Fraud Blocker

Οι καλύτερες SEO τεχνικές για να βελτιώσεις την κατάταξη της ιστοσελίδας σου!

Στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό τοπίο του ψηφιακού κόσμου, μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία είναι τεράστιας σημασίας για κάθε επιχείρηση που θέλει να πετύχει.

Κεντρική προϋπόθεση για την πετυχημένη ηλεκτρονική παρουσία μιας επιχείρησης είναι η γνώση βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης ή αλλιώς SEO (Search Engine Optimization), για την άνοδο στις θέσεις κατάταξης των αποτελεσμάτων αναζήτησης (κυρίως σε αυτά της Google, αλλά και σε άλλες μηχανές αναζήτησης).

Όμως, ποιες είναι οι καλύτερες SEO τεχνικές για την ενίσχυση της ορατότητας της επιχείρησής σου;

Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα μπορεί να σου δώσει την ευκαιρία να βάλεις την επιχείρησή σου για τα καλά στον διαδικτυακό χάρτη, γι’ αυτό δώσε βάση και πάμε να ξεκινήσουμε!

Τι είναι SEO (Search Engine Optimization);

Το SEO ή η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης είναι η επιστήμη της βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας για τη βελτίωση της κατάταξής της στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (Search Engine Results Pages ή SERPs).

Ουσιαστικά πρόκειται για τη βελτιστοποίηση διαφόρων στοιχείων ενός ιστοτόπου (π.χ. περιεχόμενο, δομή, τεχνικές βελτιώσεις κ.λπ.), με βασικό στόχο την αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητάς του και τη βελτίωση της συνάφειας και της αυθεντίας του γύρω από ένα πεδίο ή ένα θέμα στα μάτια των μηχανών αναζήτησης.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το τι είναι το SEO, δες το σχετικό άρθρο μας!

On-site vs off-site SEO τεχνικές: Ποια η διαφορά;

Πριν εμβαθύνουμε στο κυρίως θέμα μας, χρειάζεται να κάνουμε μια διάκριση.

Στο πεδίο του SEO υπάρχουν δύο ειδών τεχνικές: οι on-site και οι off-site.

Όμως, ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε on-site και off-site SEO τεχνικές;

Αρχικά, οι on-site (ή on-page) τεχνικές SEO περιλαμβάνουν τη βελτιστοποίηση στοιχείων που βρίσκονται πάνω στη σελίδα, όπως το περιεχόμενο, οι επικεφαλίδες, τα meta tags (meta title, meta description), οι εικόνες, η δομή της σελίδας, η ταχύτητα φόρτωσης κ.ά.

Αυτές οι τεχνικές στοχεύουν στη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη ή του επισκέπτη του ιστοτόπου και στη διασφάλιση ότι οι μηχανές αναζήτησης θα εντοπίσουν και θα ευρετηριάσουν αποτελεσματικά τη σελίδα.

Από την άλλη, οι off-site (ή off-page) SEO τεχνικές επικεντρώνονται σε ενέργειες εκτός της ιστοσελίδας, που έχουν ως στόχο γενικότερα την ενίσχυση του κύρους και της αξιοπιστίας της στα μάτια των μηχανών αναζήτησης. Κάποιες από τις πιο χαρακτηριστικές off-site τεχνικές αφορούν τα backlinks, την προώθηση μέσω social media, guest posting κ.ά.

Πάμε, όμως, να τα δούμε όλα αυτά πιο αναλυτικά παρακάτω.

5+1 κορυφαίες on-site SEO τεχνικές

Λάπτοπ στην οθόνη του οποίου εμφανίζεται η λέξη SEO και κάποιοι από τους βασικούς πυλώνες του.

Ας ξεκινήσουμε από τις κορυφαίες on-site SEO τεχνικές που μπορείς να εφαρμόσεις πάνω στη σελίδα σου προκειμένου να τη βοηθήσεις να κερδίσει μια καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

1. Κάνε δυνατή έρευνα λέξεων-κλειδιών (keyword research)

Η έρευνα για λέξεις-κλειδιά είναι ίσως το ισχυρότερο θεμέλιο μιας επιτυχημένης SEO στρατηγικής. Περιλαμβάνει τον εντοπισμό σχετικών keywords που είναι πιθανό να αναζητά το κοινό-στόχος της επιχείρησής σου.

