Fraud Blocker

Τι είναι το SEO (Search Engine Optimization);

Άνδρας κρατάει tablet με τους βασικούς παράγοντες για το seo: web, analysis, keywords,optimization. Concept - τι είναι το SEO

Ακούς συχνά τον όρο SEO αλλά δε γνωρίζεις τι ακριβώς είναι; Σου έχουν πει επανειλημμένα ότι η ιστοσελίδα της επιχείρησής σου χρειάζεται καλό SEO, για να προσελκύσει περισσότερη κίνηση και κατ’ επέκταση πελάτες;  

Αν η απάντηση είναι ναι, τότε το άρθρο μας απευθύνεται σε σένα!

Τι είναι το SEO και πώς λειτουργεί;

Τι είναι, λοιπόν, το Search Engine Optimization (SEO) και γιατί θεωρείται ένας από τους πιο δημοφιλείς όρους του digital marketing; 

Το SEO (Search Engine Optimization) ή αλλιώς βελτιστοποίηση ιστοσελίδων είναι ένα σύνολο από τεχνικές που έχει ως σκοπό να κατατάξει την ιστοσελίδα σου στις υψηλότερες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης, όπως είναι η Google.

Στοχεύει στην αύξηση της επισκεψιμότητας μέσω «οργανικών» (organic) ή «δωρεάν» (free) αποτελεσμάτων αναζήτησης και θεωρείται ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για προώθηση ιστοσελίδων και marketing.

Πέρα, όμως, από το SEO, υπάρχουν και τα Google Adwords / Ads, διαφημιστική πλατφόρμα της Google. Μέσω διαφημιστικών campaigns και χρήση συγκεκριμένων keywords, επιχειρηματίες από όλο τον κόσμο, μπορούν να προωθήσουν – επί πληρωμή – τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους.  

Αν αναρωτιέσαι τι είναι καλύτερο το SEO ή το Google Adwords, η απάντηση είναι ίσως ότι το ένα συμπληρώνει το άλλο, αλλά φέρνουν και διαφορετικού είδους αποτελέσματα. 

Το SEO θα σε βοηθήσει να αυξήσεις την οργανική κατάταξη, να βελτιώσεις τον ιστότοπό σου και έτσι την επισκεψιμότητα, ενώ το Google Adwords θα αυξήσει πιο άμεσα την επισκεψιμότητα (traffic). Το θετικό με το Google Adwords είναι ότι επιφέρει πιο γρήγορα αποτελέσματα. 

Ωστόσο, μόλις απενεργοποιήσεις την καμπάνια και σταματήσεις να πληρώνεις, πολύ πιθανό να μειωθεί ότι έχτιζες τόσο καιρό. Από την άλλη, με το SEO τα αποτελέσματα έρχονται πιο αργά, αλλά είναι πιο σταθερά, και μάλιστα, δωρεάν! 

Αν τώρα ξεκινάς να ανακαλύπτεις τι είναι το SEO, διάβασε τον οδηγό SEO για αρχάριους που έχουμε ετοιμάσει. 

Πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης;

Αν και δε γνωρίζουμε ποιος είναι ο αλγόριθμος που χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης, ξέρουμε, όμως, ότι ο αλγόριθμος αυτός ψάχνει σε πραγματικό χρόνο αξιόπιστα και ποιοτικά αποτελέσματα για οποιαδήποτε αναζήτησή σου. 

Ας πάρουμε για παράδειγμα την Google

H Google ελέγχει στον ιστό για keywords. Όταν εντοπίσει ιστοσελίδες που συμπεριλαμβάνουν τα keywords που έχεις βάλει στην αναζήτηση, θα σου προτείνει τις πιο ποιοτικές και σχετικές. 

Όσο πιο ψηλά βρίσκεται στην κατάταξη η ιστοσελίδα, τόσο πιο αξιόπιστη και αποτελεσματική είναι για τον χρήστη.

Domain Αuthority (DA) και Page Authority (PA)

Concept για ανοδική πορεία κατάταξης ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης με τη βοήθεια του SEO.

