Fraud Blocker

Τι κάνει ένα λογότυπο επιτυχημένο

Επαγγελματίας σχεδιαστής σχεδιάζει λογότυπο στο λάπτοπ του. Στο γραφείο υπάρχουν παλέτες χρωμάτων.

Μια επιχείρηση πρέπει να αναγνωρίζεται από τον κόσμο μόνο από το οπτικό της σήμα, οπότε το τι κάνει ένα λογότυπο επιτυχημένο είναι ένα ερώτημα που πρέπει να την απασχολεί.

Όμως, τι είναι το λογότυπο;

Το λογότυπο (logo) είναι η οπτική αναπαράσταση ενός brand και αποτελεί βασικό κομμάτι της συνολικής οπτικής επικοινωνίας μιας επιχείρησης.

Για να επιτελεί σωστά τη λειτουργία του, το λογότυπο μιας εταιρείας πρέπει να ικανοποιεί ορισμένες προϋποθέσεις.

Προϋποθέσεις για το κατάλληλο και επιτυχημένο λογότυπο

Έχει έρθει η ώρα να σταματήσεις να αναρωτιέσαι ποιο είναι το κατάλληλο λογότυπο για την επιχείρησή σου.

Γιατί παρακάτω θα δούμε μαζί όλα εκείνα τα στοιχεία που πρέπει να διαθέτει το logo σου για να θεωρείται επιτυχημένο.

Απλό

Τα καλύτερα λογότυπα είναι τα απλά, καθώς είναι ευκολότερο να τα συγκρατήσει στη μνήμη του ο κόσμος συγκριτικά με τα πιο σύνθετα.

Μην προσπαθήσεις να χωρέσεις όλες τις ιδέες και αξίες της επιχείρησής σου στο λογότυπο. Επικεντρώσου στη δημιουργία ενός απλού logo, εξασφαλίζοντας, έτσι, ότι θα εκπέμπει αυτοπεποίθηση και επαγγελματισμό.

Εντυπώνεται στη μνήμη

Εάν ικανοποιήσεις την προϋπόθεση της απλότητας, έχεις κάνει ένα αποφασιστικό βήμα και για τη δεύτερη προϋπόθεση: το να είναι το logo αξιομνημόνευτο.

Ο κόσμος πρέπει να μπορεί να συγκρατεί τα χαρακτηριστικά του λογοτύπου σου για καιρό αφού το δει, ακόμα και αν το είδε φευγαλέα για ελάχιστα δευτερόλεπτα.

Μοναδικό & διακριτό

Πολύ σημαντικό θεωρείται επίσης να είναι μοναδικό και διακριτό.

Είναι απαραίτητη η υλοποίηση ενός λογοτύπου που να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και να μην παραπέμπει σε άλλη εταιρεία.

Φρόντισε, λοιπόν, να είναι ξεχωριστό, ώστε να είναι απόλυτα αναγνωρίσιμο και να ξέρουν όλοι ότι πρόκειται για τη δική σου επιχείρηση.

Σχεδιασμός λογοτύπου με τέσσερις διαφορετικές χρωματικές εκδοχές του γράμματος Α να απεικονίζονται σε χαρτί.

Διαχρονικό

Κάτι ακόμα που πρέπει να διακρίνει ένα λογότυπο είναι να αντέχει στον χρόνο.

Το Digital Agency ή ο graphic designer που θα το σχεδιάσει πρέπει να φροντίσει να μην ακολουθήσει τις τάσεις της εποχής, καθώς αυτές αλλάζουν συχνά.

Ένα καλό λογότυπο πρέπει να είναι διαχρονικό και να διατηρεί την ίδια αξία ακόμα και μετά το πέρασμα πολλών ετών.

Εύκολα προσαρμόσιμο & καθαρό σε μικρή κλίμακα

Τα λογότυπα των εταιρειών συνήθως εμφανίζονται παντού. Κάρτες, social media, μπλουζάκια, μέχρι και τεράστιες διαφημιστικές πινακίδες.

Άλλη μία απάντηση, λοιπόν, στο τι κάνει ένα λογότυπο επιτυχημένο είναι αυτό να είναι εύκολα προσαρμόσιμο στα πάντα. Πρέπει να είναι “καθαρό” ακόμα και σε πολύ μικρή κλίμακα (π.χ. σε μια κάρτα) και να διατηρεί την ακεραιότητά του χωρίς να αλλοιώνεται.

