Fraud Blocker

Πώς να ξεκινήσω να γράφω άρθρα – 10 απλά βήματα

πώς να ξεκινήσω να γράφω άρθρα σε blog 10 απλά βήματα, επιφάνεια γραφείου με laptop, κούπα καφέ, κινητό, βάζο με λουλούδια

Αναρωτιέσαι «πώς να ξεκινήσω να γράφω άρθρα»; Έχεις κλίση στη συγγραφή κειμένων και προβληματίζεσαι για το πώς θα μπορούσες να αρχίσεις το copywriting;

Τα τελευταία χρόνια το blogging στην Ελλάδα έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα, ενώ θα έλεγε κανείς πως όσοι ασχολούνται με blogs ασχολούνται με ένα είδος δημοσιογραφίας.

Τα πράγματα είναι απλά αρκεί να έχεις όρεξη και θέληση να κάνεις την κατάλληλη έρευνα, να επιμεληθείς αρκετά το κείμενό σου και να προσαρμοστείς στις … απαιτήσεις του digital marketing!

Έτσι, θα έχεις εύκολα πολλά επιτυχημένα blog posts!

Πάμε, όμως, αμέσως να δούμε παρέα 10 απλά βήματα, για να ξεκινήσεις να γράφεις άρθρα σε blog!

Πώς να ξεκινήσεις να γράφεις άρθρα

1. Βρες ένα καλό θέμα

Για να είναι επιτυχημένο ένα άρθρο, θα πρέπει να το διαβάσουν πολλοί χρήστες. Άρα, αυτό που έχεις να κάνεις είναι να επιλέξεις ένα “πιασάρικο” θέμα, που το αναζητά πολύς κόσμος.

Ή με πιο απλά λόγια, μια δημοφιλή αναζήτηση.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι και πολλά διαθέσιμα εργαλεία, που θα κάνουν πιο εύκολη την εύρεση του κατάλληλου θέματος.

Αρχικά, μπορείς να ξεκινήσεις με την αναζήτηση στο Google Search και μάλιστα, με τη λειτουργία της αυτόματης συμπλήρωσης, η οποία ενεργοποιείται, όταν αρχίσεις να πληκτρολογείς κάτι στην μπάρα αναζήτησης.

Ακόμη, οι συναφείς αναζητήσεις κάτω από τα αποτελέσματα της Google για το keyword το οποίο έχεις στοχεύσει, αποτελούν παρόμοια με το δικό σου ερωτήματα – όρους αναζήτησης.

Αυτές λοιπόν οι αναζητήσεις, μπορούν να είναι καλά πιθανά θέματα για το blog σου.

Aν πάλι θες να κάνεις μια πιο εξειδικευμένη έρευνα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις πέρα από το Google Search, τα Social Media ανταγωνιστών, το Google Trends ή εργαλεία εύρεσης λέξεων – κλειδιών, δωρεάν ή επί πληρωμή.

Επίσης, αν δεν έχεις ακόμη το δικό σου blog, ρίξε μια ματιά στο άρθρο μας για το τι είναι το blog και πώς δημιουργείς το δικό σου.

Νεαρός χαμογελαστός άντρας ακουμπά σε επιφάνεια γραφείου και γράφει άρθρο σε blog στο laptop

2. Εξασφάλισε έναν επιτυχημένο τίτλο άρθρου στο blog σου

Το πώς θα διατυπώσεις το κεντρικό σου θέμα έχει μεγάλη σημασία.

Δεν αρκεί επομένως μόνο να βρεις ένα καλό θέμα. Πρέπει σίγουρα να το εκφράσεις και με έναν πολύ “δυνατό” τίτλο φωτιά!

Μ’ έναν τίτλο ενημερωτικό αλλά και παρακινητικό!

Μη φοβηθείς να χρησιμοποιήσεις υπερβολικές λέξεις, όπως ο “απόλυτος οδηγός” και μην ξεχάσεις να εντάξεις στον τίτλο τη βασική λέξη – κλειδί.

Δηλαδή το θέμα για το οποίο γράφεις.

