Fraud Blocker

Οδηγός SEO για αρχάριους στο WordPress

Τα αρχικά της λέξης προέρχονται από το Search Engine Optimization ή με άλλα λόγια στα Ελληνικά Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης στο ίντερνετ. Αν λοιπόν αναρωτιέστε πώς οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google αποφασίζουν τι αποτελέσματα θα εμφανίσουν σε ένα χρήστη που αναζητάει μία συγκεκριμένη λέξη ή φράση και πόσο ψηλά θα εμφανίζει τον ιστότοπο σας σε σχέση με των ανταγωνιστών σας, βρίσκεστε στο σωστό άρθρο.

Για Αρχή ας τονίσουμε πως υπάρχουν 2 τρόποι Βελτιστοποίησης, το On-site SEO που έχει να κάνει καθαρά με όλες τις κινήσεις που γίνονται εντός της ιστοσελίδας σας και το Off-site SEO που βασικός σκοπός του είναι η δουλειά που γίνεται από εξωτερικούς παράγοντες όπως άλλα sites που αναφέρονται και στέλνουν επισκέπτες στο δικό σας. Πλέον και οι δύο στρατηγικές είναι πολύ βασικές καθώς η Google συλλέγει όλες τις πληροφορίες που συσχετίζονται εντός και εκτός της ιστοσελίδας σας και σας δίνει μία βαθμολογία. Από αυτή τη βαθμολογία θα κριθεί σε ποια σελίδα και πόσο ψηλά ή χαμηλά θα τοποθετήστε στις αναζητήσεις σε σχέση με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές σας.

On site SEO (εντός της ιστοσελίδας)

Τακτικές Βελτιστοποίησης SEO

Ο ευκολότερος τρόπος να κερδίσετε βαθμούς στις μηχανές αναζήτησης καθώς μπορείτε να ελέγξετε καλύτερα τις πληροφορίες που θα συλλέξουν από εσάς. Καθώς οι μηχανές ελευθερώνουν τους ιστούς τους για να συλλέξουν και αναλύσουν όσο το δυνατό περισσότερα στοιχεία (το λεγόμενο Google Spider) έτσι εσείς από την άλλη μπορείτε να τις βοηθήσετε να αναλύσουν συγκεκριμένες πληροφορίες εντός των σελίδων σας πέρα από την Αρχική σας (index page). Για να το καταφέρετε αυτό θα χρειαστούν κάποια πολύ βασικά βήματα τα οποία μπορείτε να εφαρμόσετε και οι ίδιοι χωρίς τη βοήθεια ενός προγραμματιστή σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε κάποιο θέμα μέσω WordPress ή Wix.

Meta Title & Description: Το πρώτο και βασικότερο βήμα είναι να βεβαιωθείτε ότι έχετε εισάγει το σωστό τίτλο και περιγραφή της κάθε σελίδας σας ώστε πέρα από τους αναγνώστες σας να καταλαβαίνει και η ίδια η Google τι ακριβώς προσφέρετε σε κάθε μία από αυτές ξεχωριστά. Προσοχή στο ανώτατο όριο χαρακτήρων που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για κάθε τίτλο και περιγραφή καθώς κάθε χρόνο αυτά τα νούμερα τείνουν να αλλάζουν ανάλογα με τις απαιτήσεις του internet. Σύμφωνα με τις τελευταίες ενημερώσεις της Google για το 2019 το ανώτατο όριο χαρακτήρων για meta-τίτλο αυξήθηκε από 60 χαρακτήρες σε 70 και για meta-περιγραφή στους 160 χαρακτήρες συνολικά. Σε περίπτωση που το site σας είναι στημένο με WordPress (κατά πάσα πιθανότητα WooCommerce αν πρόκειται για eshop) μπορείτε να κατεβάσετε το πιο διαδεδομένο δωρεάν πρόσθετο (‘plugin’ στα Αγγλικά) για να σας βοηθήσει με αυτή τη λειτουργία το κοινώς γνωστό Yoast. Παρακάτω έχουμε επισυνάψει 2 φωτογραφίες για το πώς μπορείτε να εγκαταστήσετε το Yoast χωρίς να έχετε βασικές γνώσεις web-developing:

SEO σε WordPress 1

SEO σε WordPress 2

*Μην ξεχάσετε να πατήσετε ενεργοποίηση (activate) μετά την ολοκλήρωση της εγκατάστασης για να λειτουργήσει η εφαρμογή.

