Fraud Blocker

Πώς βρίσκω λέξεις κλειδιά για σωστό SEO

Άντρας με μαύρο πουκάμισο πληκτρολογεί στο laptop του κάνοντας αναζήτηση για «πώς βρίσκω λέξεις - κλειδιά για σωστό SEO».

Αν θέλεις να αυξήσεις την επισκεψιμότητα του website ή blog σου, τότε είναι αναγκαίο να εφαρμόσεις μια στρατηγική digital marketing που λέγεται SEO.

Αναρωτιέσαι τι είναι το SEO και σε τι βοηθούν οι λέξεις – κλειδιά (keywords) στο περιεχόμενο, αλλά και «πώς βρίσκω λέξεις – κλειδιά για SEO»;

Αρχικά, SEO (Search Engine Optimization) ή αλλιώς βελτιστοποίηση ενός ιστότοπου για τις μηχανές αναζήτησης αποκαλούνται όλες οι ενέργειες βελτίωσης μιας ιστοσελίδας, ώστε αυτή να καταλάβει υψηλότερη θέση στα οργανικά (όχι πληρωμένα) αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

H αναζήτηση λέξεων – κλειδιών είναι πολύ σημαντική για το SEO.

Γι’ αυτό και εμείς αναλαμβάνουμε στο άρθρο αυτό να απαντήσουμε στο ερώτημα «πώς βρίσκω λέξεις κλειδιά», αλλά και τι ακριβώς είναι αυτές.

Πάμε να ξεκινήσουμε!

Τι είναι οι λέξεις – κλειδιά για SEO

Τι ακριβώς είναι, όμως, οι λέξεις κλειδιά;

Ας ξεκαθαρίσουμε τι είναι η λέξη κλειδί σε μια μηχανή αναζήτησης.

Λέξη – κλειδί (keyword) είναι ένας όρος που πληκτρολογεί ένας χρήστης σε μια μηχανή αναζήτησης (π.χ. google), ώστε να βρει κάτι που τον ενδιαφέρει.

Ένας καλός copywriter που ασχολείται με το SEO οφείλει να εντοπίσει και να εντάξει όλες τις σχετικές λέξεις ή φράσεις στο κείμενο μιας ιστοσελίδας, προκειμένου να «ταιριάξει» το περιεχόμενο με τις αναζητήσεις που κάνουν οι χρήστες των μηχανών αναζήτησης!

Πιο απλά:

Αν πολλοί χρήστες κάνουν αναζήτηση ενός συγκεκριμένου keyword (π.χ. «αθλητικά παπούτσια»), τότε η συγκεκριμένη λέξη – κλειδί πρέπει να υπάρχει εντός σχετικού κειμένου!

Η ενσωμάτωσή του στο περιεχόμενο θα συμβάλει στην άνοδο σε υψηλές κατατάξεις στα αποτελέσματα μηχανής αναζήτησης, όπως η Google.

Η λέξη – κλειδί, όμως, δεν αφορά απαραίτητα μία λέξη. Λέξεις – κλειδιά μπορούν να είναι ολόκληρες φράσεις: οι λεγόμενες long tail λέξεις – κλειδιά.

Συνήθως αποτελούνται από περισσότερες από τρεις λέξεις (π.χ. «μαύρα αθλητικά παπούτσια Nike τιμή»). Τα long tail keywords είναι πολύτιμα, καθώς αφορούν πιο στοχευμένες αναζητήσεις. Οι χρήστες δείχνουν, έτσι, ότι είναι πιθανότερο να πραγματοποιήσουν κάποια ενέργεια (π.χ. αγορά).

Και αφού είδαμε τι είναι οι λέξεις κλειδιά σε ένα κείμενο και ποια η χρήση μιας λέξης – κλειδί, πάμε να εξηγήσουμε πώς τις αναζητούμε!

