Fraud Blocker

Πώς να κάνω διαγωνισμό στο Facebook [Οδηγίες & Tips]

Νεαρός άντρας δείχνει πώς να κάνεις διαγωνισμό στο Facebook, κρατώντας μια επιγραφή που λέει "giveaway" μπροστά σε κάμερα.

Το πώς να κάνω διαγωνισμό στο Facebook αποτελεί μια πολύ λογική απορία στην περίπτωση που θέλεις να προωθήσεις αποτελεσματικά την επιχείρησή σου και να δημιουργήσεις μια ισχυρή σχέση με το κοινό σου.

Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα αξιόπιστο τρόπο ενδυνάμωσης του brand σου και θα ήταν μια πολύ καλή ιδέα να τον αξιοποιήσεις. Για να απολαύσεις τα οφέλη ενός διαγωνισμού, όμως, χρειάζεται πρώτα να τον στήσεις σωστά και να σκεφτείς διάφορα πράγματα πριν τον εφαρμόσεις.

Συμβουλές για επιτυχημένο διαγωνισμό στο Facebook

Γι’ αυτό ακριβώς είμαστε εμείς εδώ.

Για να σου δώσουμε ορισμένα χρήσιμα tips σχετικά με τη δημιουργία ενός επιτυχημένου διαγωνισμού στο Facebook και να σου παρέχουμε μια εξαιρετική λύση για την εταιρεία σου.

Πάμε, λοιπόν, να δούμε τι χρειάζεται να κάνεις ώστε να φτιάξεις έναν επιτυχημένο διαγωνισμό στο Facebook!

1. Διάβασε τους όρους & τις προϋποθέσεις του Facebook

Το πιο σημαντικό κομμάτι είναι να εξοικειωθείς με τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη διεξαγωγή διαγωνισμών στο Facebook.

Φαντάζεσαι το Facebook, ένα από τα πιο δημοφιλή social media, να μην είχε δημιουργήσει ένα πλαίσιο κανόνων και να ήταν… ξέφραγο αμπέλι;

Επειδή, λοιπόν, κανόνες υπάρχουν, καλό θα είναι να τσεκάρεις τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται πριν προχωρήσεις περισσότερο.

Για παράδειγμα, μια πολύ συνηθισμένη πρακτική από brands είναι να υποχρεώνουν ουσιαστικά όσους θέλουν να συμμετάσχουν σε κάποιον διαγωνισμό να κάνουν like στη σελίδα τους.

Αυτό, όμως, απαγορεύεται από το Facebook, οπότε σίγουρα δεν είναι μια καλή ιδέα, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε ακύρωση του διαγωνισμού ή ακόμα και σε αναστολή της σελίδας σου. Επιπλέον, θα πρέπει να φροντίσεις να αναγράφονται τα δώρα, ο τρόπος παραλαβής, η διαδικασία επιλογής νικητή κ.α.

Έχε, λοιπόν, στο μυαλό σου πως οι προϋποθέσεις και οι όροι είναι εξαιρετικά σημαντικοί για έναν διαγωνισμό στο Facebook.

2. Θέσε στο μυαλό σου τον στόχο του διαγωνισμού

Είναι δυνατόν να κάνεις οτιδήποτε χωρίς να έχεις έναν σαφή στόχο;

Μάλλον όχι, ε; Πώς, λοιπόν, περιμένεις να φτιάξεις έναν σωστό διαγωνισμό χωρίς να ορίσεις τον στόχο (ή στόχους) σου;

Πάρε λίγο χρόνο και σκέψου τι είναι αυτό που θέλεις να πετύχεις με τον διαγωνισμό.

Να πάρει περισσότερα likes η σελίδα σου; Να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα του brand; Να προωθήσεις ένα συγκεκριμένο προϊόν και να αυξήσεις τις πωλήσεις του; Να πάρεις περισσότερα σχόλια και να αυξήσεις το engagement;

Φρόντισε να ορίσεις έναν συγκεκριμένο και μετρήσιμο στόχο και μην κάνεις διαγωνισμό μόνο και μόνο επειδή είναι… στη μόδα.

