Fraud Blocker

Πώς κάνω διαφήμιση στο Instagram [Οδηγός & Tips]

Γυναίκα δείχνει πώς να κάνεις διαφήμιση στο Instagram κρατώντας το κινητό της. Στο φόντο υπάρχει ένα λάπτοπ.

Ψάχνεις νέους τρόπους να προωθήσεις την επιχείρησή σου, σκέφτεσαι να βάλεις στο παιχνίδι τα social media και αναρωτιέσαι πώς κάνω διαφήμιση στο Instagram;

Και πολύ καλά κάνεις. Με δεδομένο το όμορφο εικονοκεντρικό περιβάλλον του αλλά και το πλήθος των ανθρώπων που το χρησιμοποιούν (δύο δισεκατομμύρια ενεργοί χρήστες), το Instagram αποτελεί ένα εξαιρετικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών σου.

Γι’ αυτό κι εμείς σε αυτό το άρθρο θα σου παρουσιάσουμε όλα όσα πρέπει να ξέρεις προκειμένου να γίνεις ειδικός στις διαφημίσεις στο Instagram και να προωθήσεις αποτελεσματικά την εταιρεία σου.

Για περισσότερες συμβουλές για το πώς θα εξασφαλίσεις απήχηση στο Instagram, ακόμα μεγαλύτερη απ’ ό,τι πριν, δες το σχετικό άρθρο μας.

Πάμε, όμως, τώρα να ξεκινήσουμε!

Τι είναι η διαφήμιση στο Instagram

Πριν απ’ όλα, είναι αναγκαίο να δώσουμε έναν σχετικό ορισμό.

Η χορηγούμενη διαφήμιση στο Instagram, λοιπόν, είναι μια τεχνική digital marketing και μέθοδος πληρωμένης προώθησης του περιεχομένου της επιχείρησής σου με στόχο ένα κοινό μεγαλύτερο και πιο στοχευμένο από αυτό που υπάρχει στη λίστα των followers σου.

Οι σημαντικότεροι λόγοι για τους οποίους αξίζει να διαφημιστείς στο συγκεκριμένο μέσο είναι:

  • Αύξηση brand awareness
  • Αύξηση πελατείας
  • Αύξηση επισκεψιμότητας στην εταιρική ιστοσελίδα σου
  • Δημιουργία σχέσης με το κοινό σου

Τύποι διαφήμισης Instagram

Αντρικό χέρι βγάζει με το κινητό του φωτογραφία έναν καφέ, δημιουργώντας μια διαφήμιση για το Instagram.

Η διαφήμιση στο Instagram μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους.

Συγκεκριμένα, οι τύποι διαφήμισης είναι οι εξής:

  • Photo ads: Διαφήμιση με τη δημοσίευση μεμονωμένης φωτογραφίας που εμφανίζεται στο feed των χρηστών.
  • Video ads: Διαφήμιση με δημοσίευση βίντεο.
  • Story ads: Διαφήμιση με δημοσίευση story που εμφανίζεται ανάμεσα στα υπόλοιπα stories των χρηστών.
  • Carousel ads: Προώθηση με δημοσίευση πολλαπλών φωτογραφιών, όπου οι χρήστες μπορούν να κάνουν swipe. Αν, μάλιστα, αναρωτιέσαι πώς θα αυξήσεις την αλληλεπίδραση στο Instagram, τα Carousel είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους.
  • Collection ads: Διαφήμιση (φωτογραφία ή βίντεο) που δίνει τη δυνατότητα άμεσης αγοράς με ένα Call-to-action button (π.χ. View product).

Πώς βάζω διαφήμιση στο Instagram βήμα – βήμα

Χέρι κρατά κινητό όπου ανοίγει ο Facebook Ads Manager, μέσα από τον οποίο θα γίνει δημιουργία διαφήμισης στο Instagram.

Μέχρι εδώ όλα καλά, ωστόσο τώρα ερχόμαστε στο σημαντικότερο απ’ όλα και σε εκείνο που θα απαντήσει στην ερώτηση «πώς κάνω ή πώς βάζω διαφήμιση στο Instagram».

