Digital marketing: Βρες έναν freelancer για την digital διαφήμιση της επιχείρησής σου

Digital marketing: Βρες έναν freelancer για την digital διαφήμιση της επιχείρησής σου

Όσο η αγορά προτιμά να εξυπηρετείται διαδικτυακά, τόσο οι επιχειρήσεις οφείλουν να ακολουθούν τις αλλαγές και να αγκαλιάζουν νέες τεχνολογίες και δυνατότητες. Όπως χαρακτηριστικά έχει πει ο Ted Coiné:

«Η αλλαγή είναι αποτέλεσμα ανυπέρβλητων πιέσεων της αγοράς.»

Ted Coiné

Θα έχεις σίγουρα ακούσει τον όρο Digital Marketing περισσότερο από ποτέ το τελευταίο διάστημα. Βρισκόμαστε στην εποχή όπου η κάθε επιχείρηση, μικρή ή μεγαλύτερη, έχει ανάγκη την προβολή σε ψηφιακά μέσα. Οι δυνατότητες του ψηφιακού marketing δίνουν λύση στις επιχειρήσεις και κρατάνε ακλόνητη τη γέφυρα επικοινωνίας της επιχείρησης με τους πελάτες της.

Η βασική ερώτηση είναι:

«Ποια είναι η τιμή του Digital Marketing για μια μικρομεσαία επιχείρηση;».

Όσο εύλογο κι αν είναι αυτό το ερώτημα, δυστυχώς είναι κάπως δύσκολο να απαντηθεί σε απόλυτους αριθμούς.

Οι τιμές εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες που σχετίζονται με τις ανάγκες επικοινωνίας της επιχείρησής σου, αλλά και με το budget που έχεις ορίσει για την υλοποίηση διαφημίσεων.

Πάμε όμως να δούμε αναλυτικά τι σημαίνουν όλα αυτά και πώς μπορείς να ορίσεις ένα λογικό κόστος για την κάθε ενέργεια.

Διαχείριση Digital Media vs Υλοποίηση καμπάνιας

Πριν προχωρήσουμε στη συζήτηση του budget για διαφημίσεις, ας διαχωρίσουμε τις έννοιες της διαχείρισης των Digital Media και της υλοποίησης μιας Digital καμπάνιας.

Η διαχείριση των εταιρικών σελίδων στα social media είναι μια συνεχόμενη συνεργασία, που περιλαμβάνει απαντήσεις σε αιτήματα πελατών μέσω μηνύματος, τις απαντήσεις σε σχόλια και κριτικές, το καθημερινό posting, τα stories και την ανανέωση περιεχομένου στις σελίδες γενικότερα.

Ένας καλός freelancer γνωρίζει τα εργαλεία για τη διαχείριση των social media και μπορεί να αναλάβει τον προγραμματισμό και την εκτέλεση όλων αυτών των ενεργειών, γλιτώνοντάς σου σημαντικό χρόνο.

Από την άλλη, ένας Digital Marketer θα κάνει την έρευνα του ανταγωνισμού, θα υλοποιήσει διαφήμιση στο Google, διαφήμιση στο Facebook και σε άλλα media, θα θέσει στόχους για τις καμπάνιες και θα σε ενημερώσει για τα αποτελέσματα καθεμίας από αυτές.

Φυσικά υπάρχουν freelancers που συνδυάζουν και τους δύο ρόλους, παρέχοντας υπηρεσίες ολοκληρωμένης επικοινωνίας για την επιχείρησή σου.

Τι χρειάζεται μια digital καμπάνια για να υλοποιηθεί;

Κάθε ολοκληρωμένη προσπάθεια να κάνεις την επιχείρησή σου πιο αναγνωρίσιμη ή να αυξήσεις τις πωλήσεις σου θα πρέπει να οργανώνεται βάσει πλάνου. Έτσι, κάθε ψηφιακή προώθηση είναι σωστό να ακολουθεί κάποια βήματα για να είναι επιτυχημένη.