3. Αποφάσισε ποιο θα είναι το ελκυστικό δώρο ανάλογα με το κοινό σου

Νεαρή κοπέλα κρατά στο αριστερό της χέρι ένα μικρό δώρο μπροστά σε κάμερα, τρέχοντας έναν διαγωνισμό στο Facebook.

Το επόμενο βήμα είναι να αποφασίσεις τι δώρο ή βραβείο θα δώσεις στον νικητή.

Οι επιτυχημένοι διαγωνισμοί στο Facebook καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο σχετικό και ελκυστικό είναι το δώρο με βάση το κοινό της κάθε εταιρείας.

Δηλαδή, αν έχεις ένα εστιατόριο, τότε φρόντισε να προσφέρεις ως βραβείο ένα δείπνο για δύο άτομα ή κάτι αντίστοιχο. Αν το brand σου σχετίζεται με ένδυση, μπορείς να ορίσεις ως δώρο κάποιο ρούχο.

Το βραβείο χρειάζεται να είναι οπωσδήποτε ελκυστικό αλλά και σχετικό με την εταιρεία σου, καθώς ο κόσμος φτάνει στη σελίδα σου για να μάθει τι προσφέρεις εσύ συγκεκριμένα ως brand.

4. Διάλεξε το είδος του διαγωνισμού

Μία από τις βασικότερες συμβουλές για έναν επιτυχημένο διαγωνισμό στο Facebook είναι να διαλέξεις το είδος του διαγωνισμού.

Υπάρχουν διάφοροι τύποι διαγωνισμών με τους κυριότερους να είναι:

  • Απλή συμμετοχή σε κληρώσεις
  • Συμμετοχή με φωτογραφία
  • Συμμετοχή με βίντεο

Το βίντεο και η φωτογραφία προσφέρουν σίγουρα πιο ελκυστικό περιεχόμενο, ωστόσο ο βαθμός δυσκολίας αυξάνεται για όσους θέλουν να συμμετέχουν.

Από την άλλη, μια απλή συμμετοχή με ένα σχόλιο στην ανάρτηση ή μέσω μιας φόρμας συμμετοχής μπορεί να σου δώσει όλα τα απαραίτητα στοιχεία (email, ονοματεπώνυμο κ.λπ.) χωρίς να χρειάζεται κανείς να προσπαθήσει πολύ για να πάρει μέρος.

Πάντα να έχεις υπόψη σου τους στόχους, το κοινό σου και τα ενδιαφέροντά του πριν αποφασίσεις ποιο είδος διαγωνισμού θα χρησιμοποιήσεις.

5. Μην κάνεις τον διαγωνισμό περίπλοκο

Ένα ακόμα πολύ σπουδαίο tip σχετικά με το τι πρέπει να κάνεις για να διοργανώσεις σωστά έναν διαγωνισμό στο Facebook είναι να μην τον κάνεις περίπλοκο.

Είναι απαραίτητο να στήσεις έναν απλό διαγωνισμό όπου η συμμετοχή του κόσμου θα είναι αρκετά εύκολη. Για παράδειγμα, είναι άλλο να ζητήσεις από τον κόσμο να συμμετάσχει στον διαγωνισμό σου βγάζοντας ένα βίντεο και άλλο να του επιτρέψεις να πάρει μέρος αφήνοντας απλά ένα σχόλιο.

Είναι προφανές πως στη δεύτερη περίπτωση θα έχεις πολύ περισσότερες συμμετοχές. Επιπλέον, μη ζητάς να μοιραστεί ο κόσμος πολλές πληροφορίες ή στοιχεία του, αλλά μείνε στα πολύ βασικά, προκειμένου να τον διευκολύνεις να συμμετάσχει.

6. Κάνε ξεκάθαρους τους όρους συμμετοχής

Γυναίκα κρατά στα χέρια της τάμπλετ όπου αναγράφονται οι όροι και προϋποθέσεις για έναν διαγωνισμό στο Facebook.

Η δημιουργία διαγωνισμών στο Facebook είναι σημαντικό να συνοδεύεται από ξεκάθαρους όρους συμμετοχής.

