση αυτό που θέλεις να πετύχεις.

Για παράδειγμα:

Δεν μπορείς να έχεις ένα blog και μια σελίδα με ανδρικά προϊόντα (π.χ. είδη περιποίησης γενειάδας) και να στοχεύεις / προσελκύσεις γυναίκες στο κοινό σου.

Πάντα πρέπει να στοχεύεις με τη βοήθεια των δημογραφικών στοιχείων που σου παρέχει η εφαρμογή στο ιδεατό κοινό στο μήνυμα που αντιπροσωπεύεις. 

Εννοείται ότι πάντα θα βάζεις και το απαραίτητο και κατάλληλο hashtag για την περίπτωση με μια συλλογή ιδανικών φωτογραφιών.

2) Τι Είδους περιεχόμενο αρέσει στο κοινό σου;

Για να αποκτήσεις πλήρη εικόνα για το τι περιεχόμενο αρέσει στο κοινό σου, θα ανατρέξεις παραπάνω σε όσα είπαμε για την απήχηση που έχουν στο κοινό σου κάποια από τα επιτυχημένα posts σου.

Αυτά θα αποτελούν τον οδηγό σου για μια επιτυχημένη πορεία στο μέλλον.

3) Ποιες μέρες και ώρες να δημοσιεύεις;

Με βάση τα στατιστικά του Instagram και όπως είπαμε και παραπάνω μπορείς να παρακολουθείς ποιες ώρες της ημέρας και ποιες ημέρες η πλειοψηφία του κοινού σου είναι μέσα στην εφαρμογή.

Αυτά τα στατιστικά στοιχεία πρέπει να αποτελούν τον οδηγό σου για τα επόμενα posts, για την καλύτερη διαχείριση των social media σου.

Η πλήρης κατανόηση των δεδομένων που τα διέπουν θα σου χτίσει το επιθυμητό και μοντέρνο εταιρικό προφίλ.

09/05/2022