Πώς κάνω αναζήτηση για λέξεις – κλειδιά (keyword research)

Το πώς να βρίσκω λέξεις κλειδιά για ένα κείμενο είναι θεμελιώδες για το SEO.

Οπότε, πιθανότατα αναρωτιέσαι «πώς μπορώ να κάνω keyword research».

Πάμε να δούμε, λοιπόν, τι είναι η έρευνα για λέξεις – κλειδιά και πώς ακριβώς να την κάνεις.

Το σημαντικότερο είναι να ξεκινήσεις από το brand σου, να σκεφτείς τι προσφέρεις και τι θέλεις να πετύχεις.

Κοπέλα με κόκκινο παντελόνι, ριγέ ζακέτα και ρολόι στο χέρι, κρατά το κινητό της και αναζητά λέξεις - κλειδιά για SEO.

Κι έπειτα, να σημειώσεις όλους τους πιθανούς όρους που σε αντιπροσωπεύουν και πιστεύεις ότι θα πληκτρολογούσαν οι χρήστες για να σε βρουν.

Το επόμενο βήμα είναι να αξιοποιήσεις ένα καλό εργαλείο για ανάλυση και αναζήτηση για λέξεις – κλειδιά! Εκεί θα εισάγεις το βασικό keyword για το θέμα του κειμένου προς συγγραφή. Μετά, το εργαλείο θα σου δώσει μια λίστα με σχετικά keywords που μπορείς να χρησιμοποιήσεις!

Ελπίζουμε το ερώτημα «πώς βρίσκω λέξεις – κλειδιά για SEO» να ξεκαθαρίζει σιγά – σιγά.

Ας δούμε τώρα ποια εργαλεία αναζήτησης keywords πρέπει να χρησιμοποιείς!

Ποια είναι τα καλύτερα εργαλεία αναζήτησης keywords

Υπάρχουν αρκετά γνωστά seo εργαλεία και plugins (αν χρησιμοποιείς WordPress) που θα σε βοηθήσουν.

Ποια είναι, όμως, τα καλύτερα εργαλεία εύρεσης keywords;

Παρακάτω μπορείς να δεις κάποια πολύ χρήσιμα και μάλιστα δωρεάν:

  • Google Keyword Planner: Σου δίνει τη δυνατότητα να βρεις λέξεις – κλειδιά με αναζήτηση βάσει φράσης ή βάσει σχετικού website. Επιπλέον, σου δίνει προβλέψεις για τον όγκο αναζητήσεων, το εκτιμώμενο traffic αλλά και το κόστος των keywords.
  • Google Trends: Μια τεράστια βάση δεδομένων με πληροφορίες για τις δημοφιλέστερες τάσεις αναζήτησης στο διαδίκτυο! Πληκτρολόγησε ένα keyword και πάρε πληροφορίες σχετικά με τη δημοφιλία του μέσα στον χρόνο, το τοπικό ενδιαφέρον, αλλά και συναφείς αναζητήσεις!
  • Google Suggest: Η πολύτιμη λειτουργία αυτόματης συμπλήρωσης της Google σε διαφωτίζει σχετικά με το ποιες είναι οι πλέον δημοφιλείς αναζητήσεις των χρηστών στη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης!
  • Keywordtool.io: Κάνεις την αναζήτησή σου και το Keywordtool σου προτείνει έναν τεράστιο όγκο keywords που αναζητούν οι χρήστες σε μηχανές όπως Google, Youtube, Amazon, Bing, κ.ά.!

Εκτός από τα δωρεάν, υπάρχουν και εξαιρετικά επί πληρωμή εργαλεία με μεγαλύτερες δυνατότητες. Τα πιο γνωστά είναι τα: Ahrefs, SEMrush, Moz Pro, Ubersuggest (συνήθως προσφέρουν και περιορισμένη δωρεάν έκδοση).

Κι αφού είδαμε «πώς βρίσκω λέξεις κλειδιά», μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα παραπάνω εργαλεία αναζήτησης λέξεων – κλειδιών και να πειραματιστείς!

