E-shop: Τι χρειάζεται για τη δημιουργία του βήμα-βήμα

Όπως όλα δείχνουν, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι πλέον απαραίτητο για κάθε εμπορική επιχείρηση. Η κατασκευή ενός e-shop είναι μια επένδυση για την μελλοντική εξέλιξη των πωλήσεων, αλλά και την προβολή της επιχείρησής σου διαδικτυακά.

Τι χρειάζεται όμως να κάνεις για να δημιουργήσεις ένα όμορφο και λειτουργικό e-shop, χωρίς να ξοδέψεις απαραίτητα μεγάλα χρηματικά ποσά;

Είτε έχεις ήδη μια ενεργή επιχείρηση, είτε πρόκειται να ξεκινήσεις σύντομα μια εμπορική δραστηριότητα, αυτά τα πέντε βήματα θα σε βοηθήσουν να οργανώσεις τη δημιουργία e-shop.

5 Βήματα για τη δημιουργία ενός e-shop

  1. Επιλογή έδρας και δραστηριότητας για το ηλεκτρονικό κατάστημα
  2. Συνεργασία με συγκεκριμένους επαγγελματίες
  3. Επιλογή βασικού συνεργάτη – προγραμματιστή
  4. Κατασκευή και μορφοποίηση του e-shop
  5. Συντήρηση και προώθηση στο διαδίκτυο

Επιλογή έδρας και δραστηριότητας για το ηλεκτρονικό κατάστημα

Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να συνδέεται με μια έδρα, όπου ουσιαστικά θα είναι και η αποθήκη των εμπορευμάτων. Φυσικά, αν έχεις ήδη ένα φυσικό κατάστημα μπορείς να το δηλώσεις και ως έδρα για το e-shop.

Σε άλλη περίπτωση, αν δηλαδή ξεκινάς τώρα την επιχειρηματική σου δραστηριότητα και δεν έχεις ένα φυσικό κατάστημα, μπορείς να δηλώσεις ως έδρα και μια απλή αποθήκη. Έτσι, με ένα αρκετά χαμηλό κόστος, όπως είναι η μίσθωση ενός μικρού αποθηκευτικού χώρου, μπορείς να ξεκινήσεις τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Μια ιδιαίτερη κατάσταση για την οποία μπορεί και να μη ζητηθεί η δήλωση έδρας, είναι αυτή του dropshipping. Το dropshipping έχει το προτέρημα ότι δεν χρειάζεται να αποθηκεύεις καθόλου εμπόρευμα, μια που η αποστολή στον τελικό πελάτη γίνεται απευθείας από τον παραγωγό ή τον έμπορο χονδρικής.

Δεν είναι πάντα, όμως, σίγουρο ότι θα μπορέσεις να προχωρήσεις χωρίς να δηλώσεις μια έδρα επιχείρησης στην εφορία.

Συνεργασία με συγκεκριμένους επαγγελματίες

Πριν ξεκινήσεις την κατασκευή για το νέο σου ηλεκτρονικό κατάστημα, θα χρειαστεί να συμβουλευτείς κάποιους επαγγελματίες. Σίγουρα θα χρειαστείς τις υπηρεσίες ενός δικηγόρου για τη σύνταξη της πολιτικής απορρήτου, των όρων και των προϋποθέσεων. Έπειτα θα χρειαστείς ένα λογιστή και μία εταιρεία courier για τις διανομές των παραγγελιών.

Αυτοί οι συνεργάτες είναι πολύ σημαντικοί κατά την έναρξη και τη λειτουργία ενός e-shop.

Επιλογή βασικού συνεργάτη – προγραμματιστή

Αφού έχουν ληφθεί αυτές οι βασικές αποφάσεις, έρχεται η στιγμή που θα επιλέξεις τον άνθρωπο που θα δώσει σχήμα και ψυχή στην ιδέα σου.

Ο προγραμματιστής, ή αλλιώς developer, που θα αναλάβει να κατασκευάσει το ηλεκτρονικό κατάστημά σου, είναι εκείνος με τον οποίο θα έχεις στενή συνεργασία. Ανάλογα με τις ανάγκες σου, ο προγραμματιστής θα σου προτείνει τρόπους με τους οποίους μπορεί να υλοποιηθεί αυτό που χρειάζεσαι.