Αξιοποιώντας διάφορα χρήσιμα εργαλεία (όπως το Google Keyword Planner, SEMrush, Ahrefs κ.ά.), μπορείς να εντοπίσεις λέξεις-κλειδιά σχετικά με το brand σου και να ενσωματώσεις τα καλύτερα από αυτά (βάσει όγκου αναζήτησης, ανταγωνιστικότητας, συνάφειας κ.ά.) μέσα στο περιεχόμενο της σελίδας σου.

Γενικά, έχει μεγάλη αξία να προσπαθείς να εντοπίζεις long-tail keywords, δηλαδή πιο εξειδικευμένες λέξεις-κλειδιά που μπορεί να έχουν μικρότερο ανταγωνισμό και να είναι πιο εύκολο να τα στοχεύσεις.

2. Δημιούργησε ποιοτικό, σχετικό, αξιόπιστο και βελτιστοποιημένο περιεχόμενο

Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που έχεις να κάνεις για να ενισχύσεις τη διαδικτυακή ορατότητα της επιχείρησής σου είναι να επενδύσεις σε μια καλή στρατηγική content marketing, δηλαδή σε ποιοτικό, σχετικό, αξιόπιστο και, κυρίως, βελτιστοποιημένο περιεχόμενο.

Άλλωστε, όπως είναι γνωστό στον κόσμο του digital marketing, το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς, όπως το είχε θέσει και ο Bill Gates.

Το ποιοτικό περιεχόμενο όχι μόνο τραβάει την προσοχή του κοινού και αυξάνει την αφοσίωσή του, αλλά και κερδίζει την «εύνοια» των μηχανών αναζήτησης, οι οποίες θα σε αναγνωρίσουν ως αυθεντία στον χώρο και θα σε ανεβάσουν στα αποτελέσματα.

Δημιούργησε ελκυστικό, ενημερωτικό και πολύτιμο για τους χρήστες περιεχόμενο (άρθρα, infographics, podcasts, video κ.ά.), που να απευθύνεται και να καλύπτει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους ή να απαντά στα προβλήματά τους.

Φυσικά, το περιεχόμενο οφείλει να είναι και βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να φροντίσεις να εντάξεις σχετικές λέξεις-κλειδιά, να δημιουργήσεις σαφή δομή (εισαγωγή headings) κ.λπ.

Εάν ψάχνεις συγγραφή βελτιστοποιημένων κειμένων για την ιστοσελίδα σου ή συγγραφή ελκυστικών και βελτιστοποιημένων άρθρων για το blog σου, μπες στο koalla και διάλεξε τον κατάλληλο freelancer για σένα!

3. Βελτιστοποίησε τα meta tags

Μια ακόμα τεχνική SEO που πρέπει οπωσδήποτε να εντάξεις στη συνολική στρατηγική σου είναι η βελτιστοποίηση των meta tags των σελίδων του site.

Τα meta tags είναι δύο: το title tag και το meta description.

Πρόκειται για κομμάτια κώδικα στη γλώσσα HTML, τα οποία παίζουν σπουδαίο ρόλο στο SEO, παρέχοντας στις μηχανές αναζήτησης αλλά και στους χρήστες συνοπτικές πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας.

Το title tag (ετικέτα τίτλου) εμφανίζεται ουσιαστικά ως ο τίτλος μιας σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Πρέπει να περιλαμβάνει το βασικό keyword, να περιγράφει με ακρίβεια το θέμα της σελίδας και να μην υπερβαίνει τους 60 χαρακτήρες.

Αντίστοιχα, το meta description εμφανίζεται ακριβώς κάτω από το title tag στα αποτελέσματα αναζήτησης και πρέπει να παρέχει μια σύντομη και περιεκτική περίληψη του περιεχομένου της σελίδας για να προσελκύσει το ενδιαφέρον των χρηστών.

Μπορεί να μην αποτελεί άμεσο παράγοντα κατάταξης, ωστόσο καλό είναι να περιλαμβάνει το βασικό keyword, να περιγράφει με ακρίβεια το περιεχόμενο και να μην υπερβαίνει τους 160 χαρακτήρες.