Πάμε να δούμε, λοιπόν, πώς γίνεται η δημιουργία διαφήμισης στο Instagram βήμα-βήμα, χρησιμοποιώντας τον Facebook Ads Manager (σου επιτρέπει τη διαχείριση διαφημίσεων σε Instagram και Facebook ταυτόχρονα).

1. Πάτα “Create” και επίλεξε τον στόχο σου

Κάνε κλικ στο πράσινο κουμπί που γράφει “Create” (Δημιούργησε) πάνω αριστερά και στη συνέχεια διάλεξε τον στόχο της διαφημιστικής σου καμπάνιας (π.χ. brand awareness, traffic, engagement, conversions κ.ά.).

2. Διάλεξε budget και όρισε χρονοδιάγραμμα

Όρισε το συνολικό budget της καμπάνιας αλλά και για πόσο καιρό θα διαρκέσει αυτή. Μπορείς επίσης να ορίσεις και το μέγιστο ποσό που θα δίνεις κάθε ημέρα.

3. Εντόπισε το κοινό σου

Το κοινό είναι το πιο σημαντικό στις προωθήσεις διαφημίσεων στο Instagram. Το επόμενο βήμα, λοιπόν, περιλαμβάνει να προσδιορίσεις ποιο θα είναι το κοινό σου. Έχεις τεράστιες δυνατότητες στόχευσης, καθώς μπορείς να δημιουργήσεις ένα κοινό-στόχο με βάση τα ενδιαφέροντα, την ηλικία, το φύλο, την τοποθεσία του κ.ά.

Έτσι, θα ξέρεις ακριβώς ποιος βλέπει τη διαφήμισή σου στο Instagram.

4. Όρισε πού θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις

Διάλεξε πού θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις σου. Έχεις δύο επιλογές: την αυτόματη (automatic placement) και τη χειροκίνητη τοποθέτηση (manual placement).

Στην αυτόματη τοποθέτηση, οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται στα σημεία που είναι πιθανότερο να αποδώσουν καλύτερα. Στην αντίθετη περίπτωση, μπορείς να αποφασίσεις εσύ πού ακριβώς θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις (π.χ. μόνο στο Instagram feed και όχι στην “Αναζήτηση”).

5. Δημιούργησε τη διαφήμισή σου

Το τελευταίο βήμα έχει να κάνει με την τελική δημιουργία της διαφήμισης.

Αρχικά, διάλεξε τη σελίδα της επιχείρησης που θα «παίξει» η διαφήμιση και έπειτα φτιάξε την από την αρχή ως το τέλος: πρόσθεσε περιεχόμενο (εικόνες ή βίντεο), διάλεξε μορφή (carousel ή collection ad κ.λπ.), γράψε λεζάντα, πρόσθεσε link προς το website σου, διάλεξε ένα κατάλληλο Call-to-action button και πάτα «Επιβεβαίωση».

Και κάπως έτσι απαντάται αποτελεσματικά το ερώτημα πώς βάζεις διαφήμιση στο Instagram.

Χορηγούμενη διαφήμιση στο Instagram – Συχνές ερωτήσεις

Και αφού είδαμε πώς μπορούμε να κάνουμε διαφήμιση στο Instagram, ας περάσουμε τώρα σε ένα άλλο σημαντικό θέμα: την επίλυση κοινών αποριών.

Υπάρχουν διάφορες πολύ συνηθισμένες ερωτήσεις σχετικά με τη χορηγούμενη ή πληρωμένη διαφήμιση στο Instagram, στις οποίες θα επιχειρήσουμε να απαντήσουμε αμέσως παρακάτω.

Γι’ αυτό, δώσε προσοχή!

Πώς να προωθήσω τη σελίδα μου στο Instagram

Προώθηση σελίδας Instagram, με επιχείρηση να κάνει συνεργασία επί πληρωμή με γυναίκα influencer, η οποία διαφημίζει προϊόντα.