Τα 5 βήματα μιας επιτυχημένης digital διαφήμισης

  1. Θέσπιση συγκεκριμένης στρατηγικής
  2. Δημιουργία περιεχομένου διαφήμισης
  3. Υλοποίηση της καμπάνιας στα κατάλληλα μέσα
  4. Αξιολόγηση της πορείας της καμπάνιας
  5. Βελτιστοποίηση

Θέσπιση συγκεκριμένης στρατηγικής

Στο πρωταρχικό βήμα χρειάζεται να αποφασίσεις ποιος είναι ο σκοπός που κάνεις τη διαφήμιση. Θέλεις να σε μάθει το κοινό σου; Θέλεις να αυξήσεις τις πωλήσεις; Θέλεις να προωθήσεις ένα νέο προϊόν;

Δυστυχώς δεν μπορούν να γίνουν όλα αυτά σε μία ενέργεια. Για να έχει αποτέλεσμα το Digital Marketing θα πρέπει ο στόχος να είναι συγκεκριμένος, ώστε ο αλγόριθμος που θα δουλέψει για σένα να έχει σαφή δεδομένα.

Επίσης, χρειάζεται να ορίσεις σε ποια μερίδα δυνητικών πελατών απευθύνεσαι. Σε άντρες, γυναίκες, γονείς; Σε κατοίκους Ελλάδας ή και του κόσμου; Μπορείς να επιλέξεις ακόμη και κατοίκους συγκεκριμένης πόλης ή και γειτονιάς! Αυτό θα εξαρτηθεί από το είδος της επιχείρησής σου και τη στρατηγική που ακολουθείς.

Τέλος, θα ορίσεις πόσα χρήματα διαθέτεις για το σκοπό σου. Το budget διαμορφώνεται από τις αξιώσεις που έχεις από την ενέργεια, τι πιστεύεις δηλαδή ότι θα κερδίσεις αφού η προωθητική ενέργεια ολοκληρωθεί.

Δημιουργία περιεχομένου διαφήμισης

Στο προηγούμενο βήμα αποφάσισες για ποιο λόγο κάνεις τη διαφήμιση και σε ποιους θα τη δείξεις. Τώρα θα πρέπει θα σκεφτείς τι θα δείξεις σε αυτούς τους ανθρώπους, ώστε να πετύχει η στρατηγική σου.

Το περιεχόμενο μπορεί να είναι μια φωτογραφία, ένα βίντεο, ένα σύνολο φωτογραφιών, ένα κείμενο, ένα infographic ή και συνδυασμός όλων αυτών. Συνήθως για το design της καμπάνιας σου θα χρειαστεί να συνεργαστείς με έναν γραφίστα, ίσως και με έναν copywriter, που θα διαμορφώσει ένα «πιασάρικο» διαφημιστικό κείμενο.

Όμως, για απλό δημιουργικό ένας Social Media Manager πιθανά μπορεί και να φτιάξει το περιεχόμενο αλλά και να υλοποιήσει τη διαφήμιση, όπως θα δούμε παρακάτω.

Υλοποίηση της καμπάνιας στα κατάλληλα μέσα

Αφού πλέον έχεις και το περιεχόμενο έτοιμο, μένει να γίνει η υλοποίηση της διαφήμισής σου. Εδώ θα επιλέξεις τα κατάλληλα social media για να την επιχείρησή σου και τις μηχανές αναζήτησης που σε ενδιαφέρει να προβάλλεσαι. Αν δεν είσαι σίγουρος μπορείς να συμβουλευτείς τον freelancer με τον οποίο συνεργάζεσαι.

Μια συνήθης επιλογή διαφημίσεων είναι οι διαφημίσεις στο Google και στο Facebook. Αναλόγως όμως με τις ανάγκες τις επιχείρησης, μπορεί για παράδειγμα να χρειαστεί να υλοποιηθούν καμπάνιες και στο LinkedΙn.

Ζήτησε από το συνεργάτη που θα τρέξει τη διαφήμιση, να σου εξηγήσει όλες τις δυνατότητες που κάθε μέσο προσφέρει. Έτσι, θα έχεις καλύτερη εικόνα για τις προοπτικές και το αναμενόμενο αποτέλεσμα.

Αξιολόγηση της πορείας της καμπάνιας

Αφού η καμπάνια σου τρέξει και συλλεχθούν τα πρώτα δεδομένα, ο συνεργάτης σου θα αξιολογήσει την μέχρι τώρα πορεία της. Θα ελέγξει κατά πόσο οι χρήστες και πιθανοί σου πελάτες αλληλεπιδρούν με τη διαφήμιση, χρησιμοποιούν τα call-to-action buttons και πόσα χρήματα πληρώνεις για κάθε τέτοια ενέργεια (το γνωστό cost per click).

Μη ξεχνάς ότι στον κόσμο του Digital Marketing η προβολή και η διαφήμιση είναι μια συνεχόμενη διεκδίκηση και δημοπρασία. Αυτό που έχεις να κάνεις είναι να προσπαθείς συνεχώς με προωθητικές ενέργειες να τραβήξεις την προσοχή εκείνων των ανθρώπων που θα σου αποφέρουν μελλοντικά το μέγιστο κέρδος.

