Fraud Blocker

SEO: Κάνε το e-shop σου το Νo1 εργαλείο σου

Έχεις σκεφτεί ποτέ πώς θα κάνεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα πιο ενεργό και πιο κερδοφόρο; Αν έχεις δημιουργήσει ένα e-shop, ήρθε η στιγμή να ανακαλύψεις τις μοναδικές του δυνατότητες.Αν θέλεις να απογειώσεις την επιχείρησή σου , το SEO είναι εδώ για σένα.

Όπως μάλλον ήδη γνωρίζεις, το διαδίκτυο μπορεί να σε βοηθήσει να αυξήσεις τις πωλήσεις σου, να απευθυνθείς σε περισσότερες αγορές και να μεγαλώσεις τους τζίρους σου. Η βελτιστοποίηση σε μηχανές αναζήτησης, αλλιώς και SEO, είναι οπρωταγωνιστής σε αυτό το παιχνίδι, αρκεί να μάθεις πώς πρέπει να τoεκμεταλλευτείς υπέρ σου.

Τι είναι το SEO;

Στο website της Moz αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι “SEO, ή αλλιώς Search Engine Optimization, είναι η πρακτική της αύξησης της ποσότητας και της ποιότητας του traffic στην ιστοσελίδα, μέσω οργανικών αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης.”

Τι ακριβώς όμως είναι το SEO; Ουσιαστικά αυτό που συμβαίνει με κάθε website ή e-shop που είναι ενεργό στο διαδίκτυο, είναι ότι σκανάρεται περιοδικά από αυτοματοποιημένο σύστηματων μηχανών αναζήτησης, όπως είναι και η Google.

Αυτό γίνεται ώστε οι μηχανές αναζήτησης να γνωρίζουν το περιεχόμενο των σελίδων, και να το εμφανίζουν όταν κάποιος χρήστης πληκτρολογήσει μια λέξη ή φράση σχετική με το περιεχόμενο αυτό.

Για παράδειγμα αν σε ιστοσελίδα σου ανιχνευτεί περιεχόμενο με είδη διακόσμησης, την επόμενη φορά που έναν χρήστης αναζητήσει τον όρο «διακόσμηση σπιτιού» έχεις κάποιες πιθανότητες να εμφανιστείς στη λίστα επιλογών. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει να επισκεφθεί τη σελίδα σου και να περιηγηθεί σε αυτήν.

Πώς λειτουργεί;

“Πώς θα βγω στην πρώτη σελίδα της Google;”

Είναι η ερώτηση που αφορά όλα τα e-shops και τα websites. Αρχικά θα πρέπει να διασφαλίσεις κάποια ζητήματα καίριας σημασίας. Τέτοια  θέματα μπορεί να είναι το πόσο αργεί να φορτώσει η σελίδα, τα σπασμένα URLs και διάφορα άλλα τεχνικά θέματα που μπορεί να προκύψουν σε ένα website.

Έπειτα, θα χρειαστεί να δεις πώς θα χειριστείς το on page και off page SEO.

On page SEO

Αυτό περιλαμβάνει το περιεχόμενο κάθε σελίδας ενός siteή ενός e-shop. Οι φωτογραφίες των προϊόντων σου, για παράδειγμα, θα πρέπει να πληρούν κάποιες προϋποθέσεις. Θα πρέπει τα ονόματα των αρχείων, τα alt-texts και οι λεζάντες να αντικατοπτρίζουν το θέμα.

Τα κείμενα και οι περιγραφές προϊόντων έχουν συγκεκριμένη δομή και οργάνωση. Τα Title Tags και τα Meta Tags είναι σημαντικά και θα πρέπει να ακολουθούν τους κανόνες βελτιστοποίησης, βοηθώντας στην ανεύρεση των σελίδων σου.

Κάτι που ενδυναμώνει πολύ την προσπάθειά σου είναι η δημιουργία ενός blog της επιχείρησης μέσα στον ήδη υπάρχοντα ιστότοπο.

Με το blog μπορείς να έχεις περισσότερο κείμενο και λέξεις-κλειδιά που αφορούν τις αναζητήσεις των χρηστών. Πάντα όμως να θυμάσαι να μη το παρακάνεις με υπερβολικά πολλά keywords. Το λεγόμενο keyword stuffing είναι ένας βασικός λόγος να σε «τιμωρήσουν» οι μηχανές αναζήτησης και να σε μεταθέσουν αρκετές θέσεις χαμηλότερα.

Τα blog posts επίσης πρέπει να έχουν μια συγκεκριμένη δομή με τίτλους και meta descriptions που ακολουθούν τους SEO κανόνες.

