Social Media Marketing: Γιατί είναι σημαντικό για μια επιχείρηση

Η διαφήμιση είναι ένας αναγκαίος παράγοντας για την επιτυχία μιας επιχείρησης. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, το Digital Marketing έχει αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό το παραδοσιακό τρόπο προώθησης προϊόντων. Ένα από τα πιο δημοφιλή είδη ψηφιακού μάρκετινγκ είναι το Social Media Marketing.Οι λόγοι που προτιμούν πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων το συγκεκριμένο είδος μάρκετινγκ, επεξηγούνται αναλυτικά παρακάτω για να σε βοηθήσουν να προσαρμόσεις ή να ενισχύσεις κι εσύ τις προωθητικές κινήσεις της επιχείρησής σου.

ποια είναι τα social media

Το Social Media Marketing απευθύνεται κυρίως στον καταναλωτή που είναι εξοικειωμένος με την τεχνολογία και ιδιαίτερα με τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Mέσω αυτών, η κάθε επιχείρηση προωθεί τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της και διατηρεί μία αποτελεσματική σχέση με τους ήδη υπάρχοντες πελάτες ενώ προσπαθεί παράλληλα να προσελκύσει νέους. Τα δημοφιλέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι το Facebook, το Twitter, το Instagram, το YouTube και το LinkedIn.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του Social Media Marketing

Ο πρώτος σημαντικός λόγος που μια επιχείρηση θα προτιμήσει να προωθήσει τα προϊόντα της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι το μειωμένο κόστος καθώς οι άλλες μορφές διαφήμισης κοστίζουν συνήθως πολύ περισσότερο. Έπειτα, μια επιχείρηση για να δημιουργήσει την κατάλληλη διαφημιστική καμπάνια θα πρέπει να γνωρίζει το κοινό της. Με τα Social Media, μπορείς εύκολα να μάθεις αρκετά στοιχεία για το κοινό σου, όπως την ηλικία, το φύλο και τη γλώσσα, ώστε να στοχεύσεις καλύτερα στην επόμενη διαφήμισή σου.

Επιλέγοντας τα σωστά social media

Επιπλέον, στη σύγχρονη εποχή είναι γνωστό ότι οι πελάτες δαπανούν τον περισσότερο χρόνο τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο κάθε διαφημιζόμενος σε αυτά, έρχεται σε καθημερινή επαφή με τους μελλοντικούς πελάτες του μέσω της οποίας μπορεί να αναπτυχθεί σταδιακά μια αμοιβαία σχέση πελάτη και επιχειρηματία. Έτσι, η διαφήμιση της επιχείρησής σου μπορεί να βρίσκεται μπροστά στην οθόνη του επόμενου πελάτη σου ακριβώς τη στιγμή που λαμβάνει χώρα η αναζήτηση.

Επίσης, ο ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης παρακολουθώντας τα Social Media βρίσκει πολλές πληροφορίες για τους ανταγωνιστές του. Με αυτό τον τρόπο, αποκτά ένα προβάδισμα και αν θέλει μπορεί να βελτιώσει ή να αλλάξει εντελώς τη δική του διαφημιστική καμπάνια συγκρίνοντας και υιοθετώντας τις κινήσεις των ανταγωνιστών του. Άλλο ένα σημαντικό πλεονέκτημα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι η ανατροφοδότηση από τους ακόλουθους μιας επιχείρησης. Αυτή προσφέρει σημαντικές πληροφορίες για τις ανάγκες που έχει ο κάθε πελάτης καθώς μπορείς άμεσα να ελέγξεις την ανταπόκριση τους σε κάποιο νέο προϊόν που διαφημίζεις.

Επιπλέον, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μια επιχείρηση μοιράζεται γρήγορα και εύκολα το ακριβές μήνυμα που θέλει να μεταφέρει στους πελάτες της. Ακόμα, η φήμη της αυξάνεται με τα social media καθώς πολύ συχνά οι ικανοποιημένοι πελάτες γράφουν θετικά σχόλια για την αγορά που έχουν κάνει και προτείνουν τα προϊόντα σε άλλους φίλους τους. Έτσι, έμμεσα, οι ίδιοι οι πελάτες γίνονται οι διαφημιστές σου.

Επίσης, η συχνή παρουσία σου στα κοινωνικά μέσα, βοηθά  στο να αυξηθεί το αίσθημα της εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς την επιχείρησή σου. Οι νέοι πελάτες, συχνά διστάζουν να αγοράσουν κάτι από μια επιχείρηση που δεν γνωρίζουν αρκετά καλά. Όμως, εάν σε βλέπουν συχνά ενεργό στο Facebook ή το Instagram και μπορούν να επικοινωνήσουν άμεσα μαζί σου για την αγορά κάποιου προϊόντος είναι πολύ πιο εύκολο να κερδίσεις την εμπιστοσύνη τους.

Τα κοινωνικά μέσα προσφέρουν, ακόμα, τη δυνατότητα της ‘κοινωνικής ακρόασης’. Εάν ακολουθείς και ελέγχεις τα #hashtags και τα θέματα σχετικά με το αντικείμενο της επιχείρησής σου, μπορείς να βρεις εύκολα τους χρήστες που έχουν ενεργή συμμετοχή σε αυτά. Επιπλέον, η γνωριμία και η συνεργασία σου με influencers προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες για την προβολή της επιχείρησής σου.