Φρόντισε να είναι γραμμένοι με σαφήνεια ώστε να ξέρει ο κόσμος τι ακριβώς προβλέπεται και να μην υπάρχουν «γκρίζες» περιοχές. Για παράδειγμα, κάνε ξεκάθαρο το πώς θα επιλεγεί ο νικητής (π.χ. με κλήρωση, με ψήφο κ.λπ.), ώστε ο κόσμος να εκτιμήσει τη διαφάνεια της διαδικασίας και να σε εμπιστευτεί.

Ακόμα, βάλε το κείμενο με τους όρους ή ένα link προς αυτό σε εμφανές σημείο, ώστε να έχει εύκολη πρόσβαση ο καθένας.

7. Διάδωσε τον διαγωνισμό σου & αντάμειψε όσους βοηθήσουν σε αυτό

Ένα από τα σπουδαιότερα tips για έναν επιτυχημένο διαγωνισμό στο Facebook είναι η διάδοσή του με όλους τους πιθανούς τρόπους και σε όλα τα πιθανά κανάλια.

Φρόντισε να κάνεις μια οργανωμένη και καλή προώθηση με social media. Facebook, Twitter, Instagram, TikTok και γενικά κάθε κανάλι στο οποίο έχεις ψηφιακή παρουσία είναι απαραίτητο να «υποδεχθεί» σχετικές με τον διαγωνισμό αναρτήσεις.

Επίσης, μην ξεχάσεις να βάλεις τον διαγωνισμό στην ιστοσελίδα σου, ενώ πολύ σημαντική είναι και η προώθηση μέσω email (newsletter).

Πέρα από αυτά, πολύτιμες είναι και οι διαφημιστικές αναρτήσεις, καθώς με τη διαφήμιση έχεις εξαιρετικές δυνατότητες στόχευσης και προσαρμογής στο κοινό-στόχο, κάτι που θα δώσει μια τεράστια ώθηση στον διαγωνισμό σου.

Ακόμα, πολύ σημαντική μπορεί να αποδειχθεί και η συμμετοχή του κοινού στην προώθηση του διαγωνισμού. Ζήτα από τα άτομα που θα συμμετάσχουν να κάνουν ένα post ή ένα story με την ανάρτηση του διαγωνισμού ώστε να φτάσει σε ακόμα περισσότερα μάτια.

Ωστόσο, σε καμία περίπτωση μην ξεχάσεις να ανταμείψεις όσους αποφασίσουν να βοηθήσουν στη διάδοση για να δείξεις την εκτίμησή σου και να δημιουργήσεις μια ακόμα καλύτερη σχέση με το κοινό σου.

Για παράδειγμα, όποιος βοηθήσει στην προώθηση θα μπορούσε να επιβραβευτεί με μια επιπλέον συμμετοχή στον διαγωνισμό.

8. Δημοσίευσε τους νικητές με αξιόπιστο τρόπο

Νεαρή γυναίκα με γυαλιά έχει μόλις βγει νικήτρια σε ηλεκτρονική κλήρωση για διαγωνισμό στο Facebook και πανηγυρίζει.

Το τελευταίο βήμα της λίστας για το πώς κάνεις διαγωνισμό στο Facebook με σωστό τρόπο περιλαμβάνει το να ενημερώσεις για το ποιοι είναι οι τελικοί νικητές.

Μπορεί να ακούγεται απλό και εύκολο, ωστόσο τα αποτελέσματα των διαγωνισμών στο Facebook χρειάζεται να δημοσιεύονται με προσοχή, αξιοπιστία και διαφάνεια.

Για παράδειγμα, μια έξυπνη ιδέα είναι να δημοσιεύσεις ένα βίντεο με την κλήρωση ώστε να υπάρχει διαφάνεια στη διαδικασία και να μην υπάρχουν «σκιές» ή παράπονα από κανέναν.