Πολλές φορές θα διαπιστώσεις πως οι χρήστες πληκτρολογούν αυτό που ψάχνουν στο ίντερνετ με ερωτήματα, π.χ. «πώς να γράψω ένα άρθρο στο blog».

Επομένως, ο τίτλος θα μπορούσε να είναι ο ίδιος ένα ερώτημα ή και μια αριθμημένη λίστα, π.χ. “10 Bήματα για να γράψω άρθρο.”

3. Ενημερώσου καλά για το θέμα που γράφεις

Προτού ξεκινήσεις να γράφεις ένα θέμα, φρόντισε να ψάξεις σε ποια σημεία του επικεντρώνονται άλλα άρθρα που εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις της μηχανής αναζήτησης.

Αν δε γνωρίζεις καλά το περιεχόμενο του θέματός σου, μπορείς να ενημερωθείς πρώτα καλά, και στη συνέχεια να προχωρήσεις στη συγγραφή του κειμένου.

Mε τον τρόπο αυτό θα έχεις σταδιακά ένα ιστολόγιο με πολλά χρήσιμα για το κοινό άρθρα.

4. Αποφάσισε από νωρίς την έκταση του κειμένου

Ένα καλό άρθρο συνήθως είναι πάνω από 500 λέξεις, ενώ οι πιο έμπειροι μπορούν να συντάξουν άνετα και ένα άρθρο 700 – 1000 ή και παραπάνω λέξεων.

Η έκταση εξαρτάται κάπως και από το θέμα, καθώς κάποια θέματα προσφέρονται για μεγάλο περιεχόμενο.

Ένα μικρό άρθρο, βγαίνει σύντομα και με αυτό μπορείς να ανανεώνεις εύκολα και γρήγορα το περιεχόμενο του μπλογκ (blog) σου.

Απ’ την άλλη, όσο πιο μεγάλο το άρθρο, τόσες πιο πολλές ευκαιρίες έχεις να παρέχεις χρήσιμες πληροφορίες στους χρήστες.

Και φυσικά, πιο πολλές πιθανότητες να μείνουν περισσότερο χρόνο στην ιστοσελίδα σου και περισσότερο “χώρο” για να εντάξεις περισσότερα keywords.

Νεαρή χαμογελαστή κοπέλα γράφει online άρθρο σε blog και κρατά σημειώσεις σε σημειωματάριο

5. Φτιάξε τη δομή του κειμένου σου με αρχή – μέση – τέλος

Αφού έχεις καταλήξει στην έκταση του κειμένου, μπορείς να αποφασίσεις πώς θα το αναπτύξεις.

Εδώ ισχύουν όσα άκουγες και στα σχολικά χρόνια για την έκθεση. Το άρθρο σου πρέπει να είναι καλά δομημένο, για να διαβάζεται εύκολα.

Φτιάξε το σχεδιάγραμμα του με αρχή – πρόλογο, μέση – κύριο θέμα και τέλος – επίλογο. Χώρισε το θέμα σε υποενότητες και βάλε υπότιτλους με σχετικά θέματα.

Έτσι, ο λόγος θα είναι πιο ξεκούραστος, πιο σαφής και πιο εύκολα αναγνώσιμος από τους χρήστες.

Προσοχή όμως!

Μην ξεκινάς να γράφεις από τον πρόλογο αλλά ούτε και από τον επίλογο. Ξεκίνα από το κυρίως θέμα και συνέχισε με τον επίλογο.

Αφού έχεις ολοκληρώσει την ανάπτυξή του θέματος, μπορείς να δώσεις στους αναγνώστες έναν περιεκτικό και ελκυστικό πρόλογο για το τι ακριβώς θα διαβάσουν παρακάτω.

Γιατί σου προτείνουμε αυτή την τακτική;

Γιατί γράφοντας ένα άρθρο υπάρχει η περίπτωση να αλλάξεις λίγο ή πολύ τα σημεία που θα αναπτυχθούν σε αυτό και να κάνεις αλλαγές στο αρχικό σου πλάνο.

Άρα, ξεκινάμε με το κύριο θέμα, προχωράμε στον επίλογο και αφήνουμε για το τέλος τον πρόλογο.