Το Page Authority είναι η βαθμολογία μιας σελίδας. Όση καλύτερη βαθμολογία έχει μια σελίδα, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχει να εμφανιστεί στην κορυφή της μηχανής αναζήτησης. Η βαθμολογία υπολογίζεται από το 0 έως το 100.

Από την άλλη, το Domain Authority είναι η βαθμολογία ενός ολόκληρου website. Ισχύει το ίδιο σύστημα βαθμών που ισχύει και στο Page Authority.

Πώς γίνεται η κατάταξη μιας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα της Google;

Για να ανέλθει η ιστοσελίδα σου στην κατάταξη θα πρέπει να δώσεις έμφαση στα keywords και στο πόσες φορές εμφανίζονται, με φυσικό τρόπο. Με τη σωστή τοποθέτησή τους, καθώς και με το πόσο σχετικά είναι με το κύριο θέμα, θα κριθεί αν η ιστοσελίδα σου αξίζει να ανέλθει.

Η Google, επίσης, δίνει σημασία στο πόσο ποιοτικά κατασκευασμένο είναι το site, πόσο φιλικό προς τους επισκέπτες της, τον μέσο χρόνο που ένας χρήστης περιηγείται σε αυτό, την ταχύτητα φόρτωσής του, όπως και το ποσοστό των χρηστών που επιστρέφει στην αναζήτηση μιας άλλης πηγής.

Στοχευμένη επιλογή λέξεων – κλειδιών (keywords)

Η συμβουλή των SEO specialists είναι να αποφεύγεται το keyword stuffing, δηλαδή τα πάρα πολλά και συχνά keywords. Η καλύτερη τεχνική είναι να τα μοιράζεις μέσα στο κείμενο και να τα τοποθετείς στον κεντρικό σου κορμό. 

Υπάρχουν εργαλεία SEO marketing, όπως το Semrush, που μπορούν να σε βοηθήσουν στη στοχευμένη έρευνα keywords.

Ακόμα, έχεις τη δυνατότητα μέσω κάποιου SEO Checker, ενός δωρεάν εργαλείου, να κάνεις έναν ενδελεχή έλεγχο της σελίδας σου, να βρεις τυχόν τεχνικά προβλήματα, να δεις το SEO score σου και να βρεις tips που μπορούν να βοηθήσουν στη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου. 

Ποιοι είναι οι βασικοί πυλώνες του SEO

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την κατάταξη μιας ιστοσελίδας, και αν είσαι αρχάριος στο SEO, μπορεί όλοι μαζί να σου προκαλέσουν σύγχυση. 

Οι πιο σημαντικοί πυλώνες του SEO είναι τέσσερις. 

Πάμε να τους δούμε μαζί;

On – page SEO 

Το on – page SEO ή on site SEO είναι η βελτιστοποίηση του περιεχομένου της ιστοσελίδας σου, με σκοπό την κατάταξή της στην κορυφή των μηχανών αναζήτησης. 

Πέρα από το περιεχόμενο, στοχεύει στη βελτιστοποίηση των τίτλων, του meta description, των keywords, των εικόνων, των URL, των internal links κ.ά. Το on – page SEO διασφαλίζει γενικά την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του ιστότοπού σου.

Αν χρησιμοποιείς το WordPress, ρίξε μια ματιά στα καλύτερα SEO plugins για WordPress, τα οποία θα σου δώσουν ακόμη περισσότερες δυνατότητες στο on – page SEO.

Οff – page SEO – Link Building

Ξύλινη επιφάνεια γραφείου με laptop, γυαλιά μυωπίας, καφέ και γραφιστικό concept για SEO (Search Engine Optimization).

Το off – page SEO η off site SEO είναι όλες οι στρατηγικές που γίνονται εκτός του ιστότοπού σου. 

Η πιο συνηθισμένη τακτική είναι το link building ή η δημιουργία συνδέσμων. 

Για παράδειγμα:

Αν ένα αξιόπιστο site τοποθετήσει ένα link προς στον ιστότοπό σου, τότε ανεβαίνει η απόδοση του ιστότοπου σου στις μηχανές αναζήτησης. 