Ακόμα, μπορείς να ανακοινώσεις τον νικητή με το ονοματεπώνυμό του σε μια ανάρτηση μετά τον διαγωνισμό, ώστε να μάθουν όλοι ότι πράγματι υπήρξε νικητής. Εννοείται ότι τον τελικό κινητή (ή νικητές) θα τον ειδοποιήσεις και με προσωπικό email.

Εφαρμογές για random κληρώσεις διαγωνισμών στο Facebook

Εάν η συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι μικρή, η επιλογή νικητή δεν είναι και τόσο δύσκολη, όπως μπορείς να φανταστείς.

Ωστόσο, εάν η συμμετοχή είναι μεγάλη και υπάρχουν εκατοντάδες ή και χιλιάδες likes και σχόλια στην ανάρτησή σου, τότε χρειάζεσαι οπωσδήποτε μια εφαρμογή για ηλεκτρονική random κλήρωση για διαγωνισμό ή giveaway στο Facebook.

Τέτοιου είδους εφαρμογές σου προσφέρουν έναν δίκαιο, διαφανή, γρήγορο και αποτελεσματικό τρόπο για να κάνεις μια τυχαία ηλεκτρονική κλήρωση και να βγάλεις τον νικητή χωρίς να «πονοκεφαλιάσεις».

Πάμε, λοιπόν, να δούμε ορισμένες από τις καλύτερες και δημοφιλέστερες εφαρμογές για την ανάδειξη νικητών σε διαγωνισμούς:

  • ViralSweep
  • WooBox
  • Gleam
  • Osortoo
  • Comment Picker

Κάποιες από τις παραπάνω εφαρμογές, πέρα από την ανάδειξη νικητών, μπορούν να χρησιμεύσουν και στο στήσιμο και τη δημιουργία ακόμα και δωρεάν διαγωνισμών στο Facebook (π.χ. Gleam, WooBox).

5 Είδη διαγωνισμών & τρόπος διεξαγωγής

Αφού, λοιπόν, απαντήσαμε στο πώς βγάζεις νικητή αλλά και πώς δημιουργείς διαγωνισμό στο Facebook με τη βοήθεια ειδικών εφαρμογών, ήρθε τώρα η ώρα να δούμε και ποια είδη διαγωνισμών υπάρχουν εκεί έξω.

Πάμε να ξεκινήσουμε και να μάθουμε μαζί κάποια από τα πιο διαδεδομένα είδη διαγωνισμών!

1. Like και σχόλιο

Νεαρή κοπέλα πατάει like σε μια φωτογραφία ενός διαγωνισμού στο Facebook στο κινητό της.

Πρόκειται για το πλέον διαδεδομένο είδος διαγωνισμού στο Facebook, μιας και είναι εξαιρετικά εύκολο να συμμετάσχει ο κόσμος.

Το μόνο που χρειάζεται είναι να κάνει ένα like και να αφήσει ένα σχόλιο κάτω από την ανάρτηση. Το σχόλιο μπορεί να είναι ένα ονοματεπώνυμο απλά και μόνο για την καταγραφή της συμμετοχής, ενώ μπορεί επίσης να έχει τη μορφή απάντησης σε κάποια ερώτηση.

Για παράδειγμα, μπορείς να ρωτήσεις το κοινό σου κάτι τέτοιο: «Ποιο από τα προϊόντα μας σου αρέσει περισσότερο; Γράψε στα σχόλια και κέρδισε».

Οι διαγωνισμοί αυτοί έχουν προφανώς τη μεγαλύτερη συμμετοχή λόγω της ευκολίας να λάβει κανείς μέρος.

2. Συμπλήρωση κενού

Μια εναλλακτική πρόταση για το τι δημοσίευση να κάνεις για διαγωνισμό στο Facebook είναι να γράψεις μια πρόταση που θα έχει ένα κενό, ζητώντας από το κοινό σου να το συμπληρώσει.

Ας δώσουμε ένα παράδειγμα για να γίνει πιο κατανοητό:

Εάν έχεις ένα εστιατόριο, μπορείς να αναρτήσεις το μενού και να γράψεις κάτι τέτοιο: «Το πιάτο που θα ήθελα περισσότερο να δοκιμάσω από τον κατάλογο είναι…».

