Fraud Blocker

Πώς να ξεκινήσω μια online επιχείρηση; [Οδηγός βήμα-βήμα]

Θεματική εικόνα για το πώς να ξεκινήσω online επιχείρηση. Γυναίκα επιχειρηματίας μιλάει στο κινητό ενώ κάθεται σε γραφείο.

Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, η έναρξη μιας διαδικτυακής επιχείρησης έχει γίνει πιο προσιτή και ελκυστική από ποτέ.

Το διαδίκτυο προσφέρει μια τεράστια αγορά και αμέτρητες ευκαιρίες για τους επιχειρηματίες να μετατρέψουν τις ιδέες τους σε κερδοφόρες εταιρείες.

Όμως, εάν σκέφτεσαι και εσύ την είσοδό σου στον κόσμο της επιχειρηματικότητας, είναι ιδιαίτερα πιθανό να αναρωτιέσαι το εξής:

Πώς να ξεκινήσω μια online επιχείρηση;

Σε αυτή την ερώτηση θα απαντήσουμε παρακάτω, οπότε δώσε προσοχή και συνέχισε να διαβάζεις για να δεις βήμα-βήμα πώς μπορείς να ξεκινήσεις το δικό σου διαδικτυακό κατάστημα!

1. Αποφάσισε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που θα προσφέρεις

Αν θέλεις να ανοίξεις επιχείρηση, το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα είναι να αποφασίσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που θα προσφέρεις.

Εντόπισε πού βρίσκεται η κλίση σου και τι δεξιότητες και εμπειρία έχεις για να πάρεις ιδέες για την online επιχείρησή σου. Ακόμα, φρόντισε να βρεις κάτι που σου αρέσει και σε παθιάζει, ώστε να είσαι σίγουρος ότι θα είσαι πάντα δεσμευμένος σε αυτό που κάνεις.

Φρόντισε, επίσης, να εντοπίσεις και τι είναι εκείνο που έχει ανάγκη ο κόσμος, καθώς μπορεί εσύ να παρέχεις ένα εξαιρετικά ποιοτικό προϊόν, ωστόσο να μην πωλείται λόγω του ότι δεν το ζητάει το καταναλωτικό κοινό.

Βρες, λοιπόν, το κενό στην αγορά και, σε συνδυασμό με τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητές σου, κατάληξε στο προϊόν ή στην υπηρεσία που θα προσφέρεις!

2. Φτιάξε ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό σχέδιο (business plan)

Αφού, λοιπόν, έχεις αποφασίσει το προϊόν ή την υπηρεσία που θα λανσάρεις και έχεις απαντήσει οριστικά στην ερώτηση τι επιχείρηση να ξεκινήσω, ήρθε η ώρα για το δεύτερο βήμα της διαδικασίας:

Η κατάρτιση ενός επιχειρηματικού σχεδίου!

Ένα επιχειρηματικό σχέδιο (business plan) χρησιμεύει ουσιαστικά ως ένας οδικός χάρτης για το στήσιμο του διαδικτυακού σου καταστήματος.

Δύο επίσημα ντυμένοι άντρες προσπαθούν να φτιάξουν ένα επιχειρηματικό σχέδιο (business plan).

Περιγράφει τους στόχους, τις στρατηγικές, την αγορά-στόχο, τον προϋπολογισμό, τις εκτιμήσεις εσόδων κ.α., επιτρέποντάς σου να εντοπίσεις τυχόν εμπόδια και να σχεδιάσεις αποτελεσματικότερα τη μελλοντική ανάπτυξη της εταιρείας σου.

Ένα σαφές και καλό επιχειρηματικό σχέδιο, όμως, δεν είναι απαραίτητο και χρήσιμο μόνο για εσένα τον ίδιο αλλά και για την προσέλκυση δυνητικών επενδυτών ή για την εξασφάλιση χρηματοδότησης, εάν χρειαστεί.

3. Διάλεξε ένα καλό όνομα επιχείρησης και domain name

Η επιλογή ονόματος της επιχείρησής σου είναι ένα ακόμα ιδιαίτερα σπουδαίο βήμα.

Με δεδομένο ότι η επιχείρησή σου είναι online, το όνομα που θα επιλέξεις πρέπει να είναι κατάλληλο και διαθέσιμο και για καταχώριση ως επωνυμία επιχείρησης στον ψηφιακό χώρο.

Φρόντισε να διαλέξεις ένα πιασάρικο και αξιομνημόνευτο όνομα που να είναι σχετικό με τον τομέα δραστηριοποίησής σου και εξασφάλισε και το ανάλογο domain name (όνομα χώρου στο διαδίκτυο), ώστε να μπορεί να σε επισκέπτεται το κοινό σου.

4. Δημιούργησε την ιστοσελίδα της επιχείρησης

Από τη στιγμή που η επιχείρησή σου δε θα βρίσκεται σε κτίριο, θα πρέπει κάπως να προβάλλεις τα προϊόντα σου.