Αυτοί οι σύνδεσμοι ονομάζονται dofollow. Έτσι, όταν η Google αναλύει τον αριθμό των συνδέσμων από αξιόπιστα sites, που οδηγούν τους χρήστες στη δική σου σελίδα, τότε την κατατάσσει ψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης. 

Υπάρχουν και οι σύνδεσμοι nofollow, που δεν επηρεάζουν τις κατατάξεις και δημιουργήθηκαν, για να σταματούν τα ανεπιθύμητά μηνύματα ιστού.

Τεχνικό SEO

Το τεχνικό SEO έχει να κάνει με τη βελτιστοποίηση των τεχνικών στοιχείων της ιστοσελίδας σου. 

Δηλαδή, το πόσο γρήγορα φορτώνει, αν είναι αξιόπιστο το site, πόσο φιλική είναι η χρήση για τους επισκέπτες, τους χρήστες κινητών, κ.ά. 

Η δουλειά των μηχανών αναζήτησης είναι να παρέχουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους χρήστες τους. Αν η απόδοση ενός website είναι χαμηλή, τότε δε θα καταφέρει να ανέλθει στην κατάταξη. 

Τοπικό (Local) SEO

Στόχος του SEO είναι να προσελκύσει πελάτες στην εταιρεία σου. Όχι μόνο για αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και για αγορές από το φυσικό σου κατάστημα. 

Το Τοπικό (Local) SEO ασχολείται ακριβώς με αυτό, να προσελκύει, δηλαδή, πιθανούς αγοραστές στο φυσικό κατάστημά σου. Όσο πιο καλοχτισμένη είναι η ιστοσελίδα σου και όσο πιο σωστά αναδεικνύεις την ποιότητά της, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχεις να μετατρέψεις έναν επισκέπτη της σε πιθανό πελάτη. 

Κάποιες τεχνικές τοπικού SEO είναι να συμπεριλαμβάνεις τη διεύθυνση του καταστήματός σου, βραβεία που έχει κερδίσει η επιχείρησή σου και φυσικά, τα σχόλια των πελατών σου.

Γιατί είναι τόσο σημαντικό το SEO

Πλέον, οι περισσότερες αγορές γίνονται ηλεκτρονικά. Ο κόσμος ψάχνει πλέον πιο εύκολα για προϊόντα και υπηρεσίες μέσω internet, παρά με φυσική παρουσία στα καταστήματα. 

Οι περισσότερες επιτυχημένες επιχειρήσεις βασίζονται σήμερα στις διαδικτυακές marketing καμπάνιες και ένα καλό CRT (Click Through – Rate), δηλαδή την αναλογία κλικ προς τον αριθμό εμφανίσεων, το οποίο αποτελεί το σημαντικότερο εργαλείο αξιολόγησής τους.

Για να φθάσουμε, όμως, στο σημείο να μιλάμε για CTR, πρέπει πρώτα η ιστοσελίδα μας να εμφανίζεται στις σχετικές αναζητήσεις του χρήστη, και άρα να έχουμε επιτυχία στο SEO.

Τι είναι η βελτιστοποίηση ιστοσελίδας – Σύνοψη

Ελπίζουμε να σε βοηθήσαμε να κατανοήσεις τι είναι το SEO (Search Engine Optimization) και να πήρες μια ιδέα από τον τρόπο με τον οποίο μπορείς να πετύχεις τη βελτιστοποίηση της σελίδας σου. 

Αν χρειαστείς freelancers για SEO, στο koalla θα βρεις πολλά άτομα που ασχολούνται με τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης με διάφορους τρόπους.

Το SEO είναι ένα πολύ αποτελεσματικό εργαλείο και, αν το χειριστείς σωστά, θα καταφέρεις να “εκτινάξεις” την επιχείρησή σου και την ιστοσελίδα σου στην κορυφή των προτιμήσεων των αγοραστών.

Μη διστάσεις να μοιραστείς το άρθρο με όσους μπορεί να θέλουν να μάθουν για το τι είναι το SEO και πώς μπορούν να αλλάξουν την κατάταξη της ιστοσελίδας τους. 

11/07/2022