Βελτιστοποίηση

Στο τελικό στάδιο, αφού αποφασιστεί ότι κάποιο ή κάποια από αυτά τα δεδομένα ( ή αλλιώς metrics) δε δίνουν καλά αποτελέσματα, θα γίνει βελτιστοποίηση.

Συχνά μια διαφημιστική ενέργεια μπορεί να μη δίνει καλά αποτελέσματα σε συγκεκριμένες μερίδες του κοινού. Για παράδειγμα κάποιες ηλικίες μπορεί να μην ανταποκρίνονται τόσο καλά ή να μη τους ενδιαφέρει το προϊόν σου. Ή μπορεί να διαπιστώσεις ότι σε κάποιες περιοχές η διαφήμιση τα πάει εξαιρετικά και φέρνει πωλήσεις, ενώ αλλού δεν τα πάει και τόσο καλά.

Ο συνεργάτης σου θα μπορέσει να βελτιστοποιήσει την πορεία της καμπάνιας, σύμφωνα με τα δεδομένα που έχει συλλέξει. Θα «κόψει» ή θα ενισχύσει το budget σε ομάδες κοινού, εφόσον αυτό είναι πιο κερδοφόρο για σένα. Θα διαμορφώσει, δηλαδή, την υπάρχουσα προωθητική ενέργεια κατάλληλα, για να μεγιστοποιήσει το κέρδος.

Πόσους συνεργάτες χρειάζεσαι για μια διαφήμιση στο διαδίκτυο;

Τελικά πόσοι άνθρωποι χρειάζεται να δουλέψουν για να κάνεις μια πετυχημένη προωθητική ενέργεια στο internet; Η απάντηση εξαρτάται από την πολυπλοκότητα της διαφήμισης, από τα digital media που θα επιλέξεις και τους ρόλους στους οποίους ανταποκρίνεται ο συνεργάτης σου.

Υπάρχουν διάφορα μοτίβα συνεργασίας. Μια επιλογή είναι ένας γραφίστας που θα ασχολείται με τη δημιουργία περιεχομένου και ένας δεύτερος συνεργάτης για την καθημερινή διαχείριση και τις διαφημίσεις.

Μια άλλη επιλογή είναι ένας συνεργάτης να ασχολείται μόνο με τα social media, από τη δημιουργία περιεχομένου μέχρι την υλοποίηση καμπάνιας και τη βελτιστοποίησή της. Και ένας δεύτερος θα ασχολείται αποκλειστικά με διαφημίσεις Google.

Γενικά όμως ένα μοντέλο με δύο συνεργάτες είναι μια καλή επιλογή, τουλάχιστον για την αρχή.

Πόσα χρήματα χρειάζονται για τη σωστή υλοποίηση μιας διαδικτυακής διαφήμισης

Αν και αυτό είναι μια ερώτηση που δεν έχει σωστή απάντηση, μια προσέγγιση είναι δυνατή. Αν είναι η πρώτη σου διαφήμιση καλό θα ήταν να ξεκινήσεις με ένα μικρό ποσό, ώστε να δεις τι δεδομένα θα συλλέξεις.

Μπορείς να επενδύσεις γύρω στα 50 € για social media και από 100 € για διαφημίσεις Google. Φυσικά, τα διαφημιστικά ποσά δεν έχουν ταβάνι. Από εκεί και πέρα, λάβε υπόψιν και τις αμοιβές που θα συμφωνηθούν με τους συνεργάτες που επέλεξες.

Σε κάθε περίπτωση, μη ξεχνάς ότι ο κόσμος τους διαδικτύου είναι δυναμικός και αλλάζει συνεχώς. Παράγοντες που επηρεάζουν τα χρήματα που θα ξοδέψεις σε κάθε διαδικτυακή προώθηση είναι η εποχικότητα, ο ανταγωνισμός, το είδος του προϊόντος, το οικονομικό υπόβαθρο της χώρας, η εξοικείωση του κοινού σου με την τεχνολογία κ.α.

Στο Koalla μπορούμε να σε βοηθήσουμε να επιλέξεις οικονομικούς freelance συνεργάτες και να δοκιμάσεις τις δυνάμεις σου στη digital διαφήμιση. Ζήτησε τώρα προσφορά για την επόμενη καμπάνια σου και αύξησε τις δυνατότητες προβολής της επιχείρησής σου!

18 Ιανουαρίου 2021