Είναι σημαντικό να επιλέξεις  έναν προγραμματιστή που είναι επικοινωνιακός αλλά ταυτόχρονα σωστά καταρτισμένος και ικανός να λύνει προβλήματα.

Στην αγορά υπάρχουν πολλοί τέτοιοι προγραμματιστές που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε προσιτές τιμές. Μέσα στην πλατφόρμα του Koalla έχεις τη δυνατότητα να επικοινωνήσεις με προγραμματιστές και να λάβεις άμεσα προσφορές για τις υπηρεσίες τους.

Με τον τρόπο αυτό σου δίνεται η δυνατότητα να επιλέξεις έναν συνεργάτη σύμφωνα με τις δικές σου ανάγκες.

Κατασκευή και μορφοποίηση του e-shop

Επιλογή κατάλληλου domain name

Αφού επιλέξεις το συνεργάτη σου, θα πρέπει έπειτα να βρεις ένα κατάλληλο όνομα για το e-shop σου. Το όνομα αυτό θα είναι και η διεύθυνση την οποία θα επισκέπτονται οι πελάτες σου ηλεκτρονικά, το γνωστό και ως domain name.

Στην Ελλάδα τα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν καταλήξεις σε .com ή .gr. Το κόστος για τη χρήση ενός τέτοιου domain name ξεκινά από 10€ το χρόνο. Το σπουδαιότερο και πιο βασικό με ένα domain name είναι ότι πρέπει να αντιπροσωπεύει το περιεχόμενο του e-shop και να αποτυπώνεται εύκολα στη μνήμη των επισκεπτών.

Επιλογή server για το hosting

Οι υπηρεσίες hosting είναι ουσιαστικά υπηρεσίες αποθήκευσης και φύλαξης για τα στοιχεία και δεδομένα του e-shop σου. Υπάρχουν servers που φιλοξενούν όλα αυτά τα δεδομένα για να μπορεί το e-shop να δουλέψει σωστά.

Επίσης, το hosting είναι και το «μαξιλαράκι» σε περιπτώσεις που κάτι πάει στραβά στο e-shop. Μέσα από τον server γίνεται η ανάκτηση και η επαναφορά του.

Για να επιλέξεις σωστά που θα γίνει το hosting του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, συμβουλέψου τον προγραμματιστή σου. Είναι ένας άνθρωπος που έχει εμπειρία σε αυτό και σίγουρα ξέρει να σου προτείνει την κατάλληλη λύση.

Χρώματα, design και λογότυπο

Βρισκόμαστε πια στη δημιουργική πτυχή της κατασκευής ενός νέου e-shop, αυτή του graphic design. Εδώ θα αποφασίσεις ποια θα είναι τα κυρίαρχα χρώματα των σελίδων και το λογότυπο του e-shop σου. Αυτή τη δουλειά συνήθως αναλαμβάνει ένας γραφίστας.

Για να έχεις ένα αποτέλεσμα που θα σε ικανοποιήσει, επίλεξε ένα γραφίστα με εμπειρία στη δημιουργία υλικού για ιστοσελίδες. Διάλεξε τα χρώματα τα οποία προτιμάς και ζήτησε από το γραφίστα σου να σου δώσει δύο ή τρεις εναλλακτικές της βασικής ιδέας.

Το τελικό design θα πρέπει να έχει συνοχή με αυτό που θέλεις να πρεσβεύει η εταιρική ταυτότητα του e-shop. Το τελικό ζητούμενο είναι οι επισκέπτες να καταλαβαίνουν, να θυμούνται και να συνδέουν τους χρωματικούς συνδυασμούς, το λογότυπο και την αισθητική αυτή με το brand σου.

Πληρωμές στο e-shop

Ένα από τα βασικά ζητήματα είναι αυτό των πληρωμών. Οι πληρωμές μπορεί να γίνονται απευθείας και online, όπως για παράδειγμα με πιστωτικές, χρεωστικές κάρτες ή μέσω Paypal. Μπορεί όμως να γίνονται ετεροχρονισμένα και offline όπως είναι η αντικαταβολή, η τραπεζική κατάθεση ή η πληρωμή στο φυσικό κατάστημα.