Έτσι, οι συμμετέχοντες θα αφήσουν την απάντησή τους στα σχόλια και ο νικητής θα αποκτήσει την ευκαιρία να απολαύσει το γεύμα που λαχταρά.

3. Κουίζ

Ένας άλλος τρόπος να κάνεις έναν ωραίο διαγωνισμό και να τραβήξεις το ενδιαφέρον του κόσμου είναι να κάνεις μια ερώτηση, ζητώντας από το κοινό να γράψει τη σωστή απάντηση.

Μπορείς, μάλιστα, να δώσεις και κάποιες εναλλακτικές επιλογές στον κόσμο ώστε να διαλέξει από αυτές τη σωστή απάντηση και να τη γράψει στα σχόλια, δημιουργώντας ουσιαστικά ένα μικρό κουίζ.

4. Λεζάντα σε φωτογραφία

Αν αναρωτιέσαι πώς γίνεται να κάνεις έναν διαγωνισμό στο Facebook που να τραβήξει τα βλέμματα και να προκαλέσει τεράστια συμμετοχή, σου έχουμε τη λύση.

Μπορείς, λοιπόν, να δημοσιεύσεις μια (συνήθως χιουμοριστική) φωτογραφία (είτε με κάποιο προϊόν σου είτε άσχετη) και να ζητήσεις από τον κόσμο να γράψει μια σχετική λεζάντα στα σχόλια.

Το δημοφιλέστερο σχόλιο (αυτό δηλαδή που θα συγκεντρώσει τα περισσότερα likes) θα είναι και αυτό που θα κερδίσει!

5. Φωτογραφία

Ένα ακόμα διασκεδαστικό είδος διαγωνισμού είναι αυτό που απαιτεί από τον χρήστη να στείλει μια φωτογραφία του.

Η διοργάνωση ενός τέτοιου διαγωνισμού φωτογραφίας μπορεί να γίνει με δύο κυρίως τρόπους.

Πρώτον, μπορείς να ζητήσεις από τους συμμετέχοντες να στείλουν με προσωπικό μήνυμα τη φωτογραφία τους, ώστε να διαλέξεις νικητή και να ανεβάσεις τη φωτογραφία στη σελίδα σου.

Ο άλλος τρόπος είναι να ζητήσεις από το κοινό να δημοσιεύσει τις φωτογραφίες στη σελίδα της εταιρείας σου και να αναδειχθεί ο νικητής με βάση τον αριθμό των likes.

Πάντως, όσο διασκεδαστικό και αν ακούγεται, είναι λίγοι εκείνοι που είναι διατεθειμένοι να στείλουν μια φωτογραφία τους και να «εκτεθούν». Οπότε, έχε στον νου σου πως ο συγκεκριμένος τύπος διαγωνισμού ενδέχεται να έχει περιορισμένη συμμετοχή.

Δημιουργία διαγωνισμού στο Facebook – Επίλογος

Άντρας και γυναίκα κάθονται δίπλα δίπλα και παίρνουν μέρος σε διαγωνισμό στο Facebook στο λάπτοπ τους.

Και κάπου εδώ το άρθρο μας φτάνει σιγά σιγά στο τέλος του.

Απορείς ακόμα για το πώς κάνεις διαγωνισμό στο Facebook;

Ελπίζουμε και είμαστε σχεδόν βέβαιοι πως όχι. Οι πληροφορίες που σου δώσαμε παραπάνω είναι αρκετές και είναι δεδομένο πως θα σε βοηθήσουν στο να σχεδιάσεις, να στήσεις και να ολοκληρώσεις μια τέτοια διαδικασία με απόλυτη επιτυχία.

Έτσι, η δημιουργία διαγωνισμού στο Facebook είναι πλέον παιχνιδάκι, οπότε… μη χάνεις άλλο χρόνο και απογείωσε την εταιρεία σου!

Επίσης, βρες την digital υπηρεσία που χρειάζεσαι ζητώντας προσφορά από το koalla – την πρώτη πλατφόρμα για freelancers στην Ελλάδα!

30/12/2022