Fraud Blocker

Landing page: Τι είναι & πώς να τη βελτιστοποιήσεις;

Θεματική εικόνα για το τι είναι landing page. Άντρας με ανοιχτό λάπτοπ, στην οθόνη του οποίου φαίνεται η φράση Web design.

Οι σύγχρονες επιχειρήσεις έχουν εντάξει το ψηφιακό μάρκετινγκ στη γενικότερη στρατηγική προώθησής τους, έχοντας στη διάθεσή τους αμέτρητες ενέργειες και τακτικές για την ενίσχυση της προβολής τους.

Μία από τις πλέον αποτελεσματικές ενέργειες είναι και η δημιουργία και βελτιστοποίηση μιας σελίδας προορισμού ή landing page.

Τι είναι, όμως, αυτή η σελίδα προορισμού, γιατί είναι τόσο σημαντική για την επιχείρησή σου και πώς μπορείς να τη βελτιστοποιήσεις;

Σε αυτά τα ερωτήματα θα απαντήσουμε στη συνέχεια, οπότε βολέψου στην καρέκλα σου και συνέχισε να διαβάζεις!

Τι είναι η landing page – Ορισμός

Ας ξεκινήσουμε από το τι είναι η landing page, που σε απλή μετάφραση σημαίνει σελίδα προορισμού.

Μια σελίδα προορισμού, λοιπόν, είναι μια σελίδα ενός website, η οποία είναι ειδικά σχεδιασμένη για να τραβήξει την προσοχή του επισκέπτη και να τον προτρέψει να πραγματοποιήσει μια συγκεκριμένη ενέργεια (μετατροπή ή conversion), όπως:

  • Εγγραφή σε newsletter
  • Πραγματοποίηση αγοράς
  • Λήψη e-book
  • Συμπλήρωση φόρμας κ.ά.

Ένας χρήστης θα καταλήξει σε μια landing page πατώντας κλικ σε ένα αποτέλεσμα στις μηχανές αναζήτησης (π.χ. Google) ή σε μια ηλεκτρονική διαφήμιση.

Συνήθως οι σελίδες προορισμού αποτελούν κομμάτι μιας ευρύτερης στρατηγικής inbound marketing και κομμάτι της προσπάθειας βελτιστοποίησης του ποσοστού μετατροπής (conversion rate optimization).

Στο σχετικό άρθρο μας θα μάθεις όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις σχετικά με το τι είναι το conversion rate και πώς να το βελτιστοποιήσεις!

Landing page Vs Home page: Ποια η διαφορά;

Είδαμε, λοιπόν, τι είναι και πώς λειτουργεί η landing page, ωστόσο υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αναρωτιέσαι το εξής:

Γιατί να ασχοληθώ με τη δημιουργία μιας σελίδας προορισμού, αφού υπάρχει η αρχική σελίδα (home page) του site μου;

Πολύ απλά επειδή οι δύο αυτές σελίδες εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς.

Η αρχική σελίδα λειτουργεί ως το κύριο σημείο εισόδου στον ιστότοπο, έχοντας ως στόχο να κατευθύνει τους επισκέπτες σε άλλες σελίδες ώστε να βρουν τις πληροφορίες που θέλουν.

Από την άλλη, η σελίδα προορισμού είναι ουσιαστικά ένα σημείο εστίασης σχεδιασμένο για μια συγκεκριμένη εκστρατεία μάρκετινγκ ή για έναν συγκεκριμένο στόχο.

Έτσι, εάν ένας χρήστης θέλει να κάνει ή να βρει κάτι συγκεκριμένο και καταλήξει στην αρχική σελίδα, είναι πιθανό να μπερδευτεί από το πλήθος των πληροφοριών και να σταματήσει την προσπάθεια.

Αν, όμως, καταλήξει σε μια εξειδικευμένη σελίδα προορισμού, είναι αρκετά πιθανότερο να πραγματοποιήσει την επιθυμητή ενέργεια, χωρίς να χρειάζεται να χάσει χρόνο με ενδιάμεσα βήματα.

Οφέλη δημιουργίας landing page – Γιατί τη χρειάζεται η επιχείρησή σου;

Κιτρινόμαυρος στόχος στο κέντρο του οποίου είναι καρφωμένο κόκκινο βελάκι. Γύρω από το κέντρο σχηματίζεται η λέξη "επιτυχία".

Όπως καταλαβαίνεις, μια εξειδικευμένη landing page είναι ιδιαίτερα σημαντική για κάθε επιχείρηση που θέλει να πείσει το κοινό της να κάνει μια συγκεκριμένη ενέργεια.