Πώς επιλέγω keywords προς στόχευση

Αντρικό χέρι κρατά ξύλινο κύβο, που έχει χαραγμένο έναν φακό ως σύμβολο για την αναζήτηση λέξεων - κλειδιών στη Google.

Αφού καθορίσεις τα κύρια θέματα της ιστοσελίδας σου και βρεις keywords, πρέπει να κάνεις κάτι ακόμα.

Είναι αυτό που απαντά στο ερώτημα: «Πώς επιλέγω τις λέξεις ή φράσεις που θα στοχεύσω».

Ρίξε, λοιπόν, μια ματιά στους παράγοντες πρέπει να λάβεις υπόψη σου για σωστή στόχευση:

  • Όγκος αναζήτησης (Monthly Search Volume): Πόσες φορές έχει αναζητηθεί ένα keyword μέσα σε έναν μήνα. Τα εργαλεία υπολογίζουν έναν μηνιαίο μέσο όρο και βάσει αυτού θα αποφασίσεις αν πρόκειται για λέξη – κλειδί που αξίζει να στοχεύσεις.
  • Δυσκολία στόχευσης (SEO difficulty): Δείκτης που υπολογίζει τη δυσκολία να καταταγείς ψηλά στην αναζήτηση. Τα keywords με μεγάλο όγκο αναζητήσεων στοχεύονται από πολλούς ανταγωνιστές και «κερδίζονται» από μεγάλους ιστότοπους. Οπότε, ίσως είναι σοφότερο αρχικά να επικεντρωθείς σε long tail keywords μικρότερης δημοφιλίας.
  • Πρόθεση αναζήτησης (Search Intent): Η πρόθεση αναζήτησης δείχνει τι έχουν στο μυαλό τους οι χρήστες, όταν κάνουν μια αναζήτηση: αν θέλουν να αγοράσουν κάτι, να πλοηγηθούν σε ένα site ή απλά να βρουν πληροφορίες για ενημερωτικό σκοπό. Η κατανόηση του Search Intent σε βοηθάει να προσαρμόσεις την τακτική σου.
  • Σχετικότητα (Relevance): Ο δείκτης αυτός αναφέρεται στο πόσο σχετικό θεωρείται ένα keyword με την επιχείρησή σου. Βεβαιώσου πως τα keywords που θα στοχεύσεις θα είναι αντιπροσωπευτικά του brand σου, ώστε να είναι πιθανότερο να τα αναζητούν οι χρήστες.
  • Σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης (SERPs): Τα αποτελέσματα αναζήτησης παρουσιάζονται στο λεγόμενο Search Engine Results Page (SERPs), όπου εμφανίζονται τόσο τα οργανικά αποτελέσματα (χωρίς πληρωμή) όσο και οι πληρωμένες διαφημίσεις. Κοιτώντας το πού ακριβώς θα καταταγείς στα SERPs για κάποιο keyword, μπορείς να επαναπροσαρμόσεις τη στρατηγική σου και να αποφασίσεις να στοχεύσεις διαφορετική λέξη – κλειδί.

Πώς βρίσκω λέξεις κλειδιά για SEO – Συνοψίζοντας

Νομίζουμε ότι πλέον η απάντηση στο πώς βρίσκω λέξεις – κλειδιά για SEO είναι πολύ πιο απλή!

Ελπίζουμε να σου δώσαμε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ώστε το keyword research να γίνει παιχνιδάκι στα χέρια σου!

Αν ξεκινάς τώρα να διαβάζεις για το Search Engine Optimization, μπορείς να ρίξεις μια ματιά και στον οδηγό για SEO που έχουμε ετοιμάσει.

Μη διστάσεις να μοιραστείς το άρθρο με όσους μπορεί να θέλουν να μάθουν πώς να αναζητήσουν λέξεις – κλειδιά για να εκτοξεύσουν την κατάταξη της ιστοσελίδας τους.

18/07/2022