Επίσης, αν αναρωτιέσαι ποιο χρώμα να βάλω στο λογότυπο, εμείς θα σε συμβουλεύαμε να δεις πώς φαίνεται σε ασπρόμαυρο. Ένα καλό logo πρέπει να δείχνει καλό στα βασικά χρώματα και να μη στηρίζεται στα προσωπικά χρωματικά γούστα του καθενός.

Δημιουργεί συναισθήματα

Οι επιχειρήσεις πρέπει να στοχεύουν στην πρόκληση συναισθημάτων και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο αν ο σχεδιασμός του λογοτύπου είναι πολύ προσεκτικός.

Κάθε χρώμα και γραμματοσειρά εκπέμπει διαφορετικά πράγματα.

Για παράδειγμα, το κόκκινο εκπέμπει πάθος κι ενθουσιασμό, ενώ το μπλε αποπνέει σοβαρότητα και αξιοπιστία.

Έτσι, τα συναισθήματα που θα δημιουργήσει το logo θα χτίσουν μια βαθύτερη σύνδεση με τον κόσμο.

Κρύβει ένα νόημα

Η επιστήμη του graphic design δεν υπάρχει για να σχεδιάζει λογότυπα στην τύχη.

Πρέπει να φροντίζει να υπάρχει ένα “μυστικό” πίσω από το logo.

Ένας καλός επαγγελματίας σχεδιαστής πρέπει πρώτα να μελετήσει ενδελεχώς την εταιρεία σου: τη φιλοσοφία, τις αξίες, τους στόχους, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της.

Και έπειτα, θα πρέπει να σχεδιάσει ένα λογότυπο (για το οποίο χρειάζεται χρόνος και υπομονή) που θα κρύβει ένα μήνυμα σχετικό με την επιχείρηση.

Είδη λογοτύπου

Ο σχεδιαστής που θα αναλάβει τον σχεδιασμό και την επεξεργασία του λογοτύπου θα σου κάνει διάφορες ερωτήσεις σχετικά με την επιχείρησή σου, ώστε να υλοποιήσει αποτελεσματικά τις ιδέες για λογότυπα που έχει.

Από τις απαντήσεις σου θα εξαρτηθεί και το είδος του λογοτύπου.

Τα πιο βασικά είδη λογοτύπου είναι:

  • Λογότυπα που αποτελούνται από λέξεις ή Wordmarks (συνήθως περιλαμβάνουν την επωνυμία της εταιρείας)
  • Λογότυπα που αποτελούνται από γράμματα (Lettermarks)
  • Λογότυπα που αποτελούνται από ένα σύμβολο / γραφικό
  • Συνδυαστικά λογότυπα (λέξη + σύμβολο)

Για να δεις περισσότερα είδη λογοτύπου, διάβασε το σχετικό άρθρο μας.

Άντρας κρατά τετράδιο και σχεδιάζει στο χαρτί διάφορες εκδοχές ενός λογοτύπου.

Τι κοινό έχουν τα πιο επιτυχημένα λογότυπα

Τα πλέον δημοφιλή brands παγκοσμίως αναγνωρίζονται συχνά μόνο από τα λογότυπά τους (π.χ. Nike, Adidas, Apple κ.ά.).

Τα πιο διάσημα λογότυπα, λοιπόν, έχουν ορισμένα κοινά, τα οποία, σύμφωνα με έρευνα του Udemy, είναι:

  • Μπλε χρώμα
  • Γραμματοσειρά Sans Serif και χρήση κεφαλαίων γραμμάτων
  • Επίπεδα σχέδια χωρίς βάθος
  • Ορθογώνιο σχήμα

Είναι λογικό να σε απασχολεί το πόσο κοστίζει ένα λογότυπο. To κόστος μπορεί να κυμαίνεται από μερικές δεκάδες έως και χιλιάδες ευρώ. Εμείς, πάντως, πιστεύουμε πως το κόστος σχεδιασμού και υλοποίησης θα αντισταθμιστεί από το αν το τελικό αποτέλεσμα πετύχει τον στόχο του.

Το αποτελεσματικό branding και marketing στο οποίο αδιαμφισβήτητα συμβάλλει ένα σπουδαίο λογότυπο θα εντυπώσουν την επιχείρησή σου στη μνήμη του κόσμου και θα την εδραιώσουν στην αγορά.

Κι αφού είδαμε τι κάνει ένα λογότυπο επιτυχημένο, τώρα είναι η ώρα της δράσης.

Αν χρειάζεσαι έναν επαγγελματία σχεδιαστή για δημιουργία ή ανασχεδιασμό του logo σου, διάλεξε κάποιον από τους έμπειρους freelancers για σχεδιασμό λογοτύπου του koalla.

16/09/2022