4. Βελτιστοποίησε τις εικόνες

Ανοιχτό λάπτοπ πάνω σε γραφείο. Στην οθόνη φαίνεται η μπάρα αναζήτησης μιας μηχανής αναζήτησης.

Μια από τις πιο έξυπνες SEO τεχνικές είναι και η βελτιστοποίηση των εικόνων του site.

Οι καλύτερες πρακτικές για τη βελτιστοποίηση των εικόνων είναι:

  • Δώσε στις εικόνες περιγραφικά ονόματα αρχείων (file names) που να περιέχουν σχετικά keywords.
  • Γράψε εναλλακτικά κείμενα (alternative texts), προκειμένου να βοηθάς τα άτομα με προβλήματα όρασης αλλά και τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενο των εικόνων. Πρόσθεσε, επίσης, λέξεις-κλειδιά στα alt texts και φρόντισε να μην υπερβαίνουν τους 125 χαρακτήρες.
  • Συμπίεσε τις εικόνες για να μειώσεις το μέγεθος του αρχείου και να τις βοηθήσεις να φορτώνουν πιο γρήγορα.

5. Κάνε τη σελίδα mobile friendly

Με την εκθετική αύξηση της χρήσης κινητών τηλεφώνων, η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου για κινητές συσκευές είναι επιτακτική ανάγκη.

Ασχολήσου, λοιπόν, με πτυχές του τεχνικού SEO (technical SEO) και βεβαιώσου ότι το site σου ανταποκρίνεται και είναι φιλικό προς τα κινητά, προσφέροντας απρόσκοπτη εμπειρία περιήγησης σε διάφορα μεγέθη οθόνης και συσκευές.

Με δεδομένη την προτίμηση της Google σε mobile friendly ιστότοπους, μια τέτοια παρέμβαση είναι ικανή να βελτιώσει σημαντικά την κατάταξη του site σου στα αποτελέσματα αναζήτησης.

6. Βελτίωσε τον χρόνο φόρτωσης του site

Η τελευταία on-page SEO τεχνική της λίστας μας είναι η βελτίωση του χρόνου φόρτωσης του site.

Είναι γνωστό πως οι χρήστες πλέον αναζητούν και απαιτούν όλο και πιο γρήγορες ταχύτητες φόρτωσης σελίδων για καλύτερες εμπειρίες περιήγησης.

Έτσι, είναι σχεδόν αναγκαστικό κάθε επιχείρηση που θέλει να προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία στους επισκέπτες της να βελτιώσει σημαντικά τους χρόνους φόρτωσης.

Η συμπίεση εικόνων που είδαμε παραπάνω, η μείωση του περιττού κώδικα, η μείωση του χρόνου απόκρισης του server κ.ά. είναι μερικοί μόνο τρόποι βελτίωσης της ταχύτητας φόρτωσης.

3+1 κορυφαίες off-page SEO τεχνικές

Και αφού είδαμε ορισμένες από τις καλύτερες on-page τεχνικές βελτιστοποίησης, τώρα ήρθε η ώρα να δούμε και ενέργειες εκτός ιστοσελίδας.

Πάμε, λοιπόν, να δούμε κάποιες από τις σημαντικότερες off-page SEO τεχνικές:

1. Επένδυσε στο backlink building

Το χτίσιμο backlinks (σύνδεσμοι από άλλα sites προς το δικό σου) είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να αυξήσεις το κύρος και την αξιοπιστία του ιστότοπού σου, καθώς αποτελεί τον Νο1 παράγοντα κατάταξης της Google.

Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να εστιάσεις στην απόκτηση backlinks υψηλής ποιότητας από αξιόπιστα και σχετικά με τον κλάδο sites, τα οποία μπορούν να προέλθουν με φυσικό τρόπο (εάν το περιεχόμενό σου είναι πραγματικά ποιοτικό και άλλα sites στέλνουν links από μόνα τους), είτε μέσω στρατηγικών όπως το guest posting.

Τα backlinks αποδεικνύουν τη συνάφεια και την αυθεντία του περιεχομένου, λειτουργώντας ουσιαστικά ως ψήφοι εμπιστοσύνης τρίτων sites προς τη σελίδα της επιχείρησής σου.