6. Βελτιστοποίησε το κείμενο σου & πρόσθεσε links

Το Search Engine Optimization (SEO) ή αλλιώς βελτιστοποίηση είναι η τεχνική του ψηφιακού μάρκετινγκ που αποσκοπεί στην υψηλότερη κατάταξη της ιστοσελίδας στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα στην αύξηση της επισκεψιμότητας του website σου.

Χρησιμοποίησε title tag, meta description καθώς και λέξεις – κλειδιά μέσα στο κείμενο.

Επίσης, πρόσθεσε και internal links.

Συνδέσμους δηλαδή που θα οδηγούν σε άλλα σημεία του site παρατείνοντας τον χρόνο παραμονής του χρήστη σε αυτό.

Να ξέρεις ότι το SEO είναι μία τεχνική που χρησιμοποιούν και οι επαγγελματίες copywriters και αξίζει να μάθεις να χρησιμοποιείς κι εσύ.

7. Βάλε ενδιαφέρουσες εικόνες

Βάλε ελκυστικές και “δυνατές” εικόνες που θα “σπάνε” τη ροή του κειμένου.

Γιατί;

Μα φυσικά γιατί ζούμε στην εποχή της εικόνας.

Οι χρήστες έχουν συνηθίσει να βλέπουν περισσότερο εικόνες παρά κείμενο στον ψηφιακό κόσμο.

Έτσι, η εικόνα – ως κάτι πολύ οικείο στον ανθρώπινο εγκέφαλο – προκαλεί στιγμιαία θετικά συναισθήματα, αλλά και ενδιαφέρον, για να συνεχιστεί η ανάγνωση του άρθρου.

Διάλεξε με προσοχή τη χαρακτηριστική εικόνα του κειμένου σου, καθώς είναι αυτή που θα εμφανίζεται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, πριν οι χρήστες κάνουν κλικ για να διαβάσουν το άρθρο σου.

Άρα, σκέψου τη χαρακτηριστική εικόνα σαν ένα μέσο παρακίνησης των χρηστών για να διαβάσουν αυτό που έχεις γράψει.

Και τις υπόλοιπες εικόνες του άρθρου, σαν έναν παράγοντα που επηρεάζει τον χρόνο παραμονής των χρηστών στο site.

8. Κάνε μορφοποίηση στο κείμενο

Νεαρή χαμογελαστή κοπέλα blogger γράφει άρθρο σε blog στο ίντερνετ και κρατά σημειώσεις σε σημειωματάριο

Η μορφοποίηση του κειμένου απαιτεί χρόνο, καθώς περιλαμβάνει πολλά.

Αρχικά, το άρθρο σου δε θα πρέπει να έχει γραμματικά, συντακτικά ή ορθογραφικά λάθη.

Ακόμη, κάτι που γίνεται συχνά, δεν το καταλαβαίνει πάντα ο αρθρογράφος την ώρα που συντάσσει το κείμενο, αλλά κουράζει τον αναγνώστη, είναι η επανάληψη ίδιων λέξεων.

Το ύφος είναι κάτι που επίσης πρέπει να προσέξεις, αφού βέβαια σκεφτείς το κοινό στο

οποίο απευθύνεσαι.

Η χρήση β’ προσώπου, ενικού ή πληθυντικού ανάλογα με το είδος του κοινού, δημιουργεί πιο οικεία αίσθηση, ενώ προσθέτει αμεσότητα.

Ο αναγνώστης νιώθει σαν να του μιλάει κάποιος φίλος και έτσι, νιώθοντας πιο φιλικά, διαβάζει το άρθρο και ασυνείδητα επηρεάζεται παραπάνω.

Για να νιώθει, όμως, οικεία ο αναγνώστης, θα πρέπει να έχεις στον νου σου, όταν γράφεις το άρθρο, πως απευθύνεσαι σε κάποιον που δε γνωρίζει καθόλου το θέμα.

Τι σημαίνει αυτό;

Σημαίνει πως το λεξιλόγιο και το ύφος σου πρέπει να είναι… όσο πιο απλά γίνεται!

