Fraud Blocker

Εταιρική ταυτότητα: Τι περιλαμβάνει και πώς να τη σχεδιάσεις

Θεματική εικόνα για το τι περιλαμβάνει η εταιρική ταυτότητα. Γυναίκα κρατά βιβλίο με έννοιες σχετικές με επιχειρήσεις.

Εάν σχεδιάζεις να δημιουργήσεις ή έχεις ήδη επιχείρηση, θα σου είναι ιδιαίτερα χρήσιμο να μάθεις τα πάντα για την εταιρική ταυτότητα: τι περιλαμβάνει, πώς να τη σχεδιάσεις σωστά, κ.λπ.

Αρχικά, θα σου πούμε ότι πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για κάθε επιχείρηση και είναι απαραίτητο να δώσεις την κατάλληλη προσοχή στη δημιουργία και τον σχεδιασμό της.

Ας μην καθυστερούμε άλλο, όμως, και πάμε αμέσως να δούμε τι είναι η εταιρική ταυτότητα!

Τι είναι η εταιρική ταυτότητα

Εταιρική ταυτότητα (corporate identity) αποκαλείται το σύνολο των οπτικών στοιχείων που συνθέτουν την εικόνα μιας επιχείρησηςκαι που την κάνουν – ουσιαστικά – να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες.

Για να το πούμε πιο απλά, η εταιρική ταυτότητα (ή εταιρικό ID) είναι το κύριο μέσο επικοινωνίας με τους πελάτες, με βάση το οποίο αυτοί αναγνωρίζουν και «συνομιλούν» με την επιχείρησή σου.

Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του συνολικού branding, δηλαδή της στρατηγικής χτισίματος και ενίσχυσης της αναγνωρισιμότητας του brand μέσα από πολλές διαφορετικές και συντονισμένες ενέργειες.

Συνοπτικά, αυτά που πρέπει να αποτυπώνονται στην εταιρική ταυτότητα είναι:

  • η κουλτούρα, οι αξίες και η φιλοσοφία της επιχείρησής σου,
  • η στρατηγική της,
  • οι στόχοι, το όραμα και η αποστολή της,
  • το τι τη διαφοροποιεί από τις υπόλοιπες.

Τι περιλαμβάνει η εταιρική ταυτότητα

Και αφού δώσαμε τον ορισμό, τώρα σειρά έχει να δούμε το τι περιλαμβάνει η εταιρική ταυτότητα.

Πολλά και διάφορα είναι τα στοιχεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη, προκειμένου να θεωρηθεί επιτυχημένος ο σχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας.

Πάμε, λοιπόν, να δούμε τα πιο βασικά από αυτά τα στοιχεία που – τελικά – θα δημιουργήσουν μια ελκυστική και αποτελεσματική εταιρική εικόνα για την επιχείρησή σου.

1. Λογότυπο

Γυναίκα επαγγελματίας σχεδιάζει λογότυπο για εταιρική ταυτότητα σε τάμπλετ.

Το επιτυχημένο και σωστό λογότυπο πρέπει να είναι απλό, κατανοητό, αξιομνημόνευτο, μοναδικό, διαχρονικό, να προκαλεί συναισθήματα, κ.ά.

Και είναι αυτό που θα κάνει την επιχείρησή σου να «κολλήσει» στο μυαλό του κόσμου – όπως ακριβώς το κάνει η Apple με το δαγκωμένο μήλο ή η Adidas με τις τρεις παράλληλες γραμμές.

Κι αυτό, επειδή αποτελεί το ισχυρότερο οπτικό μέσο της εταιρικής ταυτότητας.

Ο σχεδιασμός λογοτύπου, λοιπόν, παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη σύνθεση του corporate identity, μιας και το logo της επιχείρησής σου θα βρίσκεται κυριολεκτικά παντού:

Στην ιστοσελίδα σου, στα social media, στα εταιρικά έντυπα, στις επαγγελματικές κάρτες, κ.λπ.

Αν, λοιπόν, θέλεις να κάνεις την επιχείρησή σου να ξεχωρίζει, η δημιουργία ενός μοναδικού και ελκυστικού λογοτύπου είναι από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να σκεφτείς.

Γαλάζιο banner όπου αναγράφεται η υπηρεσία του σχεδιασμού λογοτύπου (logo design) του koalla.

2. Web design και γραφιστικά

Με δεδομένη, πλέον, την ολοκληρωτική σχεδόν κυριαρχία του digital, μια ιστοσελίδα έχει τεράστια αξία για τις σύγχρονες επιχειρήσεις.