2. Φρόντισε να έχεις ισχυρή παρουσία στα social media

Μεγεθυντικός φακός στέκεται πάνω σε ξύλινα κυβάκια τα οποία αναγράφουν τις λέξεις "SEO ranking".

Μπορεί τα σήματα από τα social media να μην επηρεάζουν άμεσα την κατάταξη της ιστοσελίδας σου, ωστόσο η ενεργή παρουσία της επιχείρησής σου σε αυτά μπορεί να βοηθήσει έμμεσα το SEO.

Φρόντισε να δημιουργήσεις μια ισχυρή ψηφιακή παρουσία σε διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube κ.ά.), δημοσιεύοντας περιεχόμενο, αλληλεπιδρώντας με το κοινό σου, ενθαρρύνοντας τον διαμοιρασμό του content σου, προκειμένου να αυξήσεις την ορατότητα και την αναγνωρισιμότητα του brand σου.

Τα likes, τα shares και τα σχόλια μπορούν να ενισχύσουν περαιτέρω το κύρος σου.

Αν ψάχνεις επαγγελματική διαχείριση social media για μια ισχυρή ψηφιακή παρουσία για την επιχείρησή σου, ψάξε στο koalla τον ιδανικό συνεργάτη!

Επίσης, δες στο σχετικό άρθρο μας ποια είναι τα πιο δημοφιλή social media το 2024!

3. Επένδυσε στο τοπικό SEO (Local SEO)

Οι επιχειρήσεις που απευθύνονται σε πελάτες της περιοχής χρειάζεται να επενδύσουν στο τοπικό SEO (local SEO).

Φρόντισε να καταχωρίσεις το brand σου στο Google My Business αλλά και να βελτιστοποιήσεις την καταχώρισή σου, συμπεριλαμβάνοντας ακριβείς και έγκυρες πληροφορίες για την επιχείρησή σου.

Ενθάρρυνε τους πελάτες και τους χρήστες να αφήσουν κριτικές και αξιολογήσεις στο Google My Business, καθώς μπορούν να επηρεάσουν την κατάταξή σου στην τοπική αναζήτηση.

Επιπλέον, βελτιστοποίησε το περιεχόμενο και τα meta tags της σελίδας σου με τοπικά keywords για να προσελκύσεις ευκολότερα άτομα της περιοχής.

Για να μάθεις περισσότερα σχετικά με το τι είναι το Google My Business αλλά και γιατί είναι σημαντικό για την επιχείρησή σου, ρίξε μια ματιά στο σχετικό άρθρο του koalla!

4. Μπες σε forums και δώσε χρήσιμες απαντήσεις

Η τελευταία off-page SEO τεχνική που θα δούμε εντάσσεται στη στρατηγική του link building (όπως τα backlinks).

Υπάρχουν πολλά φόρουμ ή social media που λειτουργούν ως φόρουμ, στα οποία οι χρήστες ρωτούν πράγματα και ψάχνουν απαντήσεις.

Οι απαντήσεις σε τέτοιες ερωτήσεις στο Quora, στο Reddit, στο Yahoo κ.ά. είναι ένας έξυπνος τρόπος για την προώθηση του ιστότοπού σου.

Αυτά τα φόρουμ είναι εξαιρετικές πλατφόρμες για link building, καθώς μπορείς να δίνεις χρήσιμες απαντήσεις με συνδέσμους προς χρήσιμο περιεχόμενο του site σου, ώστε να αναδείξεις την αυθεντία και την αξιοπιστία σου γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα ή πεδίο.

Οι καλύτερες SEO τεχνικές – Σύνοψη

Εν κατακλείδι, η επένδυση σε καλό SEO είναι απαραίτητη για τη μεγιστοποίηση της προβολής, της επισκεψιμότητας και της συνολικής επιτυχίας του site σου στο διαδίκτυο.

Εφαρμόζοντας τις παραπάνω on-site αλλά και off-site SEO τεχνικές, μπορείς να αυξήσεις την κατάταξη της σελίδας σου στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, να προσελκύσεις οργανική επισκεψιμότητα και να πετύχεις τους επιχειρηματικούς σου στόχους.

Βρες τώρα στο koalla τον ιδανικό freelancer για ποιοτικό SEO και ενίσχυσε άμεσα την ορατότητα και την επισκεψιμότητα της επιχείρησής σου!

29/03/2024