Εκτός από αυτά, κάτι που παίζει μεγάλο ρόλο στην εικόνα του άρθρου είναι το κενό διάστημα.

Φρόντισε να αφήνεις κενό διάστημα μεταξύ των παραγράφων, όπως και οι παράγραφοι σου να μην έχουν πάνω από 3 – 4 σειρές με μικρές περιεκτικές προτάσεις.

9. Χρησιμοποίησε την τεχνική επίκλησης στο συναίσθημα

Ένα τέχνασμα που το χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι ρήτορες είναι η επίκληση στο συναίσθημα.

Χρησιμοποίησε λέξεις, φράσεις, ιστορίες ή παραδείγματα που είναι δυνατά να “αγγίξουν” συναισθηματικά τον αναγνώστη.

Έτσι, κεντρίζεις το ενδιαφέρον του και τον κάνεις ίσως να ταυτιστεί και να διαβάσει όλο το άρθρο.

Για παράδειγμα, κάποιες φράσεις επίκλησης στο συναίσθημα είναι οι εξής: «Ιδέες για ένα αξέχαστο δώρο» ή «Πώς να απογειώσεις την αισθητική του σπιτιού σου».

Άνθρωπος blogger γράφει άρθρο blog σε laptop σε ξύλινη επιφάνεια γραφείου

10. Κάνε τρεις τελικούς ελέγχους

Αναφερόμαστε σε τελικούς ελέγχους και όχι σε έναν τελικό έλεγχο, καθώς δυστυχώς πολλά λάθη δεν είναι ορατά με μία μόνο τελική ανάγνωση του άρθρου.

Ειδικά, αν ελέγξεις το κείμενο, αμέσως μετά την ολοκλήρωσή του, το πιο πιθανό είναι να σου ξεφύγουν πολλά.

Αυτό που προτείνουμε, λοιπόν, εμείς μετά τη συγγραφή του κειμένου είναι:

Να κάνεις ένα διάλειμμα και στη συνέχεια να κάνεις τρεις αργούς ελέγχους του κειμένου διορθώνοντας τα απαραίτητα σημεία.

Μετά από αυτό το βήμα, λοιπόν, μπορείς να προχωρήσεις στη δημοσίευση του άρθρου σου!

Συνοψίζοντας: Πώς θα γράψεις το καλύτερο ή το πρώτο σου άρθρο στο ίντερνετ

1. Διάλεξε ένα καλό θέμα για το άρθρο σου

2. Γράψε έναν τίτλο “φωτιά” και στους υπότιτλους βάλε όρους – φράσεις που ανήκουν σε δημοφιλείς αναζητήσεις.

3. Ενημερώσου καλά για το θέμα, πριν ξεκινήσεις να το γράφεις.

4. Αποφάσισε την έκταση του κειμένου.

5. Σχεδίασε τη δομή του άρθρου – Ξεκίνα από το κύριο θέμα, συνέχισε με τον επίλογο και τέλος, γράψε τον πρόλογο

6. Βελτιστοποίησε το κείμενο – Πρόσθεσε internal links

7. Βάλε εικόνες

8. Αφιέρωσε χρόνο στη μορφοποίηση

9. Χρησιμοποίησε επίκληση στο συναίσθημα

10. Έλεγξε το άρθρο σου τρεις φορές, πριν το δημοσιεύσεις

Φτάνοντας στο τέλος του άρθρου μας, ελπίζουμε να απαντήσαμε πλήρως στο ερώτημα σου «πώς να ξεκινήσω να γράφω άρθρα».

Ακολούθησε τα παραπάνω βήματα σαν οδηγό συγγραφής άρθρων σε blog και σταδιακά θα δεις το κοινό, καθώς και τη θέση των άρθρων σου, να ανεβαίνουν.

Χρειάζεσαι βοήθεια με τα άρθρα του blog σου;

Ρίξε μια ματιά στις υπηρεσίες συγγραφής άρθρου και βρες τον ιδανικό κειμενογράφο για να γράψει τα κατάλληλα για σένα blog posts.

17/12/2021