Πολλές φορές οι διαδικασίες έγκρισηςonlineπληρωμών από την τράπεζα αργούν αρκετά. Για να ενσωματώσεις, λοιπόν, τις online πληρωμές στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα, θα ήταν καλό να ξεκινήσεις τις διαδικασίες νωρίς.

Κατασκευή του e-shop

Όλα, λοιπόν, είναι πια έτοιμα για να ξεκινήσει η κατασκευή του e-shop. Τα περισσότερα από εδώ και πέρα είναι δουλειά του προγραμματιστή σου.

Τι ακριβώς, όμως, θα κάνει ο developer για να φτιάξει το e-shop σου;

Αρχικά θα επιλέξει ένα σύστημα διαχείρισης περιεχομένου, ή αλλιώς ένα CMS. Γνωστές πλατφόρμες είναι το WooCommerce, το Shopify, τοJoomla και άλλες. Ανάλογα με τις ανάγκες του e-shop ο developer ίσως επιλέξει να χρησιμοποιήσει κάποια πρόσθετα (plug-ins) ή να δημιουργήσει νέο τμήμα κώδικα που βελτιστοποιεί τις δυνατότητες της βασικής πλατφόρμας.

Επίσης, ο developer θα ενσωματώσει όλα το γραφιστικά που δημιούργησε ο γραφίστας σου. Έτσι, οι απλές εικόνες και τα κουμπάκια αποκτούν την απαραίτητη λειτουργικότητα, ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να πλοηγούνται και να αλληλεπιδρούν.

Τέλος, μπορεί να τεστάρει όλες τις λειτουργίες του ηλεκτρονικού καταστήματος, ανιχνεύοντας δυσλειτουργίες και προβλήματα. Αυτό βοηθά στο να λύνονται τέτοια μικρά θέματα, προτού το ηλεκτρονικό κατάστημα γίνει προσβάσιμο από τους επισκέπτες.

Συντήρηση και προώθηση στο διαδίκτυο

Το e-shop σου είναι πια έτοιμο. Οι επισκέπτες μπορούν να δουν τα προϊόντα σου, να τοποθετήσουν παραγγελίες και να ολοκληρώσουν τις πληρωμές τους με επιτυχία. Η ιστορία όμως δεν τελειώνει εδώ.

Το e-shop που μόλις κατασκευάστηκε είναι σαν ένας ζωντανός οργανισμός. Θα πρέπει να φροντίζεις για την καλή του λειτουργία, να συμβαδίζεις με τις αναβαθμίσεις των μηχανών αναζήτησης και να ανανεώνεις το περιεχόμενό του.

Ακόμη, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έχει αμέτρητες δυνατότητες που θα θέλεις και συ να εκμεταλλευτείς. Τα social media, οι μηχανές αναζήτησης και οι συνεργασίες σου με marketplaces και affiliates μπορούν να απογειώσουν την κερδοφορία σου.

Ένας μαρκετίστας μπορεί να αναλάβει την προώθησή του e-shop στα socialmediaκαι τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου των σελίδων στο e-shop. Έτσι, θα σε βοηθήσει να αυξήσεις την επισκεψιμότητα, τις πωλήσεις και το τζίρο σου, μέσα από συγκεκριμένες ενέργειες marketing.

Αυτό ήταν ο οδηγός βήμα-βήμα για την απόκτηση ενός e-shop. Σίγουρα έχεις ήδη κατανοήσει την αξία ύπαρξής του.

Αν νιώθεις έτοιμος να κάνεις το επόμενο βήμα και να διεκδικήσεις το μερίδιό σου στην ηλεκτρονική αγορά, επίλεξε τους συνεργάτες σου μέσα από το Koalla. Ξεκίνα μαζί τους την εξερεύνηση για απεριόριστες δυνατότητες στο ηλεκτρονικό εμπόριο και ξεχώρισε από τους ανταγωνιστές σου.

23 Δεκεμβρίου 2020