Μην ξεχνάς, ακόμη, πως το marketing στα social media, σου προσφέρει διαρκώς σημαντικά στατιστικά στοιχεία τα οποία σε βοηθούν να καταλάβεις τα αποτελέσματα της κάθε ενεργής καμπάνιας. Ας υποθέσουμε πως θέλεις να προωθήσεις και να πουλήσεις ένα νέο προϊόν. Για να το καταφέρεις αυτό, θα δημιουργήσεις στο Facebook κάποια σχετικά posts και θα καθορίσεις τον χρόνο διεξαγωγής της καμπάνιας σου. Μετά τη λήξη του χρονικού διαστήματος που έχεις ορίσει έχεις τη δυνατότητα να δεις ποια posts είχαν μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό και ποια όχι. Έτσι, την επόμενη φορά, θα δημιουργήσεις παρόμοια posts με τα επιτυχημένα της προηγούμενης καμπάνιας για να είσαι απόλυτα σίγουρος ότι τα χρήματα που έχεις πληρώσει άξιζαν τον κόπο.

Πώς να ξεκινήσεις την προώθηση της επιχείρησης σου μέσω Social Media

social media & digital marketing

Σου φάνηκαν αρκετά τα πλεονεκτήματα; Θέλεις άμεσα να ξεκινήσεις το Social Media Marketing για να βοηθήσεις την επιχείρησή σου; Έξοχα! Ξεκίνα με προσεκτικά βήματα. Αρχικά, αποφάσισε ποια κοινωνικά μέσα θα χρησιμοποιήσεις. Μπορεί να υπάρχουν πολλά social media, αλλά αν είσαι αρχάριος είναι καλύτερο να εστιάσεις σε δύο ή τρία στην αρχή. Η επιλογή περισσότερων κοινωνικών μέσων, θα σε δυσκολέψει πολύ και πιθανότατα θα σταματήσεις να ασχολείσαι πολύ πριν διαπιστώσεις τα θετικά αποτελέσματα του Social Media Marketing.

Έπειτα, σκέψου τι θέλεις να πετύχεις με αυτό το διαφημιστικό μέσο. Πριν ξεκινήσεις τις δημοσιεύσεις στα κοινωνικά μέσα, δημιούργησε μια στρατηγική marketing με κάποιους συγκεκριμένους στόχους. Αυτό θα σε βοηθήσει να ελέγχεις πόσο αποδοτική είναι η διαδικτυακή καμπάνια και να την διαμορφώνεις ανάλογα με τα αποτελέσματα. Δημοσιεύσεις μπορούν να γίνονται αρκετές φορές μέσα στην ημέρα αλλά χωρίς υπερβολή. Σύμφωνα με κάποιες μελέτες η ιδανική συχνότητα των posts είναι:

  • για την σελίδα της επιχείρησης στο Facebook: 1-2 φορές την ημέρα και λιγότερο από 7 φορές εβδομαδιαίως
  • για την προσωπική σελίδα στο Facebook: απεριόριστα
  • για το Pinterest: αρκετές φορές ημερησίως
  • για το Twitter: όσο πιο συχνά κάνεις tweet, τόσο περισσότερο αυξάνεται η προβολή

Θυμήσου να δημιουργείς διαφορετικά post για κάθε κοινωνικό μέσο. Οι κανόνες δεν είναι ίδιοι για κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Με άλλα λόγια, το ίδιο post δεν θα έχει την ίδια απήχηση σε όλα τα μέσα. Γι αυτό το λόγο, θα πρέπει να γνωρίζεις πως:

  • στο Twitter, πετυχημένα είναι τα σύντομα και πνευματώδη posts
  • στο Facebook, πρέπει να δημιουργήσεις ένα postπου θα παρακινήσει τους άλλους να το κοινοποιήσουν. Επίσης, θα πρέπει να προκαλέσεις το συναίσθημα του καταναλωτή
  • Στο Instagram, πρέπει να προσθέσεις μία εντυπωσιακή φωτογραφία καθώς αυτό αναζητά το κοινό του συγκεκριμένου μέσου κοινωνικής δικτύωσης.

Τέλος, εκμεταλλεύσου την αμφίδρομη σχέση με τους πελάτες σου. Ζήτησε τους να μοιράζονται φωτογραφίες με τα προϊόντα της επιχείρησης σου και να αφήνουν τις θετικές αξιολογήσεις τους όταν είναι ικανοποιημένοι με το προϊόν σου. Επιπλέον, μπορείς να ζητήσεις από τους εργαζόμενους σου να επιλέξουν μια λίστα αγαπημένων προϊόντων και να την αναρτήσουν στον προσωπικό τους λογαριασμό. Επίσης, είναι εξαιρετικά χρήσιμο να δημοσιεύεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα θέματα που ενδιαφέρουν γενικότερα τους καταναλωτές ακόμα κι αν δεν σχετίζονται άμεσα με την επιχείρηση σου όπως, για παράδειγμα, λίστες βιβλίων ή ταινιών

Συνοψίζοντας, τα οφέλη του Social Media Marketing είναι ιδιαίτερα σημαντικά. Εάν ακολουθήσεις το μάρκετινγκ κοινωνικής δικτύωσης, θα δεις σύντομα, θεαματικά αποτελέσματα στην προβολή της επιχείρησης σου.

Κι αν δεν έχεις χρόνο να ασχοληθείς και με αυτόν τον τομέα δεν πειράζει. Στο koalla, μπορείς να βρεις έμπειρους influencers και freelancers που εξειδικεύονται στην προώθηση επιχειρήσεων μέσω των Social Media για να είσαι σίγουρος ότι η εταιρεία σου είναι σε καλά χέρια!

7 Οκτωβρίου 2020