Εκτός από τη δημιουργία του μέτα-τίτλου και της μέτα-περιγραφής σε κάθε βασική σελίδα του website με τη βοήθεια σας, το Yoast θα ρυθμίσει αυτόματα άλλα δύο πολύ βασικά στοιχεία όπως το sitemap που σχεδιάζει αυτόματα ένα πλήρη πλάνο (χάρτη) για την Google και το Bing για το πώς λειτουργούν και συνδέονται όλες οι σελίδες σας μεταξύ τους, καθώς και το robots.txt όπου τους επιβάλει να μην εμφανίζουν ευαίσθητες ή ανούσιες σελίδες στα ψαχτήρια τους όπως η σελίδα διαχείρισης ή τα προφίλ των χρηστών σας.

Επικεφαλίδες ή αλλιώς Headers: Σίγουρα κάπου θα έχει πάρει το μάτι σας τα H1, H2, H3, έως και H6 σε κάποια sites. Αυτές οι κεφαλίδες είναι απαραίτητες να υπάρχουν καθ’ όλο το μήκος της ιστοσελίδας σας καθώς διευκρινίζουν με μία πρόταση στον επισκέπτη και όχι μόνο περί τίνος πρόκειται αυτό που θα δουν ή διαβάσουν. Με την πιο βασική επικεφαλίδα το Η1 η ιεραρχία κατεβαίνει προς τα κάτω καθώς μπορεί να φτάσει και το Η6 για τα μικρότερης αξίας “ψιλά γράμματα”. Να θυμάστε ότι η κάθε σελίδα πρέπει έχει διαφορετικούς τίτλους και υπότιτλους και συνιστάται από τους ειδικούς μόνο η τοποθέτηση μίας H1 πρότασης για τη κάθε μία. Για την επιτυχής προσθήκη των επικεφαλίδων χρειάζεται οι προτάσεις να υπάρχουν ορατές μέσα στο site σας, να ακολουθούν την ιεραρχία μεγέθους γραμματοσειράς και καλό είναι η βασική κεφαλίδα να είναι πάντα στο πάνω μέρος της σελίδας. Για την τοποθέτηση των επικεφαλίδων σας συνιστούμε να ζητήσετε τη βοήθεια ενός ειδικού developer καθώς είναι λίγα λεπτά δουλειά για εκείνον από τη στιγμή που θα έχετε καταλήξει στις SOS προτάσεις της κάθε σελίδας σας. Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα έξυπνο trick όπου μπορείτε να ελέγξετε τα Headres οποιουδήποτε ιστότοπου στο internet χρησιμοποιώντας τον περιηγητή Chrome:

Πατώντας δεξί κλικ στη βασική ιστοσελίδα της επιλογής σας πατήστε προβολή πηγής σελίδας, με άλλα λόγια τον κώδικα που βρίσκεται από πίσω (αυτό ονομάζεται back-end περιβάλλον και είναι ο τρόπος που βλέπουν και καταλαβαίνουν οι προγραμματιστές το website σας – ή αλλιώς η γλώσσα στην οποία είναι γραμμένο).

Αναζήτηση Headers σε ιστοσελίδα

Μόλις λοιπόν ανοίξει μία νέα καρτέλα με περίεργα σύμβολα σαν να βλέπετε την οθόνη του matrix, μην πανικοβληθείτε καθόλου, απλά πατήστε ταυτόχρονα ctrl + F και πληκτρολογήστε τους δύο χαρακτήρες h1 (στα αγγλικά). Συγχαρητήρια, η κεφαλίδα Η1 θα βρίσκεται ανάμεσα στο <H1 και /H>. Μπορείτε να πραγματοποιήσετε τα ίδια βήματα για να βρείτε και τις υπο-κεφαλίδες εισάγοντας H2 κλπ.

Λέξεις κλειδιά: Τι άλλο θα μπορούσε να είναι το τελευταίο βήμα του On-site SEO από ένα καλογραμμένο κείμενο με λέξεις κλειδιά. Εδώ να προσθέσουμε πως οι μηχανές αναζήτησης είναι κάπως πονηρές καθώς δεν θέλουν απλά τις βασικές λέξεις κλειδιά να τονίζονται σε κάθε παράγραφο σας. Η επανάληψη των λέξεων ξανά και ξανά είναι μεγάλο ΛΑΘΟΣ και μπορεί να τιμωρηθεί καθώς θεωρείται εσκεμμένη πρόθεση εξαπάτησης από τους αλγόριθμους της Google. Η συγγραφή κειμένων ενός e-shop ή Blog είναι αναμφισβήτητα ένα είδος τέχνης και χρειάζεται εμπειρία και μεράκι για να ολοκληρωθεί η σωστή δουλειά. Θα χρειαστεί να αφιερώσετε αρκετές ώρες στην υλοποίηση των κειμένων σας, να επαναλάβετε αρκετές διορθώσεις μέχρι το επιθυμητό αποτέλεσμα και πάνω από όλα να αναγνωρίσετε τις μαγικές λέξεις κλειδιά που θα σας φέρουν ένα βήμα πιο κοντά στην πρώτη σελίδα της Google. Φυσικά με μια αναζήτηση στο koalla, μπορείτε να βρείτε εξειδικευμένους επαγγελματίες αρθρογράφους στη συγγραφή κειμένων SEO. Γνωρίζοντας λοιπόν πόσο σημαντικό είναι να δημιουργούμε ευχάριστα, εύκολα και καλογραμμένα κείμενα κρύβοντας “σκορπισμένες και με μέτρο” τις ιδανικές λέξεις-κλειδιά, σας προσφέρουμε αυτή την πολυτέλεια μέσω των συνεργατών μας, κυρίως για νέες ιστοσελίδες και ecommerce eshops που θέλουν να ξεχωρίσουν από τους ανταγωνιστές τους.