Αναρωτιέσαι πώς να προωθήσεις τη σελίδα σου στο Instagram;

Ό,τι και αν φαντάζεσαι, δεν είναι και τόσο δύσκολο. Απλά πρέπει να έχεις ένα οργανωμένο πλάνο και να το τηρείς πιστά.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Κάνε συχνά post με προώθηση φωτογραφιών ή βίντεο στο προφίλ σου στο Instagram, ώστε να δημιουργήσεις καλή σχέση με το κοινό σου.
  • Βάζε σχετικά hashtags στις δημοσιεύσεις σου για να σε βρίσκουν οι ενδιαφερόμενοι.
  • Κάνε συχνά διαγωνισμούς.
  • Συνεργάσου με επαγγελματίες του χώρου για αποτελεσματικότερη προώθηση (η γνωστή πλέον ετικέτα «συνεργασία επί πληρωμή στο Instagram»). Για το πώς θα βρεις influencers, διάβασε τον αναλυτικό οδηγό μας.

Πόσο κοστίζει η διαφήμιση στο Instagram

Μια άλλη πολύ συχνή ερώτηση είναι το πόσο κοστίζει η διαφήμιση στο Instagram.

Το ίδιο το προϊόν, ο στόχος της καμπάνιας, το μέγεθος και το είδος του κοινού, το μοντέλο bidding που θα διαλέξεις (CPC ή CPM) είναι όλοι παράγοντες που επηρεάζουν το τελικό κόστος της διαφήμισης, το οποίο κάθε φορά είναι διαφορετικό.

Πόσο διαρκεί η έγκριση διαφήμισης στο Instagram

Σημαντικό ζήτημα είναι επίσης το πόσο διαρκεί η έγκριση διαφήμισης στο Instagram.

Από τη στιγμή, λοιπόν, που θα υποβάλεις τη διαφήμισή σου, αυτή θα πάρει περίπου 24 ώρες για να εγκριθεί.

Γιατί δεν μπορώ να κάνω προώθηση στο Instagram

Ένα ακόμα ερώτημα που μπορεί να σε βασανίζει είναι το γιατί δεν μπορείς να κάνεις προώθηση στο Instagram.

Αν έρθεις αντιμέτωπος με ένα τέτοιο σενάριο, να ξέρεις ότι οι πιθανότεροι λόγοι στους οποίους μπορεί αυτό να οφείλεται είναι οι εξής:

  • Να χρησιμοποιείς επαγγελματικό λογαριασμό (business account), καθώς οι διαφημίσεις δεν μπορούν να τρέξουν μέσα από προσωπικά προφίλ.
  • Να μην έχεις ρόλο διαχειριστή της σελίδας στο Instagram.

Χρήσιμα tips για το πώς κάνω διαφήμιση στο Instagram – Εν κατακλείδι

Τελειώνοντας, θα θέλαμε να σου δώσουμε ορισμένα χρήσιμα tips για να είναι η διαφήμισή σου απόλυτα επιτυχημένη.

Συγκεκριμένα:

  • Θέσε τον στόχο σου
  • Όρισε το κοινό σου
  • Σκέψου τον επιθυμητό προϋπολογισμό και όρισε το χρονοδιάγραμμά σου
  • Φτιάξε ένα ημερολόγιο με το περιεχόμενο που θα χρησιμοποιήσεις
  • Έλεγχε την απόδοση των διαφημίσεών σου (για αυτό θα σου είναι εξαιρετικά χρήσιμο να γνωρίζεις πώς να χρησιμοποιείς τα στατιστικά στο Instagram)

Μετά από όλα όσα είδαμε παραπάνω, είμαστε σίγουροι πως έχουμε καλύψει πλήρως το ερώτημά σου σχετικά με το πώς κάνω διαφήμιση στο Instagram.

Μπορείς να βρεις στο koalla, τον δικό σου έμπειρο freelancer για social media, που θα αναλάβει να προωθήσει με διαφημίσεις – κι όχι μόνο – την επιχείρησή σου στο Instagram!

02/12/2022