Πάμε να δούμε συνοπτικά τα σημαντικότερα οφέλη του να έχεις μια καλή σελίδα προορισμού στο site σου:

  • Lead generation → Το βασικότερο πλεονέκτημα μιας καλής landing page είναι ότι μετατρέπει έναν απλό ενδιαφερόμενο σε δυνητικό πελάτη (είτε η επιθυμητή ενέργεια είναι μια αγορά είτε η συμπλήρωση στοιχείων για μελλοντική επικοινωνία κ.λπ.).
  • Αυξημένα ποσοστά μετατροπών → Μια σελίδα προορισμού εστιάζει στην πραγματοποίηση μιας συγκεκριμένης ενέργειας, με αποτέλεσμα να θεωρείται ένας ιδανικός τρόπος για αύξηση του ποσοστού μετατροπής.
  • Απόκτηση πολύτιμων πληροφοριών → Με τη βοήθεια εργαλείων ανάλυσης, οι επιχειρήσεις μπορούν να παρακολουθούν και να αναλύουν την απόδοση των σελίδων προορισμού σε πραγματικό χρόνο. Αυτά τα δεδομένα παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες για τη συμπεριφορά των χρηστών, επιτρέποντας τη συνεχή βελτίωση των ενεργειών μάρκετινγκ.
  • Βελτιωμένη εμπειρία χρήστη → Μια καλά σχεδιασμένη landing page προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία χρήστη, προσαρμοσμένη στις ανάγκες του ατόμου που ψάχνει ή θέλει να κάνει κάτι. Έτσι, ένας ιστότοπος καλλιεργεί εμπιστοσύνη και αυξάνει την αξιοπιστία του.

Πώς να βελτιστοποιήσεις μια landing page – Tips για αύξηση αποτελεσματικότητας

Πλέον ξέρεις τι είναι η landing page, ποια η διαφορά της από την αρχική σελίδα αλλά και ποια είναι τα σπουδαιότερα οφέλη για την επιχείρησή σου.

Τώρα, όμως, ήρθε η ώρα να μάθεις ίσως το σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να ξέρεις για τη σελίδα προορισμού: πώς μπορείς να τη βελτιστοποιήσεις για να αυξήσεις την αποτελεσματικότητά της;

Πάμε να δούμε τα καλύτερα tips για τη βελτιστοποίηση της landing page:

1. Εστίασε σε ένα πράγμα

Πριν κάνεις οτιδήποτε, θα χρειαστεί να καθορίσεις με σαφήνεια τον στόχο που θέλεις να πετύχεις, είτε αυτός είναι η αύξηση των πωλήσεων, η συλλογή στοιχείων των επισκεπτών, η προώθηση μιας εκδήλωσης κ.λπ.

Φρόντισε να εστιάσεις σε ένα μόνο πράγμα, δηλαδή σε αυτό που πιθανότατα θέλει να βρει ο χρήστης στη συγκεκριμένη περίπτωση.

2. Πες το απλά και ξεκάθαρα

Ένας από τους σημαντικότερους τρόπους να κάνεις μια landing page αποτελεσματική είναι να κάνεις το περιεχόμενό της απλό και σαφές.

Ο σκοπός της σελίδας προορισμού είναι η ολοκλήρωση μιας ενέργειας, κάτι που σημαίνει ότι το «φορτωμένο» και σύνθετο περιεχόμενο μπορεί να κουράσει τον επισκέπτη και να τον αποτρέψει από την πραγματοποίηση της επιθυμητής ενέργειας.

Φρόντισε, λοιπόν, να παρουσιάσεις το βασικό μήνυμα απλά, ξεκάθαρα και ελκυστικά, χωρίς φλυαρίες.

Μπες στο koalla και βρες τον κατάλληλο freelancer για συγγραφή ελκυστικών κειμένων για την ιστοσελίδα σου!

3. Χρησιμοποίησε έναν συναρπαστικό και ενδιαφέροντα τίτλο

Γυναίκα μπροστά σε λάπτοπ. Στην οθόνη του φαίνεται ένα ανοδικό γράφημα και η αγγλική λέξη "growth" (ανάπτυξη).

Ο τίτλος είναι το πρώτο πράγμα που θα διαβάσει ο επισκέπτης της σελίδας.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να σκεφτείς έναν συναρπαστικό και ενδιαφέροντα τίτλο που θα τραβήξει με την πρώτη την προσοχή του και θα τον πείσει να συνεχίσει.

4. Τόνισε τα οφέλη

Πέρα από την απλότητα και τη σαφήνεια του περιεχομένου, αυτό καλό είναι να περιλαμβάνει και κάποια πράγματα που θα φανούν χρήσιμα στον επισκέπτη.

Τόνισε τα βασικά οφέλη που θα απολαύσει ο χρήστης από την πραγματοποίηση της επιθυμητής ενέργειας και πείσε τον για την αξία αυτού που του προσφέρεις.

