Fraud Blocker

Conversion rate: Τι είναι & πώς να το βελτιστοποιήσεις;

Θεματική εικόνα για το τι είναι το conversion rate. Άντρας μελετά στατιστικά επιχείρησης σε χαρτιά.

Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, οι επιχειρήσεις προσπαθούν διαρκώς να μεγιστοποιήσουν τη διαδικτυακή τους παρουσία και να αυξήσουν τα έσοδά τους.

Μια κρίσιμη μέτρηση που παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια είναι το ποσοστό μετατροπής ή conversion rate.

Τι είναι, όμως, το conversion rate στο marketing, τι οφέλη έχει για την επιχείρησή σου αλλά και πώς να το βελτιστοποιήσεις;

Σε αυτά τα ερωτήματα θα απαντήσουμε στο παρακάτω άρθρο, οπότε συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις όλα όσα χρειάζεται!

Τι είναι ένα conversion;

Πριν προχωρήσουμε βαθύτερα, ας ξεκινήσουμε από τις πιο βασικές πληροφορίες.

Τι σημαίνει conversion;

Η μετάφραση του conversion είναι “μετατροπή”.

Στον κόσμο του digital marketing, μετατροπή είναι μια συγκεκριμένη ενέργεια που κάνει ο επισκέπτης μιας ιστοσελίδας. Ενέργεια η οποία ευθυγραμμίζεται με τους στόχους του ιδιοκτήτη (εταιρείας) της ιστοσελίδας.

Μερικά από τα πιο συνηθισμένα παραδείγματα μετατροπών είναι:

  • Αγορά
  • Εγγραφή σε newsletter
  • Συμπλήρωση φόρμας επικοινωνίας
  • Λήψη ενός e-book, ενός αρχείου pdf κ.α.

Γενικότερα, μια μετατροπή είναι οποιαδήποτε ενέργεια μετατρέπει έναν επισκέπτη από παθητικό παρατηρητή της ιστοσελίδας σε ενεργό συμμετέχοντα.

Οι μετατροπές αποτελούν μια κρίσιμη μέτρηση για τις επιχειρήσεις, καθώς υποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της διαδικτυακής τους παρουσίας αλλά και την ικανότητά τους να μετατρέπουν τους επισκέπτες σε πελάτες, συνδρομητές και, γενικά, ενεργούς συμμετέχοντες στο διαδικτυακό τους οικοσύστημα.

Conversion rate – Τι σημαίνει

Μάθαμε, λοιπόν, τι είναι ένα conversion ή μια μετατροπή.

Τώρα που το γνωρίζουμε, ήρθε η ώρα να πάμε λίγο πιο βαθιά και να μιλήσουμε για το κυρίως θέμα του άρθρου.

Τι σημαίνει conversion rate;

Στα ελληνικά, αυτό μπορεί να αποδοθεί ως ποσοστό μετατροπής.

Το ποσοστό μετατροπής αντιπροσωπεύει το ποσοστό των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας που πραγματοποιούν μια συγκεκριμένη ενέργεια από τον συνολικό αριθμό των επισκεπτών του ιστοτόπου.

Το conversion rate, λοιπόν, μετρά το πόσο αποτελεσματικά μια ιστοσελίδα ή μια εκστρατεία marketing μετατρέπει τους επισκέπτες ενός site σε πελάτες, συνδρομητές, leads κ.λπ.

Η παρακολούθηση αλλά και η προσπάθεια για βελτίωση αυτού του ποσοστού είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία κάθε επιχείρησης στο διαδίκτυο.

Τα οφέλη του conversion rate για την επιχείρησή σου

Η κατανόηση της σημασίας του ποσοστού μετατροπής είναι απαραίτητη για κάθε επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο διαδίκτυο.

Ας εξερευνήσουμε, λοιπόν, τα πιο σπουδαία οφέλη που μπορεί να φέρει σε μια εταιρεία:

1. Αύξηση εσόδων

Ένα από τα σπουδαία οφέλη του conversion rate για μια επιχείρηση. Γυναίκα στήνει πύργο από κυβάκια με το σήμα του δολαρίου.

Ένα υψηλότερο ποσοστό μετατροπής μεταφράζεται άμεσα σε περισσότερα έσοδα.

Όταν ένα μεγαλύτερο ποσοστό των επισκεπτών του ιστότοπού σου μετατρέπεται σε πελάτες που πληρώνουν, αυξάνονται οι πωλήσεις και τα κέρδη σου.

2. Οικονομική αποδοτικότητα

Η βελτίωση του ποσοστού μετατροπής μπορεί να οδηγήσει σε εξοικονόμηση κόστους στις προσπάθειες marketing που καταβάλλει η επιχείρησή σου.

Όταν πετυχαίνεις υψηλότερο conversion rate, τότε μειώνεις την ανάγκη να δαπανήσεις περισσότερα χρήματα για την προσέλκυση και την απόκτηση νέων επισκεπτών.

Και έτσι, μπορείς να κατανείμεις καλύτερα και πιο αποτελεσματικά το διαθέσιμο budget σου.