Αυτό, φυσικά, θα γίνει μέσω μιας ιστοσελίδας.

Είναι απαραίτητο η ιστοσελίδα σου να έχει ξεκάθαρη δομή, να είναι απλή και κατανοητή και, γενικά, να προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία στον χρήστη, ώστε να του τραβάει την προσοχή άμεσα αλλά και να τον διευκολύνει να βρει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ή να κάνει τις αγορές του.

Μερικές χρήσιμες σχετικές συμβουλές που μπορείς να αξιοποιήσεις για τον σχεδιασμό και τη δημιουργία της ιστοσελίδας σου είναι:

  • Κάνε την πλοήγηση απλή, ξεκάθαρη και φρόντισε να είναι όμοια για όλες τις σελίδες σου.
  • Χρησιμοποίησε γραφικά, ήχο, εικόνα και βίντεο, ώστε να τραβήξεις ευκολότερα την προσοχή του επισκέπτη.
  • Προτίμησε κάποιο ανοιχτόχρωμο φόντο στη σελίδα σου (το καλύτερο για το μάτι είναι το λευκό) και μη χρησιμοποιείς πάνω από 1-2 διαφορετικές γραμματοσειρές.
  • Διευκόλυνε την πραγματοποίηση αγοράς και φρόντισε ο χρήστης να κάνει ελάχιστα κλικ μέχρι την ολοκλήρωση της παραγγελίας του.

5. Ξεμπέρδεψε με όλες τις νομικές υποχρεώσεις

Το επόμενο βήμα της διαδικασίας του πώς να ξεκινήσω μια online επιχείρηση περιλαμβάνει το να ξεμπερδέψεις με όλες τις απαραίτητες νομικές υποχρεώσεις.

Έτσι, θα πρέπει να βρεις και να επικοινωνήσεις με έναν καλό λογιστή ώστε να μάθεις όλα όσα χρειάζεται να κάνεις για τη διαδικασία έναρξης επιχείρησης: τι χρήματα θα χρειαστούν, πώς θα παρέχεις τιμολόγια και αποδείξεις, νομικές και φορολογικές υποχρεώσεις κ.λπ.

6. Αξιοποίησε όλα τα κανάλια marketing

Επαγγελματίας πίνει καφέ στο γραφείο και κοιτά τον υπολογιστή του, στον οποίο φαίνεται η στρατηγική marketing της επιχείρησης.

Μετά και την ολοκλήρωση όλων των νομικών διαδικασιών που απαιτούνται, έρχεται η ώρα για ένα εξαιρετικά σημαντικό κομμάτι της έναρξης της επιχείρησής σου.

Πρόκειται για την προβολή του online καταστήματός σου, με στόχο την αύξηση της ορατότητάς του και την προσέλκυση όλο και περισσότερου κόσμου στην ιστοσελίδα σου.

Πιο συγκεκριμένα, οι σημαντικότερες τεχνικές marketing που μπορείς να εφαρμόσεις για να αυξήσεις την ορατότητα του καταστήματός σου είναι:

Εκμεταλλεύσου τη δύναμη του SEO

Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης (SEO) θα ενισχύσει σημαντικά την ορατότητα της ιστοσελίδας της επιχείρησής σου στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (search engines) και, κυρίως, σε αυτά της Google, που είναι και η δημοφιλέστερη.

Όταν οι δυνητικοί πελάτες σου αναζητούν προϊόντα ή υπηρεσίες στο διαδίκτυο σχετικά με τον τομέα σου ή με όσα προσφέρεις εσύ, ένας καλά βελτιστοποιημένος ιστότοπος είναι πιθανό να εμφανίζεται ψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος θα μπορεί να σε βρίσκει πιο εύκολα, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένες πωλήσεις.

Αν θέλεις να δεις περισσότερα για το τι είναι το SEO, διάβασε το σχετικό άρθρο μας!

Δημιούργησε ένα blog με βελτιστοποιημένα άρθρα

Ένα ακόμα ισχυρό εργαλείο marketing είναι και το blogging, δηλαδή η συστηματική αρθρογραφία γύρω από το επιχειρηματικό σου πεδίο.

Θα χρειαστεί, λοιπόν, να δημιουργήσεις στο site σου ένα blog, στο οποίο θα αρθρογραφείς για θέματα σχετικά με την επιχείρησή σου, τον τομέα σου, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου κ.λπ.

Με τη δημιουργία και δημοσίευση τακτικών ενημερωτικών και ελκυστικών άρθρων, θα καταφέρεις να τραβήξεις το ενδιαφέρον του κοινού, ενώ ταυτόχρονα θα μπορείς να παρουσιάσεις το brand σου ως αυθεντία στον χώρο.

