Fraud Blocker

Είδη λογοτύπου: Πώς να επιλέξεις σωστά ένα logo

Logo design

Δημιουργείς ένα νέο e-shop και ψάχνεις ιδέες για λογότυπο; Σκέφτεσαι να ανανεώσεις την εταιρική σου ταυτότητα; Πολλές φορές η επιτυχία μιας digital διαφήμισης της επιχείρησής σου, εξαρτάται και από την απήχηση που μπορεί να έχει το logo σου.

Το λογότυπο είναι ο τρόπος να μείνει η επιχείρησή σου στη μνήμη των δυνητικών πελατών σου. Είναι το έμβλημά σου. Οπότε δώσε του την ανάλογη προσοχή.

Από που, όμως, να ξεκινήσει κανείς για τη δημιουργία λογοτύπου με επιτυχία; Υπάρχουν τόσα και τόσα σχέδια και τεχνοτροπίες. Συνήθως, ένας γραφίστας θα σε ρωτήσει κάποια βασικά πράγματα πριν ξεκινήσει να σχεδιάζει το logo που του ζήτησες. Τέτοιες ερωτήσεις μπορεί να αφορούν τα εταιρικά χρώματα που έχεις επιλέξει, το ύφος της επιχείρησής σου, το κοινό της και τους στόχους της.

Ο graphic designer θα χρειαστεί πληροφορίες σχετικά με το είδος του logo που θέλεις να δημιουργήσει. Ο γραφίστας είναι ο πολύτιμος συνεργάτης σου στη δημιουργία ενός νέου λογοτύπου. Βοήθησέ τον να κάνει το καλύτερο για σένα. Αν θέλεις να βρεις εύκολα το στυλ logo που σε αντιπροσωπεύει, δες παρακάτω τις διαφορετικές εκδοχές που υπάρχουν μαζί με παραδείγματα.

Maximal ή minimal logo

Αυτός ο διαχωρισμός αφορά το πόσο «φορτωμένο» ταιριάζει να είναι ένα λογότυπο. Τα maximal λογότυπα ταιριάζουν σε ένα πληθωρικό brand ή σε ένα κατάστημα με έντονη διακόσμηση και ανάλογη ατμόσφαιρα.

Αντιθέτως, τα minimal logos ταιριάζουν σε brands που απευθύνονται σε πιο νεανικό κοινό, σε επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες και γενικότερα όποτε θέλει κανείς να μεταδώσει την απλότητα και την ευκολία της εξυπηρέτησης.

Σχηματικό ή typography logo

Κάποια λογότυπα είναι καθαρά σχηματικά, όπως είναι το λογότυπο της Apple. Από την άλλη ορισμένα λογότυπα στηρίζονται σε μία λέξη ή φράση, συνήθως το όνομα της εταιρείας, όπως είναι η Ray – Ban.

Υπάρχει όμως και η εκδοχή να συνδυάζονται οι δύο τεχνικές και να προκύψει ένα λογότυπο με σχήμα και λέξη, όπως είναι το αυτό της adidas.

Μοντέρνο ή κλασικό logo

Ανάλογα με το ύφος της επιχείρησης θα προσαρμοστεί και το λογότυπο. Αν η κουλτούρα της επιχείρησής σου είναι μοντέρνα, απευθύνεται σε νεανικό κοινό που του αρέσει η τεχνολογία και έχει μια φουτουριστική σκέψη, ένα μοντέρνο logo είναι ιδανικό.

Αν όμως η δραστηριότητά σου χαρακτηρίζεται από μια διαχρονική αξία, ένα κλασικό λογότυπο θα είναι σε θέση να αναδείξει όσα προσφέρεις στην αγορά. Παραδείγματα τέτοιων λογοτύπων είναι αυτό του Πανεπιστημίου του Harvard και της Βουλής των Ελλήνων.

Mε στάμπα ή μονοκοντυλιά

Τα λογότυπα με στυλ στάμπα είναι πολύ διαδεδομένα. Σίγουρα γνωρίζεις τα περισσότερα από αυτά, όπως είναι για παράδειγμα το stamp-logo των Starbucks. Επίσης σε στυλ στάμπας είναι και το logo της Harley Davidson. Και στα δύο αυτά παραδείγματα, έχει ενσωματωθεί το όνομα της εταιρείας μέσα στη στάμπα.

Η άλλη περίπτωση είναι η μονοκοντυλιά. Ως μονοκοντυλιά, ή αλλιώς one line art, είναι τα λογότυπα που δημιουργήθηκαν με την τεχνική μοναδικής γραμμής, χωρίς δηλαδή ο γραφίστας να ανασηκώσει καθόλου τη γραφίδα του κατά τη σχεδίαση. Αυτό το στυλ ταιριάζει πολύ σε επιχειρήσεις σχετικές με ευεξία, ομορφιά, βιολογικά προϊόντα, τέχνες και πολιτισμό.

Με αυστηρότητα ή ρομαντισμό

Μέσα από το λογότυπό σου μπορεί να φανεί το επαγγελματικό προφίλ της εταιρείας σου. Αν προσφέρεις μια υπηρεσία και θέλεις να αποπνέει κύρος, μάλλον είναι καλύτερο να προτιμήσεις ένα λογότυπο με αυστηρή δομή και σχήμα.