3. Αυξημένη απόδοση επένδυσης (ROI)

Ένα υψηλότερο ποσοστό μετατροπής σημαίνει ότι το site σου αποκτά μεγαλύτερη αξία από την επισκεψιμότητα που ήδη έχει.

Αυτό οδηγεί σε βελτιωμένη απόδοση της επένδυσης (ROI) για τις εκστρατείες marketing. Το ίδιο ποσό επένδυσης μπορεί να αποφέρει μεγαλύτερα αποτελέσματα όταν αυξάνεται το ποσοστό μετατροπής.

4. Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Στο ανταγωνιστικό τοπίο του ψηφιακού κόσμου, οι επιχειρήσεις που μπορούν να βελτιστοποιήσουν τα ποσοστά μετατροπής τους αποκτούν σημαντικό πλεονέκτημα.

Είναι πιο πιθανό να ευδοκιμήσουν και να επεκταθούν, καθώς αξιοποιούν στο έπακρο τους διαδικτυακούς τους πόρους.

5. Πολύτιμες πληροφορίες από δεδομένα

Η ανάλυση των δεδομένων μετατροπής παρέχει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά των χρηστών.

Μπορείς με αυτόν τον τρόπο να αποκτήσεις μια βαθύτερη κατανόηση του τι έχει απήχηση στο κοινό σου, ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζει και πώς να βελτιώσεις την εμπειρία του μέσα στον ιστότοπό σου. Αυτή η βασισμένη στα δεδομένα προσέγγιση μπορεί να καθοδηγήσει τις μελλοντικές σου marketing ενέργειες αλλά και τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου.

Τι είναι το conversion rate optimization (CRO);

Λάπτοπ στην οθόνη του οποίου φαίνονται κάποια διαγράμματα και από πάνω γράφει: conversion rate optimization.

Μέχρι στιγμής, έχουμε δει τι σημαίνει conversion ή μετατροπή, τι είναι το conversion rate αλλά και ποια τα σπουδαιότερα οφέλη του για τις επιχειρήσεις.

Τι ακολουθεί τώρα, λοιπόν;

Τώρα θα δούμε τι είναι το conversion rate optimization (CRO) ή, αλλιώς, η βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπής.

Ως βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπής ορίζεται:

Η συστηματική προσπάθεια για τη βελτίωση μιας ιστοσελίδας με στόχο την μεγιστοποίηση του ποσοστού των επισκεπτών που πραγματοποιούν μια συγκεκριμένη ενέργεια, όπως αυτές που είδαμε παραπάνω.

Τι μπορεί να περιλαμβάνουν, όμως, οι προσπάθειες για βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπής;

Πώς να βελτιστοποιήσεις το conversion rate: 4+1 Αποτελεσματικοί τρόποι!

Πάμε τώρα να δούμε ορισμένες από τις πιο αποτελεσματικές ενέργειες για τη βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπής:

1. Βελτίωση ταχύτητας ιστοτόπου

Η ταχύτητα φόρτωσης του ιστοτόπου σου παίζει ιδιαίτερα καθοριστικό ρόλο στο πόσοι επισκέπτες θα πραγματοποιήσουν κάποια ενέργεια στο site σου.

Οι σελίδες που φορτώνουν αργά είναι αρκετά πιθανό να οδηγήσουν σε αποθάρρυνση του επισκέπτη και σε γρήγορη απομάκρυνσή του, κάτι που σίγουρα δε θέλει κανένα brand.

Η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους, μεταξύ των οποίων:

  • Συμπίεση εικόνων ή χρήση σύγχρονων μορφών αρχείων εικόνων, όπως είναι το WebP.
  • Ελαχιστοποίηση του περιττού κώδικα.
  • Αξιοποίηση Content Delivery Networks (Δίκτυα Διανομής Περιεχομένου), δηλαδή διακομιστών σε διάφορα σημεία του κόσμου, ώστε κάθε επισκέπτης να μπαίνει σε μια ιστοσελίδα από τον κοντινότερο server.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πώς να κάνεις την ιστοσελίδα σου ταχύτερη, ρίξε μια ματιά στο σχετικό άρθρο μας!

2. Αλλαγές στα κείμενα – Conversion copywriting

Μια από τις πιο απλές αλλαγές που μπορούν να γίνουν είναι αλλαγές στα κείμενα των σελίδων του ιστοτόπου.

Μπορούν να γίνουν αλλαγές σε κείμενα περιγραφών προϊόντων, κουμπιών αγοράς, επεξηγηματικών κειμένων σελίδων κ.λπ., οι οποίες θα παρακινήσουν τους επισκέπτες να πραγματοποιήσουν το πολυπόθητο βήμα για την αγορά ή την επιθυμητή ενέργεια.

Πρόκειται, για αξιοποίηση του conversion copywriting, δηλαδή κειμενογραφία με έμφαση στην πραγματοποίηση μετατροπών.

Για παράδειγμα, μια μικρή αλλαγή στο κείμενο ενός κουμπιού από «Αγορά» σε «Αγοράστε το τώρα» μπορεί να έχει τεράστια επίδραση στην ψυχολογία ενός επισκέπτη και να τον παρακινήσει να πραγματοποιήσει την επιθυμητή ενέργεια.