Μάλιστα, εάν τα άρθρα είναι βελτιστοποιημένα βάσει SEO, τότε θα προσελκύσεις ακόμα μεγαλύτερη οργανική επισκεψιμότητα.

Εάν ψάχνεις συγγραφή ποιοτικών άρθρων για το blog σου, βρες στο koalla τον ιδανικό freelancer για σένα!

Αξιοποίησε το social media marketing

Τρεις συνάδελφοι βρίσκονται σε meeting, οργανώνοντας τη στρατηγική social media marketing για την online επιχείρησή τους.

Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης – όπως το Facebook, το Instagram, το Twitter, το LinkedIn, το TikTok κ.α. – συνιστούν εξαιρετικά χρήσιμα εργαλεία για την επέκταση της εμβέλειας της επιχείρησής σου σε ένα ευρύτερο κοινό.

Η καλλιέργεια μιας ισχυρής παρουσίας στα social media θα σου επιτρέψει να επικοινωνείς άμεσα με το κοινό-στόχο και να μοιράζεσαι μαζί του πολύτιμο και ελκυστικό περιεχόμενο, ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητα του brand, ενθαρρύνοντας τη δέσμευση κ.λπ.

Κάθε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης διαθέτει ξεχωριστά πλεονεκτήματα, οπότε καλό θα είναι να επιλέξεις στρατηγικά σε ποιες από αυτές θα δώσεις βάση και θα δημιουργήσεις παρουσία.

Αν θέλεις να μάθεις τα πάντα σχετικά με το τι είναι το social media marketing, διάβασε τον πολύτιμο οδηγό που έχουμε δημιουργήσει για σένα!

Επίσης, αν επιθυμείς να ενισχύσεις την ψηφιακή σου παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, απευθύνσου σε κάποιον freelancer του koalla για επαγγελματική διαχείριση των social media της εταιρείας σου!

Οργάνωσε καμπάνιες αποστολής e-mail

Ακόμα, πολύ σημαντικό είναι να οργανώσεις και να εφαρμόσεις μια στοχευμένη στρατηγική email marketing, για την καλλιέργεια πιο προσωπικών σχέσεων με το κοινό σου.

Με τη δημιουργία ελκυστικών εκστρατειών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα προσφέρουν ουσιαστική αξία στους πελάτες σου, μπορείς να ενισχύσεις τη δέσμευσή τους.

Φρόντισε να στέλνεις τακτικά ενημερωτικά δελτία (newsletters), ενημερώσεις για προσφορές, εκπτώσεις και νέες κυκλοφορίες κ.λπ.

Το email marketing, μάλιστα, επιτρέπει πιο εξατομικευμένη επικοινωνία, κάτι που ενισχύει σημαντικά τα ποσοστά μετατροπής (conversion rate).

Για κορυφαίας ποιότητας υπηρεσίες email marketing για την επιχείρησή σου, βρες στο koalla τον freelancer που σου ταιριάζει και οργάνωσε αποτελεσματικές εκστρατείες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου!

Επένδυσε στην ψηφιακή διαφήμιση

Η ψηφιακή διαφήμιση αποτελεί μια γρήγορη προσέγγιση για την ενίσχυση της προβολής της διαδικτυακής επιχείρησής σου.

Τα Google Ads αλλά και οι διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook Ads) επιτρέπουν ακριβή δημογραφική στόχευση, στόχευση βάσει ενδιαφερόντων κ.α.

Καθόρισε, λοιπόν, ένα budget, δημιούργησε συναρπαστικά διαφημιστικά κείμενα και οπτικό υλικό και παρακολούθησε στενά τις διαφημιστικές καμπάνιες για την περαιτέρω βελτιστοποίηση των επιδόσεών τους.

Οι ψηφιακές διαφημίσεις προσφέρουν άμεση προβολή στο κοινό στο οποίο απευθύνεσαι.

Για να ενισχύσεις τις πωλήσεις της εταιρείας σου, επένδυσε άμεσα σε ποιοτικές καμπάνιες Google Ads!

Πώς να ξεκινήσω μια online επιχείρηση – Σύνοψη

Η έναρξη μιας διαδικτυακής επιχείρησης μπορεί να αποδειχθεί ένα ιδιαίτερα επικερδές εγχείρημα, όταν προσεγγίζεται με προσεκτικό σχεδιασμό και αφοσίωση.

Πλέον δε χρειάζεται να αναρωτιέσαι πώς να ξεκινήσεις μια online επιχείρηση, καθώς είδαμε όλα τα βασικά βήματα που πρέπει να κάνεις για να ολοκληρώσεις τη διαδικασία και να μπεις κι εσύ στον κόσμο της online επιχειρηματικότητας.

Για την επαγγελματική ψηφιακή προώθηση της επιχείρησής σου, αξιοποίησε εξαιρετικές τις υπηρεσίες digital marketing που προσφέρει το koalla!

08/12/2023