Αποτελεί ουσιαστικά την ψηφιακή βιτρίνα της εταιρείας σου, οπότε είναι απαραίτητο να ενσωματώνονται σε αυτή όλα εκείνα τα ψηφιακά, οπτικά στοιχεία, που θα την κάνουν ξεχωριστή και που θα χαρακτηρίζουν συνολικά το brand σου.

Ο σχεδιασμός της εταιρικής ιστοσελίδας, λοιπόν, θα πρέπει να είναι τέτοιος, ώστε να περιλαμβάνει και να συνθέτει αρμονικά τα εταιρικά χρώματα, τις γραμματοσειρές, τις εικόνες, τα animations, κ.λπ.

Μπλε banner όπου προωθείται η υπηρεσία του σχεδιασμού εταιρικής ιστοσελίδας του koalla.

3. Επαγγελματικές κάρτες

Δύο άντρες επαγγελματίες ανταλλάζουν επαγγελματικές κάρτες για την ενίσχυση της εταιρικής ταυτότητας των επιχειρήσεών τους.

Αν αναρωτιέσαι τι άλλο μπορεί να περιλαμβάνει μια εταιρική ταυτότητα και το μυαλό σου πήγε στον σχεδιασμό επαγγελματικών καρτών, τότε έπεσες μέσα!

Όσο και να κυριαρχούν τα ψηφιακά περιβάλλοντα, το χαρτί θα διατηρεί πάντα την αξία του και θα υπάρχει η ανάγκη για έντυπα οπτικά στοιχεία.

Τέτοια είναι και οι επαγγελματικές κάρτες, οι οποίες πρέπει να διακρίνονται από ελκυστικό design, το οποίο πρέπει σε κάθε περίπτωση να συμβαδίζει με το γενικότερο design της επιχείρησής σου και να αποτυπώνει τη φιλοσοφία της.

Αν θέλεις να μάθεις πώς πρέπει να είναι μια σωστή επαγγελματική κάρτα, διάβασε τον σχετικό οδηγό μας.

Γαλάζιο διαφημιστικό banner όπου αναγράφεται η υπηρεσία του σχεδιασμού επαγγελματικής κάρτας του koalla.

4. Συσκευασία προϊόντων

Μια ακόμα απάντηση που μπορεί να μην περίμενες στο τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας είναι και το κομμάτι της συσκευασίας των προϊόντων.

Τα υλικά κατασκευής της συσκευασίας, τα χρώματα, ο σχεδιασμός, καθώς και το σχήμα της, αποτελούν όλα χαρακτηριστικά που μπορούν να κάνουν τα προϊόντα σου να ξεχωρίζουν.

Πέρα από την ασφάλεια και τη σωστή διατήρησή τους, λοιπόν, η συσκευασία μπορεί να παίξει σπουδαίο ρόλο όσον αφορά την προσέλκυση του κόσμου.

5. Email Newsletter

Το τελευταίο πράγμα της λίστας μας έχει να κάνει με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και το email newsletter.

Η προώθηση της επιχείρησής σου μπορεί να γίνει πολύ αποτελεσματικά μέσω των τακτικών ενημερωτικών δελτίων που θα στέλνεις στους υπάρχοντες ή μελλοντικούς πελάτες σου.

Ωστόσο, αυτά τα email δεν μπορούν να είναι άχρωμα, άοσμα, άγευστα και εν τέλει, αδιάφορα. Αντίθετα, θα είναι εξαιρετικά πολύτιμο να είναι όμορφα σχεδιασμένα, ακολουθώντας το συνολικό design της επιχείρησής σου.

Χρώματα, γραμματοσειρές, εικόνες, το λογότυπο κ.λπ., θα πρέπει να ακολουθούν τα επιλεγμένα σχεδιαστικά πρότυπα της εταιρείας και να είναι ευδιάκριτα στα emails, προκειμένου να δείχνουν επαγγελματισμό, αλλά και να αποτυπώνουν ξεκάθαρα την εταιρική ταυτότητα.

Γενικά, μια στοχευμένη στρατηγική email marketing θα βοηθήσει σε τεράστιο βαθμό την επιχείρησή σου, οπότε καλό θα είναι να τη βάλεις στο πρόγραμμα!

Μπλε banner που ενημερώνει για την υπηρεσία του σχεδιασμού email marketing στρατηγικής του koalla.