Δες εδώ τι είναι ο copywriter και πώς μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σου!

Και αφού κατανοήσεις το πόσο σημαντικός είναι για σένα, μπες στο koalla και διάλεξε τον ιδανικό συνεργάτη σου για ποιοτική συγγραφή κειμένων και άρθρων για το site σου!

3. Βελτίωση εμπειρίας χρήστη του ιστοτόπου

Η εμπειρία χρήστη (UX) παίζει σημαντικό ρόλο στη βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπής.

Γι’ αυτό, είναι ιδιαίτερα σημαντικό η ιστοσελίδα σου να είναι εύκολη στην πλοήγηση, να έχει ξεκάθαρη δομή, να έχει όλες τις πληροφορίες που αναζητούν οι επισκέπτες σε εμφανή σημεία, να διαθέτει σαφείς προτροπές για δράση (call-to-action) κ.λπ.

Βρες στο koalla έναν έμπειρο web designer που θα αναλάβει τον ελκυστικό σχεδιασμό της ιστοσελίδας σου!

4. Βελτιστοποίηση της διαδικασίας πληρωμής

Άντρας ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει online πληρωμή, κρατώντας στα χέρια του μια πιστωτική κάρτα.

Για τις ιστοσελίδες ηλεκτρονικών καταστημάτων (e-shop), μια περίπλοκη ή χρονοβόρα διαδικασία πληρωμής μπορεί να έχει δυσάρεστα αποτελέσματα, καθώς ο επισκέπτης μπορεί να κουραστεί, να μπερδευτεί και, εν τέλει, να αφήσει στη μέση την παραγγελία και να εγκαταλείψει το site σου.

Είναι, λοιπόν, πολύ σημαντικό να απλοποιήσεις τη διαδικασία του checkout και να δώσεις στους υποψήφιους αγοραστές τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν την παραγγελία ή την αγορά τους εύκολα, γρήγορα και απλά.

Κάποιες από τις πιο αποτελεσματικές ενέργειες που μπορείς να κάνεις είναι:

  • Δώσε τη δυνατότητα για guest checkout, δηλαδή για πραγματοποίηση αγοράς χωρίς να πρέπει ο χρήστης να δώσει ένα πλήθος περιττών στοιχείων ή να δημιουργήσει λογαριασμό.
  • Πρόσφερε πολλαπλές μεθόδους πληρωμής (πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, ψηφιακά πορτοφόλια, εφαρμογές διαδικτυακών πληρωμών όπως PayPal κ.λπ.).
  • Μείωσε στο ελάχιστο τον αριθμό των φορμών που πρέπει να συμπληρώσει ο υποψήφιος αγοραστής, ώστε να τον βοηθήσει να κάνει τη διαδικασία πιο γρήγορα.
  • Πρόσφερε δωρεάν μεταφορικά και δωρεάν επιστροφές προϊόντων.

Παρεμπιπτόντως, δες στο σχετικό άρθρο μας πώς μπορείς να κάνεις αποτελεσματική προώθηση του e-shop σου και βάλε μπρος για την επιτυχία στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου!

Διάβασε ακόμα: Πώς φτιάχνω PayPal λογαριασμό – Αναλυτικός Οδηγός

5. Βελτιστοποίηση για κινητά τηλέφωνα

Ο αριθμός των ανθρώπων που μπαίνουν σε ιστοσελίδες από τα κινητά τους τηλέφωνα είναι ήδη τεράστιος και συνεχώς αυξάνεται.

Αυτό σημαίνει ότι ένας ιστότοπος οφείλει να είναι ειδικά σχεδιασμένος ώστε να ανταποκρίνεται όπως πρέπει σε κινητές συσκευές, όπως smartphones και tablets.

Φρόντισε, λοιπόν, να δώσεις σημασία στο mobile design, ώστε τα κείμενα, οι εικόνες, τα κουμπιά και, γενικά, όλα τα στοιχεία της ιστοσελίδας σου να είναι άμεσα και εύκολα προσβάσιμα από κινητές συσκευές.

Τι είναι το conversion rate – Συμπερασματικά

Είμαστε σίγουροι ότι το παραπάνω άρθρο σε έχει βοηθήσει να κατανοήσεις τι είναι το conversion rate, τι οφέλη μπορεί να φέρει στην επιχείρησή σου αλλά και πώς να το βελτιστοποιήσεις.

Εφαρμόζοντας, λοιπόν, τις μεθόδους που είδαμε προηγουμένως, μπορείς να δημιουργήσεις μια καλύτερη και πιο ικανοποιητική εμπειρία στους επισκέπτες της ιστοσελίδας σου και να βελτιώσεις σημαντικά το ποσοστό μετατροπής.

Να θυμάσαι μόνο ότι η το conversion rate optimization είναι μια συνεχής διαδικασία που απαιτεί διαρκή παρακολούθηση και προσαρμογές.

Για να ενισχύσεις την online παρουσία της επιχείρησής σου, βρες τώρα στο koalla τον ιδανικό freelancer για σένα και απόλαυσε τις καλύτερες υπηρεσίες digital marketing!

02/02/2024