Από την άλλη, αν η επιχείρηση κρατά ένα πιο ρομαντικό ύφος το λογότυπο μπορεί να έχει μια γλυκιά αισθητική, να είναι handwritten ή αριστοκρατικό. Ένα ιδιαίτερα ρομαντικό λογότυπο είναι για παράδειγμα εκείνο της Forever Rose.

Βασικό ή πολυτελές

Ακόμη ένας τρόπος να διαχωριστούν τα διάφορα λογότυπα είναι ο βαθμός πολυτέλειας. Προτιμάς το logo σου να είναι βασικό; Θέλεις, δηλαδή, απλώς μια καθαρή γραμματοσειρά και ένα απλό γραμμικό σχήμα ή ψάχνεις ένα έμβλημα που δείχνει την πολυτέλεια;

Πάλι είναι κάτι που προκύπτει εύκολα από το χαρακτήρα της επιχείρησής σου. Αν οι υπηρεσίες σου είναι premium, έχεις για παράδειγμα ένα luxury ξενοδοχείο με όλες τις ανέσεις, χρειάζεσαι ένα πολυτελές λογότυπο. Αν όμως έχεις ένα hostel, το πολυτελές logo πιθανά θα αποθαρρύνει τους εν δυνάμει πελάτες σου, διότι ίσως πιστέψουν ότι η διαμονή στον ξενώνα κοστίζει ακριβά.

Καινοτομικό ή οικείο

Αν έχεις δημιουργήσει ένα καινοτόμο προϊόν, θα χρειαστεί να το λανσάρεις με ένα επίσης καινοτομικό λογότυπο. Θα πρέπει να είναι κάτι που θα τραβήξει αμέσως την προσοχή και να δείξει στην αγορά ότι είναι φρέσκο και μοναδικό.

Από την άλλη, αν προσφέρεις κάτι που οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει να βλέπουν και να αγοράζουν με συγκεκριμένο τρόπο, επίλεξε ένα οικείο logo. Αν για παράδειγμα ήθελες να φτιάξεις ένα logo για παιδικές τροφές και επέλεγες μια γραμματοσειρά που χρησιμοποιούν οι παραγωγοί ταινιών θρίλερ, μάλλον το προϊόν σου δε θα έχει την απήχηση που θα ήθελες.

Επαναστατικό ή ήρεμο

Ομοίως αν εκπροσωπείς ένα επαναστατικό προϊόν χρειάζεσαι και ένα λογότυπο που να είναι out of the box. Επίλεξε μια έντονη γραμματοσειρά ή χρωματικούς συνδυασμούς που αποτυπώνουν το επαναστατικό ύφος του brand σου.

Αν όμως ψάχνεις κάτι με ήρεμο τόνο που να εμπνέει τη γαλήνη, διάλεξε αντίστοιχες γραμματοσειρές και χρώματα εμπνευσμένα από τη φύση, όπως είναι οι γήινες αποχρώσεις.

Αφηρημένο ή συγκεκριμένο logo

Αυτό είναι σχετικά εύκολο να το διαχωρίσεις. Ένα συγκεκριμένο λογότυπο είναι αυτό που καταλαβαίνεις τι απεικονίζει από το πρώτο δευτερόλεπτο. Για παράδειγμα μία σφραγίδα με το όνομα της εταιρείας είναι κάτι εντελώς συγκεκριμένο.

Στην άλλη περίπτωση, το check mark της Nike για παράδειγμα, είναι ένα στοιχείο αφηρημένο. Πολλές φορές τα αφηρημένα λογότυπα έχουν καλύτερη απήχηση και αποτυπώνονται πολύ έντονα στη μνήμη του καταναλωτικού κοινού.

Επίκαιρο ή διαχρονικό logo

Τέλος, διευκρίνισε στο γραφίστα σου αν οραματίζεσαι το λογότυπό σου ως ένα διαχρονικό έμβλημα ή ως κάτι ιδιαίτερο και επίκαιρο. Ένα διαχρονικό λογότυπο είναι για παράδειγμα αυτό του ουίσκι Jack Daniels, ενώ ως επίκαιρο μπορεί να χαρακτηριστεί εκείνο της Square Enix.

Αυτές οι επιλογές για τις δύο αυτές εταιρείες είναι απόλυτα λογικές. Η μία στηρίζεται στην παραδοσιακή συνταγή του ουίσκι και κερδίζει τους πελάτες της βάσει αυτού του χαρακτηριστικού. Η άλλη είναι εταιρεία βιντεοπαιχνιδιών και στηρίζεται στις νέες τεχνολογίες και τα βελτιωμένα γραφικά. Άρα χρειάζεται και ένα επίκαιρο λογότυπο.

Έχοντας τα παραπάνω ως οδηγό για τη σχεδίαση λογοτύπου, μπορείς να αποφασίσεις εύκολα για τα βασικά σημεία.Μετά από αυτό το άρθρο του koalla, είσαι σε θέση να εξηγήσεις καλύτερα στον freelance γραφίστα σου τι προτιμάς να δημιουργήσει για σένα. Έτσι θα έχεις τελικά το λογότυπο που ταιριάζει άψογα στην επιχείρηση ή το προϊόν σου.

Βρες υπηρεσίες graphic design στο koalla, την πρώτη ελληνική online πλατφόρμα με freelance υπηρεσίες.

01/04/2021