Off site SEO (backlinks από άλλες ιστοσελίδες)

Η δύναμη των ποιοτικών backlinks: Ας αναλύσουμε τώρα πως ακριβώς ανεβαίνουμε στα στατιστικά αναζητήσεων έμμεσα με τη βοήθεια εξωτερικών παραγόντων. Κάθε φορά που ένας ιστότοπος ή ένα άρθρο σε ένα blog αναφέρεται και οδηγεί στην ιστοσελίδα μας, αυτό ονομάζεται off site προσέγγιση και γίνεται με τη χρήση των backlinks.

Τα σωστά backlink για καλό SEO

Αν για παράδειγμα εσείς κάνετε κλικ στην παρακάτω φράση Προώθηση Ιστοσελίδων μεταφέρεστε αυτόματα στη βασική σελίδα μας με περισσότερα άρθρα και συμβουλές. Η φράση σε μπλε χρώμα ονομάζεται anchor text (άγκυρα) και η δύναμη του συγκεκριμένου backlink είναι πρώτον το κλικ που κερδίσαμε από εσας πάνω του και μας δίνεται ένα έξτρα πόντο στη Google και δεύτερων που ανεβαίνει η επισκεψιμότητα του συγκεκριμένου συνδέσμου (στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν εφαρμόζεται off-site SEO καθώς και οι δύο σελίδες ανήκουν σε εμάς). Μία επιτυχής στρατηγική marketing εκτός site, είναι λάθος να ποντάρει στην ποσότητα των συνδέσμων αλλά θα πρέπει να στοχεύει στην ποιότητα τους. Αυτό το καταφέρνουμε με το να αναφερόμαστε σε έμπιστα sites με υψηλό δείκτη εγκυρότητας (Domain Authority ή DA). Για αυτό το λόγο η χρήση πληρωμένων συνδέσμων είναι μία πολύ επικίνδυνη (Black Hat SEO) στρατηγική που μπορεί να προκαλέσει σοβαρά penalties ως και τον αποκλεισμό μας από τις αναζητήσεις της Google.

Οργανικά αποτελέσματα – Μία Ανεκτίμητη Επένδυση

Είδαμε λοιπόν όλους τους έσω και έξω τρόπους που θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε τα αποτελέσματα μας στην οργανική αναζήτηση χρηστών και την αναφέρουμε οργανική καθώς δεν χρειάζεται να πληρώσουμε για να βγούμε στη πρώτη σελίδα. Τα αποτελέσματα που βγαίνουν στην αρχή ή στο τέλος μίας αναζήτησης ως ‘Διαφήμιση’ ονομάζονται paid (πληρωμένα) και αντίθετα όταν ο επισκέπτης γράφει κατευθείαν τη διεύθυνση μας στη μπάρα (πχ. www.koalla.gr) τότε ονομάζεται direct (απευθείας). Σήμερα λοιπόν εξηγήσαμε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την κατάταξη μας οργανικά (organic) σε αντίθεση με τα paid και direct αποτελέσματα. Ωστόσο είναι πολύ βασικό να μην ξεχνάτε, η βελτιστοποίηση SEO είναι μία διαδικασία που μπορεί να πάρει από 2 έως και 8 μήνες για να καταφέρει η Google να σας εμπιστευτεί και να επιβεβαιώσει τον κόπο σας πριν αρχίσετε να βλέπετε αποτελέσματα. Λοιπόν μην χάνετε χρόνο και ξεκινήστε να επενδύετε σε αυτή τη μακροχρόνια αλλά ταυτόχρονα τόσο κερδοφόρα επένδυση σε βάθος χρόνου.

18/06/2019