Έτσι, από τη μια προσφέρεις κάποιες συμβουλές σε αναγνώστες, πχ σχετικά με τη χρήση των προϊόντων σου, αλλά ενισχύεις και την πιθανότητα να ανέβεις θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όσο πιο ψηλά στα αποτελέσματα εμφανίζεσαι τόσο περισσότεροι δυνητικοί πελάτες θα δούνε και ενδεχομένως θα επισκεφθούνε το e-shop σου.

Off page SEO

Εδώ περιλαμβάνονται οι ενέργειες που συμβαίνουν έξω από τον ιστότοπο. Είναι δηλαδή συνδέσεις (ή αλλιώς backlinks) από άλλες ιστοσελίδες προς τις δικές σου. Αυτό μπορεί να συμβεί όταν έχεις χρήσιμο περιεχόμενο, όταν κάνεις guest blogging σε άλλα blogs, με διάφορα advertorials κ.α.

Για τους αλγορίθμους των μηχανών αναζήτησης, οι συνδέσεις αυτές μετράνε προς όφελός σου. Όχι όμως όλες. Τα websites με υψηλό domain authority συνεισφέρουν θετικά, ενώ sites που δεν είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμα ή χαρακτηρίζονται αναξιόπιστα μπορεί να επιφέρουν κακά για σένα αποτελέσματα. Οπότε διάλεξε με σύνεση πώς θα κινηθείς με το offpage SEO.

Γιατί να επενδύσεις στο SEO

Η συνεχής βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης με συνέπεια και μεθοδολογία μπορεί να σου χαρίσει μέχρι και την πρώτη θέση στο ranking των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Είναι με λίγα λόγια το εργαλείο σου , ώστε να γίνει η επιχείρησή σου δημοφιλής, να κερδίσεις νέους πελάτες και να αυξήσεις το τζίρο σου.

Το καλύτερο της υπόθεσης είναι ότι για να το κάνεις αυτό δεν χρειάζεται να δώσεις χρήματα στις μηχανές αναζήτησης. Για το λόγο αυτό οι επισκέψεις που κερδίζεις εξαιτίας της βελτιστοποίησης ονομάζονται οργανικές, δηλαδή όχι επί πληρωμή.

Μάλιστα, η επένδυση στο SEO είναι μια επένδυση με αντοχή στο χρόνο. Αν οι ανταγωνιστές σου δεν κάνουν καθόλου βελτιστοποίηση, υπάρχει περίπτωση να βρεθείς στην πρώτη θέση της Google και να παραμείνεις εκεί για πραγματικά πολύ καιρό. Αλλά ακόμη κι αν οι ανταγωνιστές σου είναι δυνατοί στο κομμάτι της βελτιστοποίησης, υπάρχουν έξυπνοι τρόποι να τους ξεπεράσεις, τουλάχιστον για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.

Ποιος μπορεί να αναλάβει τη βελτιστοποίηση του e-shop σου

Για το ταξίδι σου στην βελτιστοποίηση χρειάζεσαι έναν SEO expert, που θα αναλάβει τα τεχνικά κομμάτια του website optimization. Για τη συγγραφή άρθρων στο blog σου και τη δημιουργία κειμένου ιστοσελίδων, θα χρειαστείς έναν κειμενογράφο με εξειδίκευση στο SEO copywriting. Μπορείς να του προτείνεις εσύ κάποια θεματολογία ή να τον αφήσεις να σου πει και ο ίδιος πώς το σκέφτεται.

Συχνά κειμενογράφος και SEO expert συνεργάζονται για να γίνει σωστά η βελτιστοποίηση βάσει των στόχων που έχουν τεθεί.

Η προσπάθεια βελτιστοποίησης είναι μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο, οπότε δε χρειάζεται να βιάζεσαι. Τα αποτελέσματα μπορεί να πάρουν μήνες για να φανούν. Όπως αναφέρει και το Forbes “SEO is a marathon”. Οπότε, κάνε τις σωστές ενέργειες και σε βάθος χρόνου ο κόπος σου θα ανταμειφθεί.

Για να βρεις τους κατάλληλους συνεργάτες που θα σε βοηθήσουν να πετύχεις το στόχο σου, επισκέψου το koalla, την πρώτη online πλατφόρμα με freelance υπηρεσίες στην Ελλάδα. Αναζήτησε προσφορές από freelancers ή βρες την υπηρεσία που χρειάζεσαι και δες το όραμά σου να υλοποιείται ποιοτικά, αλλά και με χαμηλό κόστος.

26/01/2021