Βασικά στοιχεία design για εταιρική ταυτότητα

Σχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας από επαγγελματία. Σχεδιάζει τη διάρθρωση και διαλέγει τα χρώματα ενός site.

Όσον αφορά το κομμάτι αποκλειστικά του design της εταιρικής ταυτότητας, αυτό περιλαμβάνει κάποια πολύ συγκεκριμένα στοιχεία.

Αυτά τα στοιχεία είναι καθοριστικά για τη σωστή ανάπτυξη και σχεδίαση της εταιρικής ταυτότητας, οπότε χρειάζεται να δώσεις τεράστια προσοχή σε:

  • Γραμματοσειρές

Η γραμματοσειρά είναι ένα από τα βασικότερα στοιχεία του design της εταιρικής ταυτότητας και συνολικά της επιχείρησής σου, καθώς απεικονίζεται στα κείμενα της ιστοσελίδας σου, στα εταιρικά φυλλάδια κ.λπ.

Γι’ αυτό, η επιλογή γραμματοσειράς έχει μεγάλη αξία, μιας και, ανάλογα με τον τύπο της, μπορείς να μεταδώσεις στον αναγνώστη και διαφορετική αίσθηση.

Υπάρχουν γραμματοσειρές που εκπέμπουν σοβαρότητα, κύρος, επισημότητα, οικειότητα, ζεστασιά, παιχνιδιάρικη διάθεση κ.α. Οπότε σκέψου καλά και διάλεξε ποια ταιριάζει περισσότερο στο brand σου.

  • Χρώματα

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υποτιμήσεις την επιλογή χρώματος. Η διαδικασία δεν είναι τόσο απλή και δεν έχει να κάνει τόσο με το προσωπικό σου γούστο.

Κάθε χρώμα συμβολίζει και μια ιδέα ή έννοια ή εκπέμπει ένα διαφορετικό συναίσθημα, κάτι που κάνει πολύ πιο εύκολη τη σύνδεση του κοινού με την εταιρεία σου.

Ενδεικτικά:

  • Μπλε = εμπιστοσύνη, σταθερότητα
  • Κόκκινο = πάθος, αποφασιστικότητα
  • Μωβ = πολυτέλεια
  • Πράσινο = ηρεμία, αρμονία
  • Ροζ = τρυφερότητα, θηλυκότητα
  • Κίτρινο = ευτυχία, παιχνίδισμα
  • Σχήματα

Άλλο ένα βασικό στοιχείο design αποτελούν τα σχήματα, τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν συνειρμούς με διαφορετικές κάθε φορά ιδιότητες και χαρακτηριστικά.

Για παράδειγμα, η επιλογή στρόγγυλων σχημάτων (σε γραμματοσειρές και σε οποιοδήποτε άλλο οπτικό στοιχείο) εκπέμπει ενότητα και αγάπη, ενώ τα τετράγωνα έχουν συνδεθεί με τη δύναμη, την αποτελεσματικότητα και την αξιοπιστία.

Γιατί είναι σημαντική η εταιρική ταυτότητα για την επιχείρησή σου

Η εταιρική ταυτότητα έχει τεράστια σημασία για κάθε σύγχρονη επιχείρηση και τα οφέλη που θα κερδίσεις θα σε αποζημιώσουν.

Τι κάνει, όμως, τόσο σημαντικό και χρήσιμο το εταιρικό ID;

  • Σε διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό και κάνει το brand σου ξεχωριστό,
  • Σε συνδέει αποτελεσματικά με το κοινό σου, το οποίο θα σε θυμάται πάντα,
  • Δημιουργεί μια ισχυρή σχέση με το κοινό, ξυπνώντας του συναισθήματα και επηρεάζοντας τη διάθεσή του.

Τι περιλαμβάνει η εταιρική ταυτότητα – Συμπερασματικά

Είδαμε, λοιπόν, τι είναι και τι περιλαμβάνει η εταιρική ταυτότητα, όπως και το πόσο σημαντική είναι για την επιχείρησή σου.

Έτσι, γνωρίζεις, πλέον, όλα όσα χρειάζεσαι προκειμένου να δημιουργήσεις μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική εταιρική ταυτότητα, η οποία θα συμβάλει στην εδραίωση, αλλά και την ενίσχυση της εταιρείας σου.

Αν νιώθεις ότι έχεις κάποια ανάγκη, μη χάνεις χρόνο: βρες την υπηρεσία που χρειάζεσαι και ζήτα προσφορά, ώστε να διαλέξεις τον πιο ταιριαστό συνεργάτη!

27/01/2023