5. Δημιούργησε οπτικά ελκυστικά σχέδια

Ένας οπτικά ελκυστικός σχεδιασμός μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την επιλογή των χρηστών και τα ποσοστά μετατροπής.

Επίλεξε έναν δυνατό συνδυασμό χρωμάτων, υψηλής ποιότητας εικόνες και μια ξεκάθαρη και σαφή διάταξη των στοιχείων, με τρόπο που να κατευθύνουν τον χρήστη προς το CTA (προτροπή για δράση).

Βρες στο koalla τις κορυφαίες υπηρεσίες σχεδιασμού ιστοσελίδας και χάρισε στο site σου προσωπικότητα και υψηλή αισθητική!

6. Φτιάξε ένα ελκυστικό CTA

Το CTA (call-to-action ή προτροπή για δράση) είναι ένα κουμπί, μια εικόνα ή μια φράση που προτρέπει τον χρήστη να πραγματοποιήσει μια ενέργεια.

Το CTA πρέπει να είναι απλό, σύντομο, περιεκτικό και κυρίως να εστιάζει στο εδώ και τώρα, να δημιουργεί την αίσθηση του επείγοντος σε όποιον το βλέπει.

Απόφυγε τις πιο αόριστες φράσεις όπως «Κάνε κλικ εδώ», «Αγορά» κ.λπ. Αντίθετα, φρόντισε να χρησιμοποιήσεις πιο στοχευμένες και άμεσες φράσεις, όπως:

  • Αγόρασε τώρα
  • Κάνε εγγραφή
  • Μάθε περισσότερα
  • Κέρδισε την έκπτωση
  • Κατέβασε το δωρεάν e-book

7. Κάνε τη σελίδα mobile friendly

Ζωτικής σημασίας είναι, επίσης, η βελτιστοποίηση της σελίδας για τις κινητές συσκευές.

Το design της landing page οφείλει να είναι mobile friendly. Είναι απαραίτητο να ανταποκρίνεται και να ανοίγει από κινητές συσκευές, από τις οποίες (κυρίως smartphones) πλέον όλο και περισσότερος κόσμος πλοηγείται στο Διαδίκτυο.

8. Αξιοποίησε το SEO

Μεγεθυντικός φακός στηρίζεται πάνω σε ξύλινα κυβάκια που σχηματίζουν τη λέξη SEO.

Επίσης, πολύ χρήσιμο θα είναι να γίνει βελτιστοποίηση της συγκεκριμένης σελίδας για τις μηχανές αναζήτησης.

Εφάρμοσε τις βέλτιστες πρακτικές SEO για τη landing page σου και ενίσχυσε την ορατότητά της στις μηχανές αναζήτησης, ώστε να αυξήσεις την οργανική επισκεψιμότητα της σελίδας.

Ενσωμάτωσε σχετικές λέξεις-κλειδιά (keywords) στο κείμενο της σελίδας, βελτιστοποίησε τα meta tags, τον τίτλο ή τις υποενότητες κ.ά., προκειμένου να ανεβάσεις τη σελίδα σου στην κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google.

Αν χρειάζεσαι ποιοτικές υπηρεσίες βελτιστοποίησης ιστοσελίδων (SEO), βρες στο koalla τον ιδανικό συνεργάτη και βοήθησε το site σου να σκαρφαλώσει στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης!

Για να μάθεις περισσότερα σχετικά με το SEO, διάβασε:

9. Κάνε δοκιμές

Πειραματίσου με διαφορετικές παραλλαγές της σελίδας προορισμού σου, αλλάζοντας τον τίτλο, το κουμπί CTA, τις εικόνες ή τα γραφιστικά, το περιεχόμενο κ.λπ., προκειμένου να εντοπίσεις ποια στοιχεία δουλεύουν καλύτερα και ποια χρειάζονται βελτίωση.

Τι είναι η landing page – Συμπερασματικά

Ελπίζουμε να έχεις κατανοήσει πόσο σημαντικό είναι να έχεις μια στοχευμένη και βελτιστοποιημένη σελίδα προορισμού, προκειμένου να μετατρέπεις απλούς ενδιαφερόμενους σε δυνητικούς πελάτες.

Στο παραπάνω άρθρο έχεις μάθει τα πάντα για τη landing page: τι είναι, σε τι διαφέρει από την αρχική σελίδα, τι πλεονεκτήματα προσφέρει στην επιχείρησή σου, αλλά πώς να τη βελτιστοποιήσεις για καλύτερα αποτελέσματα.

Μπες τώρα στο koalla και βρες τον ιδανικό freelancer για κατασκευή ιστοσελίδας κορυφαίας ποιότητας!

12/04/2024